Ce este CTR în Yandex.Direct și cum să-l creșteți. Creșterea CTR în Yandex.Direct Metode de creștere a CTR în Yandex Direct

CTR (Click - Through - Rate) este un indicator al ratei de clic a reclamelor dvs. sau, cu alte cuvinte, eficacitatea acestora. Un mic procent de clicuri pe anunțurile dvs., în primul rând, poate fi asociat cu erori în configurarea unei campanii de publicitate.

Yandex Direct încurajează utilizatorii cu CTR ridicat. Cu cât este mai mare, cu atât costul pe clic este mai mic. Cu toate acestea, în cazul unui anunț de proastă calitate sau compus incorect cu o rată de clic scăzută, costul unui clic, dimpotrivă, va crește.

Aceasta înseamnă că ratele de clic (CTR) ridicate ajută la reducerea costurilor publicității contextuale.

Cum se calculează CTR?

Parametrul CTR este măsurat ca procent. Pentru a-l calcula, trebuie să împărțiți numărul total de clicuri la numărul de afișări și să înmulțiți numărul rezultat cu o sută la sută.

CTR = Număr de clicuri / Număr de afișări * 100%


Să ne imaginăm că avem o campanie publicitară care vinde încălzitoare de apă. Tot timpul, s-au făcut 2940 de afișări și 735 de clicuri pe expresia cheie „Cumpărați un încălzitor de apă la Moscova”.

Folosim formula de mai sus.

CTR = 735/2940 * 100%; CTR = 0,25 * 100%; CTR = 25%


CTR pentru expresia „cumpărați un încălzitor de apă la Moscova” va fi de 25%. Cu alte cuvinte, aceasta înseamnă că fiecare a patra persoană căreia i s-a afișat anunțul a făcut un clic pe anunț.

Cum să-ți crești CTR-ul?

Colectați un număr mare de cuvinte cheie

Majoritatea începătorilor neglijează acest punct. La urma urmei, un nucleu semantic bine dezvoltat este un proces foarte laborios. Prin colectarea numărului maxim de cuvinte cheie, putem înțelege mai bine nevoile unui potențial cumpărător. Și indicați în reclama noastră exact ce dorește clientul. După cum arată practica, cu cât cuvântul cheie este mai specific, cu atât va avea mai mult impact asupra acestuia.
De exemplu, un potențial cumpărător a vrut să comande un banchet la Moscova pentru 20 de persoane.

Vedem ca al doilea anunt raspunde cel mai bine la cererea cumparatorului. Aceasta înseamnă că va avea cel mai mare CTR.

Prezența cuvintelor cheie în anunțul text și titlu

Când interogarea de căutare se potrivește cu textul publicitar, cuvintele din interogare sunt evidențiate cu caractere aldine. Acest lucru vă permite să distingeți vizual reclamele de altele. Conform statisticilor, utilizatorii sunt mult mai probabil să facă clic pe astfel de reclame.



După cum putem vedea, doar în al doilea anunț expresia de căutare are o intrare directă în titlu și textul anunțului. Dacă doriți să vă măriți CTR-ul, atunci trebuie să îl utilizați fără greșeală.

Împărțiți campania de publicitate în căutare și YAN

Comportamentul utilizatorilor în căutare și în rețeaua de publicitate Yandex este foarte diferit. La căutare, scopul nostru este să scriem un anunț care să răspundă cel mai exact nevoilor clientului. În YAN, puteți folosi cuvinte mai generale pentru a vă descrie produsele sau serviciile.

Adăugați o carte de vizită la toate anunțurile

O carte de vizită este un element important al anunțurilor dvs. După cum arată statisticile Yandex, deținerea unei cărți de vizită va ajuta să atrageți cu 12% mai mulți vizitatori pe site-ul dvs. Vă face reclamele să pară mai mari din punct de vedere vizual. O carte de vizită permite utilizatorilor care folosesc un telefon mobil să efectueze imediat un apel, fără a merge pe site.

Apel la acțiune sau îndemn la acțiune

După cum arată statisticile, anunțurile care folosesc un îndemn la acțiune sunt cele mai pe care se poate face clic. În unele categorii, îndemnul poate crește CTR cu peste 30%. Cu toate acestea, trebuie să înțelegeți că eficacitatea depinde foarte mult de subiectul site-ului și de publicul țintă. Acest lucru nu înseamnă cu certitudine de 100% că apelul la acțiune va funcționa. În unele nișe, un apel la acțiune are exact efectul opus.

Analizați statisticile

Unul dintre cele mai importante aspecte ale derulării unei campanii de publicitate este analiza acesteia. Trebuie să observați schimbările în fiecare zi și să faceți ajustări pe baza acestora. De exemplu, creșteți sau micșorați sumele licitate pentru cuvinte cheie, adăugați noi cuvinte oprite.

Utilizați funcția site-uri interzise

Site-urile de publicitate care au o rată de conversie și un CTR scăzute ar trebui adăugate pe lista celor interzise. Acest lucru va ajuta la economisirea semnificativă a bugetului campaniei dvs. de publicitate. Înainte de a vă deconecta, vedeți dacă platforma publicitară a adus conversii. Dacă nu au existat conversii sau prea puține, atunci nu ezitați să interziceți afișările.

Folosește cuvinte negative

Trebuie să adăugați toate cuvintele și expresiile care nu sunt vizate la lista de cuvinte negative. Acest lucru vă va ajuta să economisiți în mod semnificativ bugetul și să creșteți CTR-ul anunțurilor dvs. Puteți adăuga cuvinte cheie negative la nivel de campanie publicitară, grup de anunțuri și cuvinte cheie.

Adăugați favicon

O favicon este o imagine mică de 16 x 16 pixeli care apare în partea stângă a anunțului dvs. Este adăugat automat dacă este disponibil pe site. Este foarte important să alegeți favicon-ul potrivit care vă va face anunțul în evidență față de ceilalți.

Configurați orele de afișare a anunțurilor

Trebuie să determinați la ce oră este cel mai probabil ca utilizatorii vizați să facă clic pe anunțurile dvs. Acest lucru se poate face folosind serviciul Yandex Metrica sau Google Analytics. Puteți dezactiva afișările atunci când publicul dvs. este aproape inactiv. Vă va ajuta, vă va economisi bugetul și vă va crește CTR.

Adăugați adresa URL afișată

O altă modalitate de a ieși în evidență față de concurență este să adăugați o adresă URL de afișare. Dacă linkul corespunde solicitării utilizatorului, atunci motorul de căutare îl va evidenția cu caractere aldine. Conform statisticilor Yandex, o adresă URL selectată corect poate crește CTR cu 3%. Textul din linkul afișat poate conține până la 20 de caractere, inclusiv spații.

Adăugați o imagine la YAN

Pentru a crește rata de clic a unei campanii de publicitate în YAN, trebuie să adăugați o imagine la anunțuri. Cu cât imaginea este mai neobișnuită și mai creativă, cu atât este mai mare șansa ca utilizatorul să facă clic pe anunț. Este important ca imaginea să completeze anunțul dvs.

Legături rapide

Folosind linkuri rapide, puteți adăuga informații suplimentare care nu se potriveau în anunț. Sau specificați propuneri tehnice unice pentru a atrage utilizatori. Este important să înțelegeți că linkurile rapide sunt acum folosite în toate subiectele competitive. Ar fi o greșeală gravă să creezi un anunț fără a oferi link-uri rapide.

Conceptul de randare 3D pentru rata de clic cu săgeți albastre pe un fundal gri albastru.

Bună tuturor!

În ultima lecție, despre care am vorbit, am vorbit și despre noul VCG - licitație, unde accentul principal în stabilire a prețurilor nu este pe ofertă, ci pe CTR. De aici rezultă: pentru a plăti mai puțin, trebuie să ridici CTR-ul.

Deci, lecția de astăzi va fi doar dedicată modului de creștere a CTR al anunțurilor în Yandex.Direct. Voi enumera diferitele moduri de a crește ratele de clic și vom începe cu capul, adică cu titlul.

1. Titlu.

Este luminos? Acum trebuie să traduceți acest lucru în reclame Yandex.Direct. Cum să o facă? Simplu si usor! Includeți în titlu cuvântul cheie pentru care este afișat anunțul și gata. Titlul anunțului dvs. va apărea cu caractere aldine în acest caz și va deveni mai vizibil.

Mai mult, expresia cheie trebuie inclusă complet în titlu, astfel încât să nu existe așa ceva:

În exemplul cu iPhone 5s, interogarea a fost introdusă în bara de căutare - cumpărați un iPhone 5s. În al doilea exemplu, cererea este următoarea - repararea cazanelor pe gaz. După cum puteți vedea, titlul de la iPhone 5s arată mult mai atractiv decât titlul diluat cu alte cuvinte, și chiar și cuvintele din interogare sunt împrăștiate în diferite colțuri.

Concluzie: Includeți întreaga expresie cheie în titlu, făcându-l citibil în același timp.

Am scris despre cum să creezi multe reclame unice cu cuvinte cheie în titlu în, citește-l dacă nu știi cum să lucrezi în Excel.

2. Text.

Este posibil și în textul publicitar, chiar trebuie să includeți o frază cheie, aceasta va fi și evidențiată cu caractere aldine și va atrage atenția. Folosiți și litere mari, dar folosiți-le cu moderație, să spunem că indică o abreviere sau, ca în exemplul de mai jos, numele smartphone-ului:

Cifrele sunt foarte atractive pentru utilizatorii Yandex. Numerele din anunț sunt mai mari decât textul obișnuit. Este deosebit de bine dacă numărul reprezintă ceva drăguț pentru perspectiva dvs., cum ar fi o reducere de 90%:

Ei bine, sau indicați prețul, un număr din cinci sau patru cifre:

Acum știi cum să crești CTR cu titluri și texte. Rezolvă un cuvânt cheie dintr-un anunț care este evidențiat cu caractere aldine. Vânt pe mustață: folosiți întotdeauna o expresie cheie în titlu și textul anunțului !!!

3. Link afișat.

Continuăm să vorbim despre expresiile cheie din anunț. Următorul link afișat este:

Nu este nimic de prisos aici, doar indicați în linkul afișat partea cea mai importantă a frazei cheie, care va fi, de asemenea, evidențiată cu caractere aldine. Apropo, fără spații, acesta este un link. Introduceți o liniuță „-“ în loc de spații.

4. Legături rapide.

De asemenea, puteți crește CTR folosind link-uri rapide. Legăturile rapide sunt o extensie a unui anunț, la propriu. Când este folosită, declarația arată astfel:

Într-adevăr, volumul reclamei a crescut. Ce se întâmplă dacă nu adăugați linkuri rapide?

Groază! Nu vreau deloc să dau clic pe anunț! Așadar, folosiți linkurile rapide ca instrument pentru a vă crește CTR. În plus, aveți spațiu suplimentar pentru a oferi clienților potențiali informații suplimentare.

Din păcate, link-urile rapide din primul exemplu nu sunt foarte bune, pentru că un potențial client va vedea acest anunț introducând expresia - cumpără iphone 5s, și menționează al șaselea iPhone, iPad și Apple Watch. Dacă aș fi agentul de publicitate, aș indica timpul de livrare, aș garanta, aș face o reducere. În opinia mea, acest lucru ar da un rezultat pozitiv.

5. Carte de vizită Yandex.

Utilizarea unei cărți de vizită Yandex face, de asemenea, posibilă creșterea vizuală a volumului unei reclame. Comparați un anunț cu și fără o carte de vizită.

Cu carte de vizită Yandex:

Fără:

Poza o poți vedea singur. O carte de vizită va ajuta, de asemenea, la creșterea CTR-ului anunțului dvs. Asigurați-vă că completați cartea de vizită Yandex!

6. Precizări.

Clarificările sunt inovații Yandex care fac, de asemenea, posibilă extinderea anunțului dvs. și să vă spună despre anumite avantaje ale ofertei dvs.

Potrivit Yandex, clauzele cresc rata de clic a unui anunț cu 3%, ceea ce nu este un lucru rău. Arata asa:

Pentru ca clarificări să fie afișate în anunțul dvs., este necesar ca acesta (anunțul) să ocupe prima poziție în blocul de plasare specială. Nu puteți utiliza această specificație fără aceasta!

După cum puteți vedea, există multe modalități de a crește valoarea CTR a anunțurilor și, prin urmare, a campaniilor. Acest lucru va duce apoi la o scădere a costului unui clic, ceea ce înseamnă să economisiți bugetul de publicitate. Utilizați aceste reguli pentru a vă îmbunătăți performanța anunțurilor!

Sper că înțelegi totul. Și dacă aveți întrebări, nu ezitați să le întrebați în comentarii.

CTR este rata de clic, unde numărul de clicuri pe un anunț este împărțit la numărul de afișări și înmulțit cu 100. CTR este exprimat ca procent și este luat în considerare la evaluarea eficienței publicității contextuale. O campanie publicitară atent reglată și optimizată va crește CTR-ul anunțurilor dvs. Un CTR mediu normal pentru bunuri și servicii de publicitate în rezultatele căutării în Yandex.Direct este considerat a fi de 5-10%, bun - 15-20% și mai mult. Pentru campaniile de publicitate de marcă care duc la site-ul oficial al clientului, CTR-ul poate fi aproape de 50-60%.

De ce este important să lucrăm la creșterea CTR?

Cu cât mai mulți oameni dau clic pe anunț, cu atât site-ul va merge mai mult și va putea deveni clienții tăi. Un CTR ridicat joacă un rol important în calcularea CPC-ului dvs. Cu valori egale, un CTR anunț mai mare vă va permite să obțineți un cost pe clic mai mic decât concurenții dvs.

  1. Creați o structură de plasare

În primul rând, este necesar să se degrupeze semantica maxim colectată pe tipuri, de exemplu, interogări de marcă, interogări generale pe categorii, interogări cu modele, concurenți etc. Fiecare tip de semantică ar trebui separată într-o campanie publicitară separată.

  • Utilizați un cuvânt cheie per anunț

Acest principiu este clasic și nu își pierde relevanța până în prezent, dar este valabil pentru semantica de înaltă frecvență. Este mai bine să combinați interogările de joasă frecvență într-un singur grup pe baza criteriilor semantice. În caz contrar, veți primi statutul de „puține afișări” și anunțul nu va mai fi difuzat pe acestea. În același grup de anunțuri, este posibil să combinați două dintre aceleași cuvinte cheie cu diferite tipuri de potrivire: exactă și amplă. Un cuvânt cheie cu potrivire exactă va avea un CTR mai mare în majoritatea cazurilor. Se potrivește 100% cu interogarea de căutare a utilizatorului și va ridica valoarea CTR totală pentru grupul de anunțuri. Un cuvânt cheie cu potrivire amplă vă va permite să obțineți mai multă acoperire datorită capacității de a fi afișat împreună cu cuvinte suplimentare la „cheie”.


  • Urmați principiul relevanței

Pentru fiecare cuvânt cheie, trebuie să scrieți anunțul astfel încât „cheia” să fie inclusă în titlu și text. Dacă anunțul conține o interogare de căutare, atunci acesta este evidențiat și devine mai vizibil.

Același principiu se aplică și pentru pagina de destinație. Dacă cererea, de exemplu, conține cuvântul „prăjituri”, atunci reclama ar trebui să conducă la secțiunea corespunzătoare de pe site-ul dvs.

  • Spune-ne despre beneficii

Listați avantajele dvs. competitive în textul publicitar. Dacă faceți publicitate pe site-ul oficial sau pe magazinul de marcă, asigurați-vă că includeți acest avantaj în al doilea titlu al anunțului dvs. Practica arată că interesul și încrederea utilizatorilor în sursele oficiale este mai mare. Cuvinte precum „reducere” (puteți specifica un număr în%), „promoție”, „reducere”, „cadou” vor atrage cu siguranță un anumit public, dar în acest caz, aceste informații trebuie indicate și pe pagina de destinație. . Includeți, de asemenea, o etichetă de preț dacă aceste informații vă deosebesc de concurență.

  • Încheiați anunțul cu un îndemn

Un îndemn la acțiune sub forma cuvintelor „comanda”, „apelați”, „cumpărați acum” la sfârșitul textului publicitar va ajuta la completarea logică a textului și va motiva cumpărătorii să acceseze site-ul dvs.

  • Adăugați extensii și informații de contact la anunțurile dvs

Link-uri și clarificări suplimentare din anunț vă vor ajuta să spuneți mai multe despre bunurile și serviciile promovate, să faceți anunțul mai atractiv. De asemenea, vor extinde vizual anunțul, ceea ce îl va face mai vizibil în rezultatele căutării și va garanta creșterea CTR-ului. Includeți un număr de telefon în anunț, astfel încât clientul să vă poată suna fără a intra pe site.

  • Efectuați testarea A/B a anunțurilor

Adăugați mai multe variante la fiecare grup de anunțuri. După lansarea și colectarea statisticilor, comparați CTR-ul lor și lăsați-o pe cea mai accesibilă.

  • Extindeți-vă lista de cuvinte cheie negative

În etapa de colectare a semanticii, se formează preliminar o listă de cuvinte în minus pentru care reclama nu trebuie afișată. De exemplu, „gratuit”, „gratuit”, „folosit”, „reparare”, „rupt”, „fotografie”, etc. pentru a completa cuvintele din lista minus cu fraze nepotrivite.

  • Scapă de „gunoaiele” din nucleul semantic

Este posibil ca unele cuvinte cheie să nu funcționeze atât de bine pe cât ne-am dori. Din acest motiv, merită să încărcați periodic statistici despre acestea și să le filtrați după cel mai mare număr de afișări cu cel mai mic număr de clicuri. Acest lucru vă va ajuta să înțelegeți la ce fel de solicitări este afișat anunțul dvs. Poate că există cuvinte cheie care pândesc aici care nu îndeplinesc obiectivele și strică CTR-ul.

  1. Luați în considerare roboții care atacă rezultatele căutării

Când studiem statisticile interogărilor de căutare, uneori apar interogări lungi și atipice. Ele sunt generate printr-o metodă automată de programare și sunt intrigi ale parserilor sau ale competitorilor. Deși nu există clicuri pe aceste afișări, acestea vă pot deteriora semnificativ statisticile și vă pot reduce CTR. Minusul lor este ineficient, deoarece pe lângă „cheie”, ele pot conține cuvinte suplimentare complet diferite. Este posibilă combaterea acestei probleme prin schimbarea tipului de potrivire al cuvântului cheie de la larg la precis, dar, în același timp, o parte din traficul relevant va fi întrerupt.


  1. Utilizați setări suplimentare pentru a crește CTR
  2. Păstrați o distincție puternică între campaniile de căutare și cele din rețea.
  3. Dezactivați expresiile relevante suplimentare în Yandex.Direct.
  4. Modificați lista de regiuni în care este afișat anunțul dvs. pentru a le păstra pe cele mai eficiente.
  5. Configurați direcționarea în timp.

Analizează statisticile, optimizează campaniile și folosește toate oportunitățile disponibile pentru a crește CTR, a crește traficul pe site și, în consecință, a numărului de potențiali cumpărători.

La conferințe și pe rețelele de socializare, este destul de obișnuit să auzim de la specialiști în marketing despre importanța ratelor de conversie pentru programele PPC. Despre acest lucru se vorbește atât de des încât ar putea părea că ratele de conversie sunt totul pentru începătorii PPC.

Rata de conversie este, fără îndoială, importantă. Aș spune chiar foarte, foarte important. Dar înainte ca anunțul dvs. să înceapă să atragă clienți, trebuie să primiți clic pe acesta. Dacă nu aveți niciun clic, atunci nu ar trebui să vorbiți deloc despre conversie.

Dacă tocmai ați început cu sistemele PPC și doriți să vă îmbunătățiți rata de clic (CTR), iată 12 moduri de a face acest lucru.

1. Alegeți cuvinte cheie relevante

Începătorii cedează adesea tentației de a se baza pe interogări de înaltă frecvență, deoarece în teorie, vor aduce mult trafic, în ciuda faptului că s-ar putea să le afecteze doar indirect afacerea. Să luăm, de exemplu, un hotel cu un cazinou în care proprietarul dorește să atragă clienți și cumpără reclame la cerere” Texas hold'em„. Dacă scopul în acest caz este de a vinde locuri într-un hotel, atunci nu ar fi complet logic să alegeți o astfel de solicitare.

Nu urmăriți difuzoarele de înaltă frecvență. La urma urmei, utilizatorul ar putea căuta o anumită solicitare departe de produsul dvs. În acest caz, pur și simplu nu va face clic pe anunțul dvs. și CTR-ul va fi foarte scăzut.

2. Alegeți expresii cheie specifice, nu generale

Această metodă decurge practic de la cea anterioară. Revenind la exemplul hotelului, ați putea fi tentat să selectați interogarea „hoteluri”. Pentru această solicitare, utilizatorul poate căuta orice: începând de la „ love hotel pe muz tv„Și se termină cu” hotel de schi în Abzakovo„. Acest cuvânt cheie este generic și este puțin probabil să vă obțină multe clicuri.

3. Folosiți expresii cheie de 2, 3 sau 4 cuvinte.

Cu 5-10 ani în urmă, este posibil ca cuvântul cheie „hoteluri” să fi avut un CTR relativ ridicat. Dar în zilele noastre, interogările de căutare au devenit mai specifice. Expresiile cheie de 4 sau mai multe cuvinte sunt acum populare. În articol, am arătat deja cu exemple că un CTR ridicat se realizează atunci când fraza cheie este formată din 2, 3 sau 4 cuvinte.

4. Creați grupuri de anunțuri mici și înguste

Grupurile de anunțuri cu tematică restrânsă facilitează compunerea a 10-15 cuvinte cheie care vor genera trafic bun. Se garantează că anunțurile dvs. vor fi afișate exact potențialilor clienți. Acest lucru va crește atât CTR, cât și ratele de conversie.

5. Folosiți diferite forme de expresie cheie

Când creați un grup de anunțuri așa cum este descris în metoda anterioară, ar trebui să utilizați cât mai multe forme diferite ale cuvântului cheie. Motoarele de căutare evidențiază întotdeauna apariția exactă a unui cuvânt cheie cu caractere aldine. Acest lucru vă va crește CTR deoarece caracterele aldine atrage o atenție sporită.

6. Folosiți programe speciale pentru selectarea cuvintelor cheie

Pentru a-ți ușura viața, poți folosi diverse programe pentru selectarea automată a cuvintelor cheie, a sinonimelor și a formelor de cuvinte. Dar fii atent! Nu ar trebui să utilizați greșelile de scriere și transliterarea în anunțuri. Deci, în orice caz, verificați manual toate anunțurile.

7. Includeți prețul în anunț

Este de multă vreme o regulă de marketing bine stabilită că, dacă nu includeți un preț în anunțul de produs, cumpărătorul începe să se gândească că vindeți ceva foarte scump. Preveniți aceste temeri adăugând o etichetă de preț la textul publicitar. Mai bine, adaugă-l la titlu. Acest lucru va atrage atenția utilizatorilor interesați.

8. Includeți în textul publicitar cuvinte care induc acțiuni.

De exemplu: " oferta exclusiva“, “termenul ofertei este limitat“, “numai prin Internet“, “promoție de o zi„… Relevanța și exclusivitatea sunt întotdeauna interesante.

9. Includeți diferite simboluri în textul publicitar

10. Utilizați setările avansate pentru anunțuri

Google oferă mai multe funcții suplimentare pentru a vă personaliza anunțurile: geografie, telefon, produse, linkuri. Profită de ele. Deși este posibil să nu apară întotdeauna în rezultatele căutării, vă va oferi un mic bonus la difuzarea anunțurilor.

Să recunoaștem, textul publicitar nu este atât de lung. Restricțiile severe ale numărului de caractere îi fac pe agenții de publicitate să scrie doar fapte și să uite de creativitate. Dar nu o face! În practică, creativitatea aduce rezultate foarte bune. Deși la început ți se poate părea că anunțul tău arată prostesc pe fundalul general. În orice caz, chiar dacă CTR-ul este scăzut, puteți oricând să întrerupeți și să lansați un nou anunț.

12. Copiați reclamele celor mai de succes ale concurenților

Mulți agenți de publicitate încearcă să vină cu propriile lor anunțuri. Dar puteți merge pe calea mai simplă: urmăriți cele mai eficiente anunțuri ale concurenților și optimizați-le pentru produsul dvs. Dacă nu poți veni cu ceva original, atunci nu ar trebui să reinventezi roata.

Astăzi vă voi spune despre o întrebare care apare întotdeauna pentru toți cei care tocmai au început să se ocupe de publicitatea contextuală: cum să creșteți CTR-ul în Yandex.Direct?

Un pic de teorie: ce este, de ce, ce se întâmplă, cum să arăți

CTR este raportul dintre numărul de clicuri și numărul de afișări, exprimat ca procent. De exemplu, o valoare de 10% indică faptul că fiecare a zecea impresie duce la un clic.

  • Nu spune nimic despre consecințele clicului - dacă a existat o acțiune vizată, dacă investiția a dat roade.
  • CTR ridicat al reclamelor Yantex.Direct poate fi o consecință a clickbait-ului și a metodelor similare.
  • Diferite nișe au proprii lor indicatori normali.
  • Cu afișările doar în partea de jos, este probabil ca CTR-ul să fie mai mic, indiferent de calitate.
  • Diferite tipuri de solicitări au propriile rate de clic.

Este important să ne amintim că pentru rețelele publicitare Yandex aceasta este o măsură foarte relativă, care are cu siguranță valori scăzute și nu afectează costul. Adică, vorbind de CTR, aproape întotdeauna ne referim la publicitate în căutare, nu la YAN.

Acest indicator singur nu poate fi folosit pentru a evalua succesul reclamei, dar trebuie monitorizat, deoarece:

  • modul în care este calculată prognoza CTR în Yandex.Direct la căutare afectează direct costul unui clic, iar statisticile acumulate sunt utilizate pentru prognoză. Adică, cu cât valoarea este mai mare, cu atât este necesară suma licitată mai mică pentru afișări și clicul este mai ieftin;
  • puteți găsi cele mai atractive tehnici pentru public și puteți crea texte mai eficiente;
  • creșterea CTR în Yandex.Direct înseamnă a obține mai mult trafic.

CTR-ul poate fi măsurat literalmente pentru orice: campanie în ansamblu, grup, anunț, cuvânt cheie. Aceasta este atât putere, cât și slăbiciune. Pe de o parte, puteți face editări punctuale acolo unde este vizibilă necesitatea, dar, pe de altă parte, este dificil să evaluați cât de bune sau nu sunt rezultatele actuale.

Care ar trebui să fie CTR-ul în Yandex.Direct? Totul este foarte individual și depinde de modul în care se măsoară. De obicei, ei compară media unei campanii. Pentru căutări, 8% sau mai mult sunt numite normale, dar acest lucru depinde foarte mult de subiect. În YAN, 1% este suficient.

În practică, valoarea medie nu este suficient de informativă. De exemplu, este evident că este foarte diferit pentru diferite destinații de plasare. De obicei, se concentrează pe plasare și afișări speciale pe dispozitivele desktop.

Metoda de evaluare rapidă este următoarea: indicatorul de grup/frază este comparat cu media campaniei. Dacă este mult mai jos, probabil îl puteți trage în sus.

Pentru a pregăti statistici vizuale pentru toate frazele, este convenabil să utilizați Expertul de raportare. Selectați starea de afișare, poziția, tipul dispozitivului, afișările, clicurile, CTR.

Exportăm raportul în Excel, folosim filtrele pentru a lăsa plasarea specială pe desktop.

Acum puteți vedea cum merg lucrurile cu fiecare frază și vă puteți gândi dacă ceva trebuie schimbat.

  • Puteți estima în mod adecvat CTR dacă au existat suficiente afișări. Dacă sunt doar două dintre ele și un clic, asta nu înseamnă nimic.
  • Când analizați, trebuie să vă concentrați nu numai pe cifrele din statistici, ci să vă amintiți de marjă: să luptați, în primul rând, acolo unde există mai mult profit.

Acum să discutăm despre tehnici specifice.

Cum să creșteți rata de clic în Yandex.Direct

Pentru a crește CTR-ul în Yandex.Direct, trebuie să:

  • reduceți numărul de afișări neadecvate;
  • face reclamul mai vizibil vizual;
  • convinge-l cu conținut.

Confruntarea cu impresii nepotrivite

Cuvinte negative

Am scris despre cuvinte cheie negative. Cu cât lista lor este mai completă, cu atât sunt mai mici șansele ca anunțul să fie afișat pentru solicitările greșite.

Și mai puține afișări rămase, mai multe afișări direcționate - rate de clic mai mari.

Direcționare geografică

Campaniile care vizează o regiune îngustă tind să aibă un CTR mai mare, deoarece pot răspunde mai bine la o interogare, regionalitatea poate fi un stimulent pentru a face clic, este mai ușor să vizați cuvinte cheie negative etc.

Direcționare în timp

Pentru a influența numărul de clicuri, puteți:


Ajustări de tarife

În Yandex.Direct, puteți seta ajustarea în funcție de regiune, sex, vârstă, dispozitiv utilizat. Toate acestea pot afecta ratele de clic.

De exemplu, dacă o propunere poate fi interesantă pentru reprezentanții diferitelor grupe de vârstă, dar există anumite condiții speciale pentru unul dintre ei sau sunt subliniate diferite avantaje, aceasta poate fi folosită.

Dacă aveți un public pe care este puțin probabil să dați clic, puteți reduce sumele licitate pentru a reduce afișările.

Oferim vizibilitate

Cuvinte cheie din anunț

Modul clasic de a îmbunătăți CTR în publicitatea contextuală este evidențierea. Dacă sunt găsite cuvinte din interogare, acestea sunt evidențiate cu caractere aldine, ceea ce atrage atenția. Mai ales șic - evidențiază totul: titlu, fragment de text, link-uri.

Adesea o frază cheie este plasată în titlu. Acest lucru nu numai că crește evidențierea, dar și clarifică faptul că anunțul răspunde de fapt la cerere.

Introducerea în text este secundară titlului. Nu are rost să repeți același lucru, este mai bine să descrii beneficiile reale.

Înlocuire sau a doua lovitură de cap

Să comparăm aceste două exemple:

În primul, titlul este scurt și lipsit de strălucire, al doilea atrage mai multă atenție, cel puțin vizual, ca să nu mai vorbim de conținut.

Este necesar să folosiți un al doilea titlu sau înlocuire, deoarece vă permite nu numai să atrageți atenția, ci și să spuneți mai multe despre dvs.

Favicon

Un alt element al contactului vizual care este uneori trecut cu vederea. Nu este în imaginea de mai sus, dar aceasta este o oportunitate suplimentară de a atrage atenția.

Legături rapide

Link-urile rapide fac anunțul mai mare, ajută la evidențierea acestuia și oferă unui potențial client informații suplimentare stimulatoare: sortiment, prețuri, servicii etc.

Precizări

Rafinamentele sunt afișate în căutare doar în prima poziție specială, făcând această poziție deja tentantă și mai vizibilă. Este mai bine să-l scrieți peste tot pentru orice eventualitate, deoarece crește șansa de a obține un clic, fiind mai diferit de oferta de pe locul doi.

Adresa URL afișată

O oportunitate suplimentară de a crește CTR în Yandex.Direct este înregistrarea adresei URL afișate. De ce este util:

Contacte

Cum afectează informațiile de contact ratele de clic:


Convingem să facem clic

Titlu corect din punct de vedere gramatical

Mai sus, am scris despre evidențierea antetului. Trucul este eficient, dar dacă fraza cheie arată ca o colecție de cuvinte, trebuie modificată astfel încât titlul să fie uman. Yandex înțelege perfect declinarea, așa că o va evidenția oricum. Și este mai probabil ca persoana să facă clic acolo unde mesajul este inteligibil.

Specificitatea textului

Ce spune aproape orice reclamă? Selecție mare, prețuri mici, calitate înaltă. Unde să dai clic dacă totul este la fel?

Dacă adăugați elemente specifice textului, CTR-ul anunțurilor de pe Yandex.Direct poate crește semnificativ.

Cea mai populară tehnică sunt numerele. Nu „prețuri mici”, ci costul specific al produsului de locomotivă, nu de înaltă calitate, ci „7 ani garanție”, nu „selectie uriașă”, ci „rechizite din 30 de fabrici”, nu „experiență uriașă”, ci „avem lucrează de 17 ani” etc.

Indicatori de preț

Întrebarea necesității de a indica prețul este controversată și depinde de cazul specific. Dacă prețul este un avantaj, merită arătat. Pe de altă parte, atunci bătălia pentru CTR se transformă într-o bătălie de preț.

Mulți oameni folosesc prețuri pentru mărfurile de locomotivă, dar pentru a arăta diferența de sortiment, este nevoie de diferiți marcatori. De exemplu, luați în considerare un anunț.

Pretul locomotivei este foarte mic, ii poate interesa pe cei care cauta o varianta economica, dar cei care cauta produse mai de incredere se pot speria. Pentru acestea, alte prețuri sunt indicate în link-urile rapide. Acest lucru poate stimula diferite audiențe să facă clic.

Termen limita

Limitarea ofertei poate crește rata de răspuns, dar nu întotdeauna. Diversele „grabă” și „grabă” sunt destul de plictisitoare și sunt adesea percepute ca un truc clar, dar există public-țintă pentru care funcționează grozav.

Cuvinte „magice”.

Cu cât textul promite clientului mai multe beneficii, cu atât este mai mare șansa de tranziție. Dar toate promisiunile trebuie confirmate pe pagina de destinație, altfel vor fi clicuri și nu vor exista clienți potențiali.

Apel la acțiune

Ideea este că ar trebui să dea un ghiont. De fapt, acest lucru nu este întotdeauna necesar, dar contestația poate fi emisă într-un mod interesant care să atragă atenția.

O altă opțiune pentru testare: apelul curent poate să nu se potrivească cu publicul țintă. De exemplu, dacă o ofertă este pentru persoane în vârstă sau se face reclamă la ceva scump, nu ar trebui să „poke” și să scrie „click”.

Uneori, apelul la acțiune ar trebui eliminat cu totul pentru a lăsa loc pentru mai multe informații utile sau dacă nu se așteaptă o acțiune imediată.

Opțiuni de testare

Pentru a compara performanța variațiilor, puteți crea mai multe anunțuri pentru fiecare grup de anunțuri. Această abordare are următoarele avantaje.

  • Puteți pregăti texte pentru diferite audiențe țintă.
  • / 5. Voturi:
Articole similare

2021 selectvoice.ru. Treaba mea. Contabilitate. Povesti de succes. Idei. Calculatoare. Revistă.