Promovarea resurselor publicitare pe Internet. Cele mai bune site-uri și secrete de publicitate gratuită pe Internet

Apariția unui sistem global de rețele de calculatoare interconectate a afectat și a schimbat toate sferele activității umane. World Wide Web a atras întreaga noastră planetă în rețelele sale și a format un spațiu global de comunicare și informare. Concentrând societatea de consum în sine, aceasta a devenit un instrument publicitar integral. Vom vorbi despre ce tipuri de publicitate online există astăzi în acest articol.

Acest fenomen semnificativ pentru piața de publicitate și publicitatea în general datează de la mijlocul anilor 90, totuși, agenții de publicitate pe Internet nu au considerat publicitatea pe Internet ca un domeniu care merită să i se acorde atenție din multe motive, de exemplu din cauza:

  • incapacitatea oamenilor obișnuiți de a cumpăra un computer;
  • costul ridicat al mesajelor publicitare;
  • incapacitatea de a prezice popularitatea viitoare a Internetului etc.

Cu toate acestea, unii dintre ei au decis să susțină gama de bunuri vândute pe internet și au avut dreptate. Curând, politica de publicitate în legătură cu Internetul s-a schimbat radical, iar la mijlocul anilor 2000 World Wide Web era unul dintre elementele de pe lista principalelor canale de publicitate pentru promovare și influență asupra consumatorilor.

Ce este publicitatea plasată pe Internet?

Să vorbim despre ce caracteristici are publicitatea plasată pe Internet. Este reprezentat de următoarele tipuri de materiale:

  • grafic;
  • text.
  • presa;
  • radio;
  • televiziune.

Toate zonele de mai sus sunt relativ pasive în comparație cu Internetul, ceea ce obligă utilizatorul să „se implice” în publicitate și să ia parte activ în procesul de interacțiune cu acesta. Nici o singură acțiune pe Internet nu va avea loc dacă utilizatorul nu îi dă un semn, de exemplu, nu face clic pe râvnitul mouse sau pur și simplu mută cursorul peste un mesaj publicitar interactiv.

Mărește serios eficiența Internetului ca instrument de desfășurare a campaniilor publicitare și de contact de înaltă calitate cu consumatorii și, de asemenea, crește posibilitățile de:

  • schimbă diferite tipuri de informații în timp real;
  • primi feedback.

Astăzi, trei tipuri principale de utilizare a rețelei în acest domeniu sunt cele mai răspândite:

  • informatii publicitare bazate pe pagini web;
  • promovarea site-ului companiei de publicitate prin atragerea de vizitatori;
  • căutarea unui potențial cumpărător sau consumator de servicii în audiența internetului.

Ce tip va fi ales depinde de formatele suportului publicitar, de tipul mesajului publicitar în sine, de capacitățile financiare și tehnologice ale companiei al cărei produs este promovat, de specialiștii pe care îi angajează, de platformele selectate pentru publicitate etc. Doar o combinație a mai multor factori determină eficacitatea publicității pe Internet, dintre care cei mai importanți sunt:

  • definirea corectă a publicului țintă și a caracteristicilor calitative ale acestuia;
  • gradul de acoperire a publicului țintă selectat;
  • contextul mesajului publicitar prezentat;
  • locul unde este plasat reclama;
  • caracteristicile mijloacelor de publicitate;
  • caracteristicile mesajului (conținut și design vizual).

Caracteristici de utilizare a Internetului ca canal de promovare

Internetul a devenit o piață globală pentru medii de publicitate eficiente aproape imediat de la începuturi. În fiecare zi curge în el un flux semnificativ de mesaje publicitare, care nu intenționează să se oprească. Cert este că resursele prezentate în rețea sunt atât de diverse și, în plus, sunt supuse unor posibilități mari de împărțire în segmente țintă, având un public cu adevărat uriaș. Capacitatea de a folosi la maximum oportunitățile oferite de piața Internet vă permite să implementați campanii publicitare atât de diferite direcții, cost final și amploare încât rezultatul final este incredibil de eficient.

Pentru a planifica astfel de campanii și, în același timp, a le desfășura pe baza unei rețele virtuale, trebuie să cunoașteți caracteristicile sale importante. Să ne uităm la unele dintre ele mai detaliat.

Interactivitatea mediului, care este Internetul, poate oferi o implicare serioasă consumatorului care dă peste reclamă. Orice vizitator de internet poate fi informat nu doar tradițional (citește pasiv), ci și prin interacțiunea activă cu el, în funcție de interesele și preferințele existente, identificând resurse virtuale potrivite pentru el din punct de vedere al conținutului, pe care să poată comunica cu frați de interese similare. . Același lucru este valabil și pentru mesajele publicitare online. După vizualizarea unei reclame, o persoană poate accesa informații mai detaliate făcând clic stânga pe mesaj sau pe link-ul postat în acesta. Trecând la următorul spațiu, în care produsul sau serviciul este descris în detaliu, utilizatorul nu numai că primește informații, ci și potențial se îndreaptă către acțiunea țintă pentru antreprenorul care dă reclama.

Audiență în creștere– o altă trăsătură distinctivă uriașă. Spre deosebire de mass-media tradițională, precum presa scrisă și televiziunea, din care, dimpotrivă, există o ieșire a publicului, internetul atrage în fiecare zi din ce în ce mai mulți membri noi. Nu 10-20 de oameni pe zi, ci zeci de mii sau mai mult. Acest public în creștere este de mare interes pentru agenții de publicitate. Nu numai că există o mulțime de oameni, dar petrec și mult mai mult timp online decât se uită la televizor, ascultă radioul sau citește ziare. Astfel, omul mediu, conform statisticilor, petrece cel puțin 237 de minute pe zi pe Internet (total de la gadgeturi și computere), adică aproape 4 ore. Este interesant faptul că publicul concentrat pe Internet se caracterizează prin:

  • activitate;
  • solvabilitate;
  • educaţie.

Pur și simplu, clientela ideală. Cu toate acestea, este limitată și de absența anumitor segmente ale societății care nu sunt suficient de educate pentru a învăța cum să folosească un computer sau să acceseze rețeaua. În consecință, regiunile caracterizate de infrastructură slabă pot reprezenta o provocare serioasă pentru distribuția de publicitate direcționată pe Internet. Același lucru se poate spune despre unele grupuri ale societății, de exemplu, despre persoanele în vârstă care au dificultăți în stăpânirea tehnologiilor electronice. Pe teritoriul țării noastre, acest factor limitează în continuare populația vie în utilizarea internetului, ceea ce împiedică plasarea de reclame care vizează anumite grupuri sociale.

Mecanisme de țintire face posibilă selectarea dintre utilizatorii de Internet existenți a unei părți specifice care satisface cerințele specificate ale agentului de publicitate în ceea ce privește caracteristicile. Există două tipuri de direcționare. Să ne uităm la fiecare dintre ele într-un tabel de comparație.

După cum puteți vedea, direcționarea directă are ca scop colaborarea cu persoane care sunt direct interesate de produsul promovat. Indirect este axat pe publicul țintă, care este indirect interesat de produs, dorind de fapt să achiziționeze unele produse legate de acesta.

Există o împărțire a audienței internetului în grupuri, în funcție de unele caracteristici caracteristice fiecărui set specific.

  1. Acoperire geografică– limitează afișarea mesajelor publicitare la persoanele care locuiesc în anumite regiuni.
  2. Ora demonstrativă– vorbim de anumite ore ale zilei, zile ale săptămânii, care sunt indicate de clientul de publicitate.
  3. Preferințele și interesele publicului– mesajul publicitar este afișat sau nu în funcție de interesele utilizatorului, care de obicei sunt calculate în funcție de istoricul de navigare și activitatea acestuia pe rețelele de socializare.
  4. Caracteristici sociale și demografice– restricțiile de afișare sunt stabilite în funcție de:
    1. gen;
    2. nivelul veniturilor;
    3. vârstă;
    4. funcția deținută etc.
  5. Limitări ale parametrilor tehnici– afișarea unui mesaj care conține publicitate este limitată din cauza diferitelor caracteristici tehnice.
  6. Limitarea numărului de afișări ale unui mesaj publicitar pentru fiecare utilizator.

Pe lângă parametrii descriși mai sus, pentru concentrare sunt utilizate multe alte criterii. Cu toate acestea, pentru a le aplica, este necesară colectarea unei cantități substanțiale de informații despre utilizatorii de pe Internet, ceea ce necesită efectuarea prealabilă a diferitelor tipuri de cercetări.

Avantajele reclamei pe internet

Acționând ca un tip de media, Internetul implică un grad mai mare de măsurabilitate decât canalele tradiționale. În plus, oferă oportunități cu adevărat largi de a evalua și înțelege comportamentul consumatorilor publicului țintă, folosind, în același timp, metode precise pentru analiza eficienței publicității.

Pentru a analiza canalele tradiționale, se folosește o tehnică precum un sondaj. Are ca scop aflarea atractivitatii fiecarui tip de publicitate. Datele obținute în urma studiului semnalează gradul de eficacitate al unei anumite reclame. În plus, poate fi judecat indirect, după valoarea încasărilor, vizitatorii și persoanele interesate de produs, precum și mulți alți factori.

Pentru a calcula și înțelege reacția consumatorului, precum și pentru a o asocia cu anumite acțiuni publicitare, specialiștii au creat instrumente de determinare care se caracterizează prin acuratețe ridicată, numărând numărul de demonstrații ale mediului publicitar către utilizatorii resurselor de pe Internet, clicuri pe un mesaj, refuz sau confirmare a acțiunii țintă, rute ale utilizatorului etc.

Toate informațiile descrise mai sus sunt acumulate, apoi procesate de analizatori și devin o resursă valoroasă folosită pentru impactul direcționat și direcționat al mesajelor publicitare. Analizând datele primite, clientul de publicitate poate trage în timp util concluzii despre cât de eficient funcționează o anumită campanie de publicitate, pentru o persoană, pentru fiecare client în ansamblu. Avantajul obținerii de informații în acest mod este disponibilitatea unui răspuns prompt, de exemplu, înlocuirea mediilor de publicitate ineficiente, corectarea conținutului, creșterea frecvenței afișărilor etc. Principala diferență dintre publicitatea pe Internet și orice alta este accesul la urmărirea tuturor contactelor publicitare, prin urmare, utilizarea acesteia este optimă în diverse situații.

Publicitate pe internet: tipuri și costuri

Denumirea care se explică de la sine a acestui tip de publicitate arată clar că demonstrația sa este legată direct de un anumit context. Astăzi, publicitatea contextuală este considerată una dintre cele mai convenabile și eficiente opțiuni de promovare, sugerând capacitatea de a obține un rezultat profitabil cu investiții financiare minime.

Promovarea produsului se realizează folosind publicitatea contextuală în acest fel: un potențial consumator vede mesaje care se corelează inițial cu solicitările de citire ale acestei persoane. Selecția se face după cum urmează:

  1. Motorul de căutare reacționează la cuvintele introduse de utilizatori într-un șir, îi oferă răspunsuri de interes, referindu-se la diferite tipuri de resurse de pe Internet. În plus, sunt susținute de mesaje cu reclamă, conținutul corespunzător temei date.
  2. O persoană vizitează o pagină web care apare pentru un motor de căutare, vizualizează un mesaj pe aceasta cu informații publicitare, ținând cont de focalizarea resursei și de interogările introduse pe Internet de către persoană. De exemplu, dacă ați căutat recent un masaj de calitate, probabil că veți întâlni cuvinte de laudă pentru unul dintre stațiunile balneare ale orașului de pe site.

Această metodă de promovare vă permite să filtrați cât mai eficient utilizatorii interesați de produs.

Iată o listă cu beneficiile rămase ale publicității contextuale.

  1. Trebuie să plătești pentru tot ce este în această lume, inclusiv pentru publicitatea contextuală. Cu toate acestea, în acest caz, plata se face doar atunci când utilizatorul de internet care o vede face clic pentru a merge la mesaj. Se pare că plătiți doar pentru efectuarea acțiunii dorite, și nu doar așa.
  2. Demonstrarea publicității în funcție de interesele utilizatorilor care au făcut anumite solicitări în motorul de căutare minimizează nivelul de respingere a mesajului scris în interior, întrucât persoana este inițial interesată de produsul pe care îl descrie.
  3. Pe lângă potrivirea intereselor, publicitatea contextuală își minimizează intruzivitatea, ceea ce are un efect pozitiv asupra percepției sale.
  4. Un rezultat acceptabil din publicitatea contextuală poate fi obținut pentru foarte puțini bani; chiar și o sumă de câteva sute de ruble va da roade.
  5. Astăzi, rețelele de publicitate oferă o gamă largă de opțiuni pentru personalizarea reclamelor. Mai simplu spus, clientul este capabil să-și creeze propria metodă de publicitate, ținând cont de toate caracteristicile unui anumit produs.
  6. Retur rapid la efectuarea unei plăți, rezultatul se obține aproape instantaneu, deoarece imediat după plasarea linkului cineva face clic pe el.
  7. O gamă largă de instrumente pentru a ajuta la analiza eficienței elementelor afișate.
  1. Durata pe termen scurt a efectului pozitiv rezultat. Pentru a-l menține, trebuie să investești constant bani în munca ta.
  2. Ar putea exista o risipă de bani dacă sistemul de publicitate nu este construit corect. Există un risc uriaș de a pierde o investiție substanțială.
  3. Este imposibil de prezis suma exactă necesară pentru cheltuielile de promovare, deoarece plata se face ulterior, pentru clicurile pe publicitate care au avut loc deja.

Costul fiecărui clic de utilizator pe un anunț este calculat după cum urmează. De exemplu, mai mulți agenți de publicitate fac publicitate pentru aceeași cerere cheie „Masaj thailandez Moscova” și se dovedește că toți concurează pentru același loc. Disputa lor se rezolvă astfel: cine plătește cel mai mult primește cel mai bun loc pe pagină și așa mai departe în jos. De fapt, ei participă la o licitație.

În funcție de nișa de produs căreia îi aparține mesajul publicitar, costul acestuia se va schimba și el. De exemplu, pentru cheia „pălării tricotate pentru copii” o tranziție va costa de la 10 la 50 de ruble, iar pentru cererea „vitrare a balcoanelor cu geamuri termopan” va costa de zece ori mai mult.

  1. Un clic nu ar trebui să coste prea mult, deoarece efectul rezultat, deși este vizibil, poate să nu merite banii cheltuiți.
  2. De asemenea, nu merită să plătiți prea puțin pentru tranziție, deoarece aceste cheltuieli vor fi și ele irosite fără a aduce efectul dorit.

Pot exista mai multe capcane similare în sistem, fiecare este diferit, așa că nu ar trebui să crezi orbește în persuasiune și să faci singur configurarea, fără a avea experiența adecvată. Cel mai bine este să angajezi un specialist.

Să vedem care sunt cele mai populare servicii de motoare de căutare pentru conectarea publicității contextuale există astăzi

Google AdWords

Lider printre motoarele de căutare, prezintă un sistem de publicitate bine dezvoltat pentru postarea mesajelor, cu următoarele capabilități.

  1. Acces la personalizare amănunțită, instrumentele sunt extinse și foarte flexibile. Puteți separa anunțurile în grupuri sau puteți efectua propria strategie separată pentru fiecare.
  2. Determinarea distribuției geografice a informațiilor pentru promovare pe Internet. Puteți selecta o localitate, o regiune și chiar o rază în interiorul unei localități, cu dimensiuni variind de la un kilometru. Această opțiune va fi deosebit de interesantă pentru clienții companiilor ale căror produse sau servicii sunt destinate locuitorilor mai multor străzi din apropiere.
  3. Mediul competitiv din serviciul Google AdWords este subțire din cauza numărului de resurse disponibile pentru publicitate, prin urmare, se va plăti un cost scăzut pentru un singur clic. Cu toate acestea, atunci când comparăm acest serviciu cu sistemul de publicitate Yandex, trebuie remarcat că plata se face și pentru tranzițiile goale, neprofitabile.

Un sistem complex de configurare profesională a tuturor parametrilor pentru afișarea unui mesaj publicitar în serviciu implică faptul că clienții experimentați care au încercat serviciile Yandex vor folosi Google AdWords. Dacă tot decideți să începeți cu ea, obțineți sprijin de la cineva care are experiență.

Yandex.Direct

Motorul de căutare Yandex de pe RuNet este cel mai folosit și popular printre altele. De asemenea, oferă posibilitatea de a vă conecta resursa la utilizarea publicității contextuale ca instrument de promovare. Pentru a face acest lucru, trebuie să selectați serviciul Yandex.Direct.

Baza de instrumente a serviciului este solidă și vă permite să setați parametrii necesari unei campanii de promovare, în funcție de capitalul disponibil și de strategia advertiserului.

Un bonus foarte interesant pentru funcționalitatea principală va fi un serviciu încorporat care vă permite să selectați interogări specializate - chei pentru care au fost făcute cele mai multe interogări într-o anumită perioadă de timp. În plus, costul pe clic este prezis de program chiar înainte de a începe cooperarea. Acesta este calculat pe baza regiunii selectate de expunere publicitară, precum și a popularității interogării cheie.

Setarea automată a parametrilor tehnici ai unei campanii de către serviciu presupune prezența mai multor tipuri de strategii de distribuire a mesajelor publicitare pentru a le demonstra clientului. Limitați costul pe tranziție și planificați în avans fondurile disponibile pentru fiecare perioadă de timp.

Banner publicitar

Folosirea bannerelor virtuale pentru promovarea produselor este similară cu utilizarea publicității tradiționale în presă, atunci când pe una dintre paginile unei reviste sau ziar este plasată o reclamă contrastantă cu un slogan atrăgător.

Un banner este o imagine, o unitate grafică care este afișată utilizatorilor pe diferite pagini web. Avantajele bannerelor publicitare includ:

  • varietate de formate disponibile pentru plasare;
  • interactivitate;
  • eficacitate.

În loc de o imagine statică pe un banner, puteți folosi o „imagine în mișcare” în format .gif, o animație scurtă sau un videoclip în buclă într-o aplicație specială. Participarea multimedia la promovare crește serios eficacitatea bannerului.

În ceea ce privește interactivitatea, pe lângă modul standard de a interacționa cu bannere prin clic și merge, există opțiuni precum jocuri flash cu o trecere rapidă și o sarcină mică. Distrați-vă, și în același timp acordați atenție produsului oferit în reclamă. Un astfel de mesaj discret atrage și creează imediat o anumită încredere în produs.

Interesant este că bannerele nu sunt întotdeauna link-uri care transferă utilizatorul către site-ul clientului de publicitate, unde produsul care este lăudat este vândut, deși această sarcină este de obicei o prioritate pentru acest tip de publicitate. Cu toate acestea, uneori lucrează doar pentru a atrage atenția asupra unui produs sau a unei mărci, pentru a le crește recunoașterea și pentru a stabili un anumit număr de asociații.

Există doar două categorii de bannere publicitare:

  • acțiunea de încurajare dorită de agentul de publicitate;
  • crearea unui portret al organizației, dezvoltarea unei imagini și creșterea recunoașterii.

Pentru a plasa un banner care face publicitate oricărei campanii, un om de afaceri trebuie să încheie un acord cu proprietarii paginilor web. După ce condițiile sunt convenite, bannerul începe să funcționeze pe site, arătând vizitatorilor săi un videoclip sau o imagine și atrăgându-i.

  • gradul de popularitate al platformei de internet în care este plasată publicitatea;
  • dimensiunea pânzei bannerului virtual;
  • poziția exactă a mesajului informativ pe pagină.

Plata se poate face atât pentru tranziție, cât și pur și simplu pentru afișările de anunțuri. Uneori nu impresiile și tranzițiile sunt plătite, ci timpul în care bannerul este pe resursa web. Această metodă este folosită cel mai adesea pentru site-uri cu trafic intens pentru o perioadă scurtă de timp, altfel acest proces devine mai puțin profitabil pentru deținătorii de site-uri, precum și pentru clientul de publicitate, deoarece este puțin probabil ca utilizatorii să acorde atenție aceleiași animații pentru o perioadă lungă de timp. timp. Este imposibil să numiți prețul mediu pentru serviciul descris, deoarece gama este prea largă: de la 1000 de ruble la 1000 de dolari și mai mult.

Publicitate teaser

Acest concept străin ne-a venit însă din limba engleză, la fel cum tehnologia în sine s-a născut în străinătate. A folosi teaser în traducere înseamnă „a tachina”. De fapt, nu există diferențe externe fundamentale între teaser și banner; ele sunt similare în multe privințe. Este, de asemenea, o reclamă, completată cu animație, postată pe o resursă web.

Cu toate acestea, există o diferență între ele și este destul de semnificativă. Pentru a afla ce anume reclamă teaserul, trebuie să faceți clic pe el pentru a accesa site-ul web al agentului de publicitate. Da, așa de misterios este. Un teaser este de fapt o momeală care obligă utilizatorul să întreprindă o acțiune țintită, intrigat de conținutul textului.

Această publicitate este foarte eficientă, dar, din păcate, are o reputație proastă, deoarece provoacă asocieri cu site-uri frauduloase și site-uri porno, pe care de obicei le transferă atunci când se dă clic. Prin urmare, nu este recomandabil să-l folosești singur pentru promovare.

Pentru a atrage clienți, teaser-ul conține nu doar text, ci și o imagine care clipește și se schimbă. Din păcate, atunci când vizitează site-uri cu astfel de imagini, mulți utilizatori fug rapid, ceea ce provoacă prejudicii nu numai campaniei de publicitate, ci și resursei pe care se desfășoară.

Cu toate acestea, chiar și publicitatea agresivă și vulgară își va găsi întotdeauna publicul reprezentativ. Copiii, adolescenții, adulții și bătrânii care stăpânesc treptat rețeaua virtuală dau peste imagini tentante și cad în rețelele lor de publicitate. Ei fac acest lucru din lipsă de experiență, ajungând în continuare în situații neplăcute de diferite feluri, pierzând pentru totdeauna încrederea în publicitatea teaser.

Ar trebui să plasați teasere pe site-urile partenere și să plătiți pentru ele în același mod ca și bannerele publicitare; singura diferență va fi reticența celor mai potențial eficiente platforme pentru plasarea lor de a le strica reputația cu ele.

În plus, puteți economisi costul unui teaser creând material de calitate scăzută, deoarece nu există cerințe de acest tip pentru teaser.

Publicitate direcționată pe rețelele sociale

Campaniile de publicitate dezvoltate pentru implementare pe rețelele de socializare merită o atenție deosebită. Popularitatea acestui tip poate fi explicată cu ușurință prin cantitatea semnificativă de timp pe care oamenii o petrec pe Internet, precum și prin caracterul complet și diversitatea publicului țintă reprezentat de acesta.

În plus, construirea profilurilor personale pe rețelele de socializare se face în așa fel încât utilizatorul să poată oferi informații despre sine și anume:

  • gen;
  • oras natal;
  • orașul de reședință reală;
  • vârstă;
  • interese și preferințe etc.

Acest lucru facilitează foarte mult segmentarea publicului țintă și identificarea unor contacte interne utile.

Iată o listă cu principalele oportunități pentru postările publicitare pe rețelele sociale.

  1. Puteți plasa text publicitar pe profilul dvs., pe perete sau în statutul dvs., fără a folosi bani.
  2. Organizarea unui grup sau public și promovarea acestuia. Pentru a-l crea și a administra, veți avea nevoie de ceva timp liber sau de niște bani pentru a plăti pentru un administrator terță parte.
  3. Schimb încrucișat cu o altă comunitate de postări publicitare.
  4. Plasarea de reclame pentru bani.
  5. Promovare prin concursuri pe diverse teme. Participarea înseamnă, de obicei, să apreciezi sau să repostezi o postare, precum și să te abonezi la comunitate.
  1. Utilizatorul nu trebuie să treacă la o resursă terță parte din locația sa actuală în rețea, iar acest lucru îi permite să mențină un anumit grad de confort.
  2. Feedback-ul, pe lângă comenzile directe de produse, este prezentat foarte viu prin următoarele mijloace:
    • îi place;
    • repostări;
    • comentarii.
  3. Pentru a plasa o reclamă, nu trebuie să aveți abilități specifice; o fotografie frumoasă și un text tastat vor fi suficiente.

In contact cu

Lider printre rețelele sociale rusești, cu care concurezi este ca și cum ai concura cu miticii atlanți din mitologia greacă. Pe baza acestuia se desfășoară cel mai mare număr de tranzacții de tranzacționare dintre toate platformele listate. Pe lângă comoditatea comunicării între utilizatori, creatorii resursei au dezvoltat perfect un sistem de publicitate, similar ca funcționalitate cu celebra creație a Google și Yandex. Afișarea unui mesaj publicitar este configurată și în funcție de fondurile disponibile.

Prețul este stabilit pe o mie de ori mesajul este afișat, de către agentul de publicitate însuși, de obicei începe de la o rublă și se termină în două zeci.

Colegi de clasa

O rețea socială mai puțin populară a Runetului, în care, cu toate acestea, este și destul de profitabil să plasați reclame, în plus, costul ei este mai mic decât cel al celebrului său concurent. Publicul lui Odnoklassniki este mai în vârstă decât cel al lui VKontakte, dar acest lucru nu înrăutățește situația. Dimpotrivă, prezența următorului criteriu important – solvabilitatea – devine din ce în ce mai frecventă, așa că această platformă oferă o oportunitate de a promova servicii cu un cost mai mare.

Ce caracteristici trebuie luate în considerare:

  • În instrumentele rețelei de publicitate ale platformei, este posibil să setați un anumit timp de afișare;
  • impresiile sunt distribuite și către serviciile Mail.ru, precum „Lumea mea”;
  • re-atragerea clientelei online este posibilă și prin urmărirea acțiunilor clienților;
  • o caracteristică negativă este flexibilitatea extrem de scăzută a sistemului datorită împărțirii sale în grupuri.

Instagram

Lucrul cu rețeaua Instagram este fundamental diferit de platformele de mai sus. Cert este că are o specializare specială, care constă în postarea de către utilizatori:

  • înregistrări video;
  • fotografii.

Aceste două obiecte vor fi principalele; conținutul textului vine ca un plus la ele.

Postările utilizatorilor, totuși, sunt evaluate folosind un sistem similar cu alte rețele sociale - folosind like-uri și comentarii.

Anterior, pe baza Instagram, era posibil doar să se creeze comunități specializate și să se trimită invitații pentru a le alătura, a se abona la utilizatorii rețelei sau a aprecia fotografiile lor pentru a câștiga abonament și activitate de rating reciproc. De asemenea, puteți plasa postări publicitare pe paginile comunităților terțe populare sau ale persoanelor contra cost.

Dar astăzi este disponibilă și publicitate direcționată, care, totuși, nu este atât de eficientă din cauza lipsei unui chestionar standard de informații personale pe fiecare cont. Sistemul preia toate datele de direcționare de la Facebook, dacă un anumit profil Instagram este legat de acesta. În caz contrar, afișarea reclamelor este imposibilă, iar părți uriașe din publicul țintă pur și simplu nu sunt atinse.

Conținutul text conținut în mesaj joacă un rol mic, deoarece majoritatea utilizatorilor Instagram oferă o evaluare imediată a unui produs doar pe baza apariției acestuia într-o fotografie. Apropo, abordarea lor este greșită, oferind temeiuri excelente pentru fraudă online masivă. În ceea ce privește diviziunea de gen, cea mai mare parte a Instagramului este reprezentată de un public feminin, dar și publicul masculin este destul de solid.

Taxa pentru clic pe un mesaj publicitar din această rețea pe clic variază de la o ruble și jumătate la cincizeci. Pentru un singur mesaj publicitar din comunitatea altcuiva sau pe pagina unei personalități populare, este dificil să indicați prețul mediu, deoarece depinde de:

  • numărul de abonați;
  • popularitatea unei resurse sau a unei persoane;
  • participarea unei vedete la un film sau evenimente publice etc.

Putem spune că prețul începe de la 2 mii de ruble, dar cu greu are plafon.

Facebook

Rețeaua socială originală, care a devenit precursorul tuturor platformelor existente a unei metode similare de organizare. În Rusia, nu este la fel de popular ca în străinătate, din cauza faptului că avem Vkontakte, totuși, așa cum arată practica, elita consumatorilor este concentrată pe Facebook, adică în principal oameni bogați care folosesc produse scumpe, care pot fi cu mare succes. folosit pe el promovează.

Mai există o caracteristică a utilizatorilor acestei rețele: impenetrabilitatea. Reacția lor la mesajele publicitare este de obicei negativă și majoritatea sunt ignorate.

Acest lucru necesită o abordare mai subtilă decât pentru alte platforme electronice. Cel mai bine este să promovați mai întâi paginile aici, pentru a participa la viața căreia trebuie să vă abonați și apoi să faceți publicitate produsului în cadrul comunităților.

O modalitate foarte interesantă de a implementa promovarea pe Facebook este să plasezi o postare tematică pe fluxul tău de știri, care va atrage atenția prietenilor online ai profilului tău.

Notificări

Acest tip de publicitate a apărut relativ recent, dar a câștigat deja o popularitate serioasă pe întreaga planetă Pământ. Acest tip de publicitate este reprezentat de notificări care apar pe ecran, informând despre schimbările apărute în orice comunitate.

Observăm în mod regulat tehnologie similară pe un computer personal, citim notificări de la sistemul antivirus și descarcăm actualizări. Pe rețelele sociale, notificările push ne spun despre adăugarea unei persoane noi la lista noastră de prieteni, postarea de fotografii noi etc.

Încă de la început, notificările au fost concepute pentru utilizatori ca un memento din aplicațiile care provoacă o persoană să le folosească, ulterior și-au găsit utilizarea ca instrument de publicitate. Puteți trimite astfel de mesaje nu numai prin Internet, ci și folosind operatori de telefonie mobilă.

Puteți configura notificări push folosind serviciile găzduite în rețea. Lucrările lor vor decurge după cum urmează: oamenii se vor abona la buletinele informative care îi interesează și apoi vor începe să primească informații direct pe desktopul computerului sau pe ecranul gadgetului. Pentru un afișaj de înaltă calitate și un efect pozitiv, trebuie să respectați aceste cerințe:

  • o frecvență acceptabilă de afișare a mesajelor pentru a nu irita utilizatorul;
  • corelarea subiectului notificărilor cu grupul sau comunitatea la care v-ați abonat;
  • prezența unui link către profilul dorit pe o rețea de socializare, astfel încât feedback-ul să poată fi furnizat utilizatorului;
  • dezabonare disponibilă în orice moment, altfel notificările care sosesc constant sunt considerate spam;
  • capacitatea de a accepta notificări push nu numai pe computere, ci și pe gadget-uri, cum ar fi o tabletă sau un smartphone.

Publicitate în cadrul aplicațiilor pentru gadget-uri pe sistemele de operare iOS și Android

Îmbunătățirea constantă a tehnologiilor de comunicare fără fir a contribuit la înlocuirea principalului dispozitiv de navigare pe Internet - computerul - cu altele, mai mobile. Au devenit tablete, smartphone-uri și chiar ceasuri inteligente. Fiecare gadget este echipat cu un număr mare de aplicații. Unele dintre ele sunt concepute pentru a cumpăra bunuri de la companii, așa că funcția lor principală este de a vinde. Din profitul primit, se realizează dezvoltarea ulterioară a aplicațiilor și se dezvoltă.

Dar cum rămâne cu platformele de divertisment sau informaționale care oferă utilizarea gratuită a resurselor lor? Pune reclame, desigur. Tocmai vizualizarea sa este o modalitate unică prin care utilizatorul poate plăti pentru lucrul cu site-ul.

  • prin dezactivarea opțiunii de blocare a reclamelor;
  • oferiți utilizatorului diverse bonusuri pentru vizualizarea acestuia.

Reclame plasate pe videoclipuri YouTube

Unele videoclipuri postate pe populara platformă YouTube pe canale deosebit de populare primesc milioane de vizualizări într-un timp record în rețea. Cu ajutorul lor și al obiectelor video mai puțin populare sunt atrași un număr mare de potențiali clienți. În acest fel, puteți obține câștiguri cu adevărat mari.

  • videoclip postat separat, pe canalul tău sau al altcuiva;
  • scurt videoclip inserat înaintea celui principal;
  • text care poate fi citit în timp ce vizionați videoclipul;
  • link pentru a viziona videoclipul pentru o interogare de căutare.

Similar metodelor anterioare de promovare, acest tip de publicitate vă oferă să selectați caracteristicile publicului țintă pentru a le afișa reclame doar acestora. Principalul avantaj al metodei prezentate este eficiența ridicată a publicității vizuale, în special formatul video, care vă permite să extindeți semnificativ audiența. Cu toate acestea, are și un dezavantaj: pentru a obține un efect maxim, este necesar să plasați publicitate pe cele mai populare canale, care percep destul de mulți bani pentru acest serviciu. Printre altele, conturile plătite nu pot afișa reclame, deoarece provoacă iritații serioase utilizatorilor.

Pop ferestre

Această publicitate funcționează conform următoarei scheme. O persoană vizitează o pagină web, începe să citească informațiile care o interesează și dintr-o dată apare o fereastră pe ecran, care acoperă o parte din text sau tot textul. Pentru a scăpa de el, trebuie să faceți clic pe cruce din colțul din dreapta sau din stânga pânzei.

Mediul de publicitate a câștigat o displacere serioasă din cauza necinstei unor agenți de publicitate care folosesc trucuri neplăcute pentru a atrage vizitatorii pe site. De exemplu, o cruce pentru a închide un mesaj poate fi ascunsă folosind o culoare de design pal, iar utilizatorul o va putea găsi doar întâmplător. În plus, se dovedește periodic a fi fals, iar cel real apare abia la ceva timp după vizualizarea și interacțiunea cu mesajul. Făcând clic pe un simbol fals duce la o redirecționare către site-ul web al agentului de publicitate, care, apropo, conține uneori conținut neplăcut de peste 18 ani etc. O astfel de promovare agresivă provoacă respingerea utilizatorului de la mesajele pop, iar clientul nu numai că încetează să mai facă clic pe ele, ci și părăsește permanent resursa web care a găzduit-o.

Doar utilizarea corectă a acestui tip de publicitate va ajuta să faceți față situației, iar apoi va fi benefică. Condiția principală este disponibilitatea dezactivării mesajului publicitar și corespondența conținutului conținut în acesta cu subiectul resursei promovate.

Trimitere promoțională prin e-mail

Pentru a fi o unitate de utilizator complet funcțională în rețea, trebuie să aveți o cutie poștală electronică și o adresă. Folosind acest instrument convenabil, puteți face afaceri, comunica și primi buletine informative de orice natură. Citirea emailului nu te obliga la nimic, ceea ce mentine popularitatea acestei metode de promovare la nivelul dorit.

  • magazine de unde utilizatorul a achiziționat deja produsul;
  • antreprenori de informare care vând prin liste de corespondență.

În primul caz, trimiterea de e-mailuri către clienți consacrați joacă mai mult un rol de construire a imaginii. În scrisori puteți acorda bonusuri și reduceri, creând condiții favorabile pentru efectuarea unei achiziții. Pentru a obține acestea, uneori trebuie să oferiți feedback, de exemplu, completați un formular în care indicați cel puțin:

  • Adresa de e-mail.

După aceasta, clientul continuă să fie informat despre promoțiile care au loc în magazin, completarea gamei de produse, primește oferte individuale etc.

Deoarece scrisorile sunt trimise unei persoane care a desfășurat deja o acțiune vizată în legătură cu agentul de publicitate, se dovedește că acesta are potențial un anumit nivel de loialitate față de întreprindere, ceea ce înseamnă că notificările constante prin poștă vor fi percepute ca nu ca fiind enervante. deranjant, dar ca grijă și dorință de a rămâne în legătură.

În cel de-al doilea caz, afacerea de informare promovează produse în principal pentru acest tip de afaceri - mailing. Se întâmplă așa. Clientul aterizează pe o pagină web unde primește o ofertă de a încerca gratuit un curs sau training simplu sau o versiune demo a unuia mai complex. Pentru a utiliza aceste materiale, trebuie să lăsați adresa dvs. de e-mail. În viitor, veți primi un e-mail cu oferte pentru a încerca alte versiuni gratuite, precum și pentru a cumpăra unele produse de informare de nivel superior pentru bani.

Nimeni nu va trimite o serie de scrisori de mână, deoarece aceasta este o activitate cu eficiență redusă. Pentru aceasta sunt concepute instrumente web speciale, de exemplu resursa Unisender. Ele vă ajută să setați parametrii pentru corespondența automată, în timp ce configurați un apel personal pentru fiecare dintre ei în instrumente.

Costul de trimitere este alcătuit din plata pentru munca unui copywriter cu experiență și utilizarea unui serviciu de corespondență automată. În primul caz, prețul variază de la 80 la 200 de ruble per mie de caractere, în al doilea - de la 0,05 cenți pe literă.

Să rezumam

După cum puteți vedea, promovarea online este diversă datorită tot felul de instrumente de publicitate disponibile, iar prețul ei este destul de accesibil dacă începeți mic și creșteți treptat capitalul financiar pentru a face afaceri.

Alegerea unui anumit tip de publicitate depinde direct de caracteristicile afacerii pe care ai deschis-o. Pentru unii, publicitatea contextuală va fi suficientă, alții vor dori să acopere toate comunitățile populare de rețele sociale. Trebuie să fii pregătit pentru faptul că va trebui să muncești din greu la strategia campaniei tale de publicitate, altfel nici cea mai scumpă promovare nu va da roade pentru compania ta și banii vor fi risipiți. Vă reamintim că succesul vine cu experiența. Munciți din greu și nu vă va face să așteptați! Noroc!

Video – publicitate pe internet

Publicitatea pe internet include orice tip de reclamă, al cărui canal principal de distribuție este Internetul. Și aici totul nu este atât de simplu pe cât ar părea la prima vedere. Cu o abordare pricepută, utilizarea sa poate contribui la creșterea afacerii, dar dacă acționați neglijent, puteți, dimpotrivă, să vă scurgeți rapid întregul buget fără a primi profitul corespunzător.

Majoritatea reclamelor de pe Internet nu vă vizează ca individ, ci se bazează mai degrabă pe o anumită categorie de date, cum ar fi informații demografice și geografice (vârsta, sex, locație), interese (mașini, călătorii etc.) și un număr a altora.

În centrul tuturor lucrurilor aici se află conceptul de „relevanță”, adică publicitatea atât în ​​bara de căutare a motoarelor de căutare, cât și pe site-urile pe care le vizitați este afișată în așa fel încât să fie cât mai utilă și să se potrivească cel mai bine intereselor. a utilizatorului.

Pentru a putea înțelege mai bine cum se întâmplă toate acestea pe internet, am decis să pregătesc acest articol, în care vom analiza în detaliu lucruri precum cele mai comune modele de prețuri în publicitatea online, tipurile acesteia, precum și principalele avantaje și contra.

Modele de prețuri de bază în publicitatea online

Sunt multe dintre ele, dar de fapt, 90% (dacă nu mai mult) din toate tranzacțiile au loc pe baza a două modele principale de prețuri.

CPM (cost pe mia de afișări)
Plata este calculată pe baza numărului de ori când un anunț sau un banner a fost afișat unui public, indiferent dacă utilizatorii au dat clic pe el sau nu. Se înțelege că nu există taxe suplimentare pentru tranziții. Cel mai adesea, plata pentru afișări este utilizată atunci când plasați publicitate media, de exemplu, bannere.

Avantajele modelului CPM:

  • de obicei preț scăzut;
  • ușurința previziunii bugetare, deoarece rata la mie de afișări este fixă;
  • garantați că anunțul dvs. va fi afișat de câte ori aveți nevoie.

Defecte:

  • afișările nu garantează conversii; prin urmare, bugetul poate fi cheltuit ineficient;
  • este dificil de prezis cantitatea de trafic care poate fi primită cu un anumit număr de afișări;
  • rata de conversie scăzută și „orbirea bannerului” în rândul publicului.

PPC (plată pe clic)
Ideea este clară din numele în sine - plătiți doar atunci când utilizatorii dau clic pe anunțul dvs. și merg la pagina dvs. de destinație. Adică, oricâte impresii ar fi, plătești doar în momentul tranziției. Această schemă de prețuri este utilizată în publicitatea contextuală și teaser.

Avantajele modelului PPC includ:

  • Spre deosebire de afișări, numărul de tranziții este ușor de urmărit: cine a dat clic pe anunț și când și care au fost acțiunile ulterioare ale acestora pe site;
  • risc mai mic de cheltuire excesivă, deoarece cumpărați câte clicuri aveți nevoie;
  • capacitatea de a limita cheltuielile bugetare pentru o anumită perioadă de timp;
  • capacitatea de a viza după parametri demografici, geografici și alți parametri;
  • În ceea ce privește rentabilitatea investiției, publicitatea PPC poate fi un instrument mult mai eficient pentru a genera trafic decât plata pentru afișări.

Există și dezavantaje:

  • costul unui clic se formează de obicei pe baza unei licitații între agenți de publicitate, ceea ce în subiectele extrem de competitive poate face din costul atragerii utilizatorilor o plăcere foarte costisitoare;
  • trecerea unui potential client pe site nu garanteaza finalizarea unei actiuni de conversie din partea sa. Poate că este doar interesat, dar nu are de gând să cumpere nimic;
  • Până nu înveți cum să-ți optimizezi corect campania, poți cheltui mulți bani experimentând;
  • După cum arată statisticile, o anumită proporție de clicuri pe anunțuri sunt aleatorii din partea utilizatorului. Tot va trebui să plătiți pentru ele.

Modele de prețuri altele decât cele două discutate mai sus sunt foarte rar folosite. Prin urmare, nu are rost să scrieți despre ele în acest articol.

Tipuri de publicitate pe internet

În total, există 5 tipuri principale de publicitate online, fiecare dintre ele având propriile caracteristici, avantaje și dezavantaje. Să le privim mai departe, cu exemple.

publicitate contextuală

Acest tip de publicitate și-a primit numele deoarece reclamele sunt adaptate intereselor utilizatorului. De exemplu, atunci când citește un articol despre alegerea unei mașini de tuns iarba, i se arată reclame cu oferte de la magazinele online care vând aceleași mașini de tuns iarba.

Același lucru este valabil și pentru site-urile care fac parte din rețeaua de afiliați a furnizorului. Exemplu cu Google AdWords:

Avantajul publicității contextuale este că vă puteți gestiona în mod clar bugetul campaniei, afișând anunțuri exclusiv publicului țintă. Aceasta este o modalitate excelentă de a atrage rapid vizitatori și de a genera vânzări, ceea ce este important, de exemplu, pentru magazinele online și alte tipuri similare de afaceri.

Publicitate afișată

Se mai numește și banner publicitar și este, fără exagerare, cel mai vechi tip de publicitate pe Internet folosit în prezent. Pe lângă plasarea directă, publicitatea grafică este disponibilă și pentru utilizare în Google AdWords. Un exemplu de plasare a unui banner pe unul dintre site-urile populare:

Plata, în acest caz, se face pentru afișări, ceea ce o face să nu fie la fel de eficientă ca, de exemplu, PPC. În plus, se face simțită răspândirea blocantelor de anunțuri, care afectează în primul rând bannerele tradiționale.

Cu toate acestea, acest tip de publicitate nu își pierde relevanța, deoarece este foarte potrivit pentru rezolvarea unei serii de probleme de marketing. De exemplu, creșterea gradului de cunoaștere a mărcii, introducerea unui nou produs pe piață sau, de exemplu, remarketing. De asemenea, dă rezultate bune la promovarea anumitor tipuri de servicii.

Publicitate teaser

Un tip de publicitate destul de specific, a cărui esență este să compilați și să afișați reclame publicului țintă cu imagini atractive, titluri intrigante și captivante. Scopul principal este de a atrage atenția utilizatorului și de a-l împinge să facă o tranziție, chiar dacă aceasta poate fi numită o țintă cu mare rezervă.

O astfel de publicitate este plasată prin rețele speciale de afiliați, iar costul pe clic este de obicei destul de scăzut atât pentru agent de publicitate, cât și pentru webmaster. Ținând cont de particularitățile formatului, teaser-urile sunt utilizate în mod activ pentru a promova produse, care se caracterizează printr-o cerere mai emoțională. Este puțin probabil că veți putea vinde cu succes ceva scump cu ajutorul lor.

Publicitate pe rețelele de socializare

Având în vedere câte informații cunosc Facebook și VKontakte despre utilizatorii lor, nu este surprinzător că direcționarea este posibilă până la cele mai mici detalii, ceea ce este aproape imposibil de realizat folosind alte instrumente.

În funcție de tipul de plasare și de formatul utilizat, este posibil să plătiți pentru clicuri, afișări sau pentru o anumită acțiune țintă (abonament etc.). De exemplu, Facebook afișează reclame cu plata-pe-clic în bara laterală din dreapta:

Și în fluxul de știri al utilizatorilor, anunțuri cu plată pentru numărul de afișări:

Retargeting

Cunoscut și ca remarketing, poate fi un instrument de publicitate foarte eficient. Dar, pentru a-l aplica în strategia ta de marketing, site-ul tău trebuie să aibă o anumită cantitate de trafic, cel puțin 5 mii de vizitatori pe lună și mai mult.

Această tehnologie se bazează pe utilizarea cookie-urilor, un cod simplu în Javascript care este invizibil pentru vizitatorii site-ului și nu afectează viteza de funcționare a acestuia. Acest cod „se instalează” în browserul unui utilizator care a vizitat odată site-ul dvs. și este stocat acolo pentru o anumită perioadă de timp.

Apoi, atunci când utilizatorul vizitează alte site-uri din Rețeaua de display, li se afișează anunțuri care conduc la site-ul dvs. cu un îndemn. În acest fel, atrageți acele persoane care v-au vizitat deja site-ul, ceea ce înseamnă că este foarte probabil să fie interesați de oferta dvs.

concluzii

Publicitatea online este un instrument de marketing foarte eficient, iar în mâinile potrivite se poate transforma într-o adevărată bandă transportoare pentru atragerea clienților pentru o afacere. Principalul lucru aici este dorința de eficiență și trebuie să începeți cu puțin, experimentând și măsurând rezultatele.

Publicitatea plătită în formatul traficului de cumpărare, totuși, ar trebui considerată ca o modalitate pe termen scurt de a crește traficul pe site și vânzările, dar nu ar trebui să fie plasată în centrul strategiei de marketing. În schimb, concentrează-te pe tehnicile de dezvoltare a afacerilor online care vor funcționa pentru tine pe termen lung.

De exemplu, corectarea erorilor și a muncii, umplerea regulată cu conținut de înaltă calitate și unic va contribui la creșterea traficului organic gratuit, care este mult mai profitabil pe termen lung.

Să vorbim despre ce dă publicitate pe internet, cât de interesant este pentru ambele părți (agentul de publicitate și proprietarul platformei de publicitate), ce tipuri de publicitate online sunt relevante acum, cum diferă unele de altele și care dintre ele este mai bine să o alegeți, din nou, pentru ambele părți.

Astăzi, aproape orice linie de afaceri are nevoie de publicitate: campaniile publicitare bine gândite și eficiente stimulează creșterea afacerii și, în consecință, veniturile pe care le aduce.

Această declarație poate fi aplicată pe deplin afacerilor online. Apropo, în ceea ce privește ritmul de dezvoltare din ultimii ani, ocupă o poziție de lider printre toate celelalte domenii ale câștigurilor antreprenoriale. Mii sunt create în fiecare zi, mulți dintre ei se dezvoltă cu succes și generează venituri pentru creatorii lor.

Plasarea reclamei pe Internet are ca scop principal asigurarea tranzițiilor către site-ul agentului de publicitate de către utilizator, care va putea apoi să comande un produs sau serviciu, sau pur și simplu să petreacă ceva timp pe site (chiar și a doua opțiune va fi utilă pentru într-o anumită măsură).

Publicitate pe internet: preț.

1. Plată pe vizionări (perioadă)– se taxează o anumită perioadă de plasare a reclamelor (de obicei 1 lună, dar poate fi orice alt număr de zile, ore, luni).

2. Plată pe vizionări (număr exact)– se stabilește un tarif pentru 1000 de vizualizări ale unui bloc publicitar și un contor pentru afișările acestuia, numărul exact de afișări se plătește pe baza tarifului stabilit.

3. Plata pentru tranziții– se stabilește un tarif pentru 1 tranziție (click pe o reclamă) și un contor de conversii; agentul de publicitate plătește doar pentru numărul real de vizitatori care au mers pe site-ul său prin publicitate.

4. Plătește pe acțiune– sunt plătite doar acele tranziții în urma cărora utilizatorul a efectuat o anumită acțiune (plătit pentru un produs sau serviciu, înregistrat etc.).

Ultima opțiune este cea mai bine plătită (în unele cazuri prețul pentru o acțiune poate ajunge până la 100 USD sau mai mult), dar de multe ori puteți aștepta la nesfârșit o astfel de acțiune și nu o primiți niciodată.

Tipuri de publicitate pe internet.

Acum să ne uităm la cele mai populare tipuri de publicitate online care sunt relevante astăzi.

1. Banner publicitar pe internet. Bannerele publicitare sunt imagini grafice sau animate care, atunci când se dă clic, conduc utilizatorul către site-ul web al agentului de publicitate. Bannerele sunt cele mai relevante pentru reclamele de imagine care vizează popularizarea unui brand, deoarece chiar dacă utilizatorul nu face clic pe banner, tot are în cap o poză, logo, denumire companie, tip de produs/serviciu etc., deci , cand in viitor va avea nevoie de acest produs sau serviciu, poate gasi firma reclamata printr-o cautare tastand numele acesteia, retinut din banner.

Există formate (dimensiuni) stabilite de bannere publicitare pe Internet, pentru care sunt pregătite inițial spații publicitare pe site-uri. Cele mai comune dintre ele sunt 728*90, 468*60, 160*600, 200*200, 250*250, 300*250 etc. Deși, desigur, fiecare site are propriile sale caracteristici și, dacă doriți, puteți oricând să fiți de acord cu plasarea unui banner de dimensiune nestandard.

2. Publicitate teaser pe Internet. Teaserele publicitare sunt imagini grafice sau animate de natură șocantă sau intrigantă, însoțite de text care încurajează utilizatorul să dea clic pe reclamă. Ei bine, de exemplu, „Castig 100 de dolari pe zi! Pentru asta e suficient...” sau „Am slăbit 15 kg într-o lună, doar pentru că beau în fiecare zi...”. Cu siguranță le-ați văzut cu toții de mai multe ori.

04Mar

Etapele unei campanii de publicitate online

  • Informează consumatorul despre produsul dvs., caracteristicile și beneficiile acestuia;
  • Antrenează consumatorul să-ți folosească produsul;
  • distrează;
  • Comercializează.

Astăzi, antreprenorii au o gamă largă de canale de distribuție publicitară: televiziune, radio, resurse tipărite, panouri publicitare. Cu toate acestea, pe bună dreptate, internetul este considerat cel mai promițător canal pentru distribuirea mesajelor de comunicare.

sa luam in considerare etapele dezvoltării publicității online în Rusia:

  1. Mai întâi a fost spam. Începutul anilor 90 ai secolului trecut. Cu toții ne amintim acele scrisori de vânzări enervante din căsuțele noastre de e-mail. Expeditorii nu au avut posibilitatea de a personaliza scrisorile, așa că le-au trimis tuturor. Drept urmare, agenții de publicitate au primit în cele mai multe cazuri doar o reacție furioasă din partea utilizatorilor.
  2. Anii 2000 - apariția și utilizarea rețelelor sociale pentru promovarea produselor. Dezvoltarea browserelor și a motoarelor de căutare a făcut posibilă desfășurarea de campanii de publicitate personalizate pe internet.
  3. Anii 2010 au văzut apariția notificărilor și ferestrelor pop-up.

Înainte de a trece la studiul tipurilor de publicitate online, vom lua în considerare principalele etape ale desfășurării unei campanii de publicitate pe Internet:

  1. Formularea obiectivelor unei campanii de publicitate online;
  2. Determinarea publicului țintă. Aici trebuie să descrieți factorii demografici și psihografici, interesele și preferințele.
  3. Dezvoltarea unei strategii și a unui program de promovare. Aici trebuie să țineți cont de publicul țintă și de bugetul campaniei de publicitate;
  4. Implementarea;
  5. Control bazat pe indicatori de performanță.

Avantajele publicității online față de alte metode

Nu toate companiile au bugete uriașe de marketing. Mai recent, acesta a fost principalul motiv al eșecurilor micilor noi organizații; eforturile lor nu au fost vizibile pe fundalul unor campanii publicitare grandioase ale celor mai vechi de pe piață.

Odată cu apariția publicității online, totul s-a schimbat. Publicitatea pe internet nu este la fel de costisitoare ca publicitatea la televiziune, radio și presa scrisă. Chiar și gospodina Masha, care face săpun de casă și apoi îl vinde pe pagina ei de rețea de socializare, își poate permite.

Internetul vă permite să vă personalizați mesajul în așa fel încât să fie afișat doar acelor utilizatori care sunt interesați de el, adică doar audienței dumneavoastră potențiale. Totodată, puteți personaliza publicitatea produsului pentru fiecare client în mod individual, în funcție de nevoile și interesele acestuia.

Tipuri și costuri de publicitate pe Internet

De fapt, astăzi există un număr mare de tipuri de publicitate pe Internet. Pentru comoditatea furnizării de informații, le vom combina în grupuri.

publicitate contextuală

Aceasta este cea mai faimoasă metodă de promovare pe World Wide Web.

De exemplu, vindeți săpun de casă, așa că publicitate contextuală a produselor dvs. va fi plasată pe forumuri și site-uri pentru femei cu sfaturi pentru femei.

Pro:

  • Personalizare;
  • Concentrați-vă pe publicul țintă;
  • Economisirea de timp și bani;
  • Eficacitate vizibilă.

Minusuri:

  • Publicitatea contextuală funcționează exact atâta timp cât ați plătit pentru;
  • Preț instabil;
  • Necesitatea de a optimiza în mod regulat mesajele pentru a asigura „clickability”;
  • Neîncredere din partea publicului țintă;

Să ne dăm seama imediat ce instrumente de publicitate contextuală există și cum să le plasăm folosind fiecare dintre ele.

Yandex Direct– unul dintre cele mai cunoscute și eficiente instrumente de publicitate contextuală. Configurarea este destul de simplă; vom descrie secvența de acțiuni atunci când plasăm publicitate contextuală în Yandex Direct.

  • Înregistrați-vă în sistemul Yandex. În timpul înregistrării, selectați interfața de servicii profesionale. Faceți clic pe linkul „Reclamă”.
  • Configurarea parametrilor campaniei de publicitate. Aici trebuie să selectați numele companiei, să indicați prenumele, prenumele și patronimul și data nașterii. Nu este atât de important. Trebuie să acordați atenție cinci puncte: strategie, direcționare în timp, regiune, configurarea pe platforme tematice și fraze suplimentare.

Direcționare în timp afișează ora din zi la care mesajul dvs. va fi afișat în motorul de căutare Yandex și zilele săptămânii. Când alegeți direcționarea în timp, vă recomandăm să o bazați pe tipul de produs și bugetul dvs.

Regiunea depinde de locul în care vindeți produsul. De exemplu, dacă oferiți săpun de casă numai în Moscova și nu oferiți servicii de livrare în regiuni, atunci ar trebui să indicați Moscova în acest câmp de setare.

Setările pe site-urile tematice sunt necesare pentru a limita resursele în care va fi afișat mesajul tău. Mulți experți recomandă dezactivarea rezultatelor căutării pe site-urile tematice, astfel încât mesajul să fie afișat exclusiv în motorul de căutare însuși la solicitarea corespunzătoare a utilizatorului.

Expresiile suplimentare sunt acele fraze prin care mesajul tău va fi afișat, pe lângă cuvintele cheie principale. De regulă, acestea sunt sinonime și cuvinte apropiate ca sens. Experții recomandă, de asemenea, dezactivarea acestei opțiuni pentru a face rezultatele mai relevante.

  • Trebuie să selectați titlul și textul anunțului, precum și cuvintele cheie. Această etapă este cea mai importantă.

Pentru a selecta un titlu și un text, trebuie să completați câmpul „link to site”. În acest câmp trebuie să copiați linkul, în cazul nostru - site-ul unde vindem săpunul nostru de casă. După această acțiune, titlul și textul vor fi tastate automat.

Cuvintele cheie sunt selectate folosind serviciul de selecție a cuvintelor cheie Yandex. Veți fi direcționat către acesta făcând clic pe linkul „Selectați cuvinte” de lângă câmpul de cuvinte cheie noi.

În setările serviciului, indicăm regiunea și introducem secvențial fraze care se referă la sarcina noastră - de a vinde săpun. De exemplu, cumpărați săpun de casă, săpun de casă cadou și așa mai departe.

După ce ați tastat o expresie și ați făcut clic pe butonul „Selectați”, se va deschide în fața dvs. o pagină cu frecvența interogării tastate într-o anumită perioadă de timp într-o anumită regiune, precum și interogări care au sens similar. și frecvența acestora. Nu selectați expresii și cuvinte cu o frecvență de căutare mai mare de 1000; ne vom potrivi interogărilor cu o frecvență de la 500 la 1000 pe lună.

Dacă doriți ca o frază sau un cuvânt întreg să vă identifice anunțul numai în forma în care l-ați introdus, atunci includeți acea expresie sau cuvânt între ghilimele. De exemplu, dacă nu puneți expresia „săpun de casă” între ghilimele, atunci anunțul dvs. de vânzare va apărea și cu solicitarea „cum se face săpun de casă”, ceea ce nu este ceea ce ne dorim.

  • În pasul următor, veți vedea cuvintele cheie și prețurile acestora. Putem filtra cererile prea costisitoare folosind o setare din partea de sus a paginii.
  • Trimiterea unui anunț pentru moderare și plata pentru clicuri. Dacă campania dvs. nu a trecut de moderare, vă sfătuim să contactați serviciul de asistență Yandex Direct sunând la 8 800 333-9639, să indicați numărul campaniei de publicitate și să aflați motivul. Reclamele sunt adesea respinse din greșeală.

Dar iată succesiunea acțiunilor:

  • Primul pas este să vă înregistrați la Google.
  • Al doilea pas este alegerea tipului de publicitate contextuală, adică a acelor servicii în care va fi afișat anunțul dvs.: pagină de căutare Google, site-uri web. În plus, în prima etapă indicăm numele campaniei de publicitate, aceasta nu va fi afișată utilizatorilor.

Aici selectăm platformele pe care va fi afișat anunțul, regiunea și strategia. Totul este la fel ca în Yandex Direct.

Dar există și diferențe. Prima este capacitatea de a seta o rată de clic și un buget maxim. A doua diferență este capacitatea de a adăuga link-uri către resurse suplimentare. În cele din urmă, a treia diferență este capacitatea de a specifica datele de început și de sfârșit ale campaniei dvs. de publicitate.

  • Al treilea pas este selectarea cuvintelor cheie. Serviciul de selecție a cuvintelor cheie Google este similar cu serviciul Yandex. Regulile sunt aceleași.
  • Al patrulea pas este trimiterea anunțului pentru moderare, plată și plasare.

Banner publicitar

Pro:

  • Memorabilitatea;
  • "Vizibilitate";
  • Acoperire largă de audiență;
  • Creșterea gradului de cunoaștere a companiei/marcii;

Minusuri:

  • Utilizatorul se plictisește rapid (trebuie schimbat frecvent);
  • Poate fi intruziv și perceput negativ de către utilizator.

Să ne dăm seama acum cum să plasăm bannere publicitare. Pentru a face acest lucru, puteți alege una dintre două moduri: căutarea independentă a resurselor și plasarea sau plasarea utilizând serviciile banner.

Iată un tabel de comparație a acestor două metode.

Caracteristică

Autocazare

Utilizarea serviciilor de plasare bannere (luați ca exemplu serviciul Rotaban)

Calitatea site-urilor de gazduire

Înalt

Scăzut (mediu)

Rambursare

Înalt

Preț

Depinde de site-ul de gazduire

Depinde de site-ul de gazduire

Mic de statura

Timpul costă

Înalt
  • Căutați site-uri și resurse pentru postare. Pentru a găsi o resursă potrivită pentru plasarea unui banner, trebuie să faceți o solicitare pentru subiect în orice motor de căutare. În cazul nostru, săpun de casă. Introducem „blog despre cosmetice naturale” în motorul de căutare și urmăm primele cinci link-uri.

După ce ajungi pe site, trebuie să fii atent la cinci elemente: designul site-ului, prezența și cantitatea de publicitate, conținutul site-ului, traficul site-ului, acoperirea publicului. Dacă toți indicatorii sunt suficient de mari, atunci puteți căuta secțiunea „Publicitate” și puteți negocia plasarea cu proprietarul site-ului.

  • Crearea unui banner. Ar trebui să fie memorabil și, de asemenea, relevant pentru produsul dvs. Vă recomandăm să plasați pe banner informații despre beneficiile produsului. De exemplu, săpunul de casă te va scuti de pielea uscată de pe mâini și te va învălui în aroma de piersici coapte. De asemenea, este necesar să vă plasați sigla și imaginea produsului. Utilizatorul va primi restul informațiilor după ce face clic pe link.

Când creați un banner, trebuie să acordați atenție standardelor. Mărimea imaginii este specificată de proprietarul site-ului pe care va fi postat anunțul. Discutați această problemă în prealabil. Dar formatul poate fi jpeg pentru imagini statice și gif sau flash pentru animație.

  • Plătim și plasăm.

Teasere și videoclipuri virale

Esența acestor instrumente este de a crea un mesaj video, imagine sau text care să intereseze imediat utilizatorul și să devină un fel de „virus”, adică să se răspândească în rețea în mod independent, cu ajutorul utilizatorilor înșiși. Este mai bine să plasați o astfel de publicitate pe rețelele sociale și pe forumuri.

Pro:

  • Nu este nevoie să cheltuiți bani pe distribuție;
  • Acoperire largă de audiență;
  • Ușurință de execuție;
  • Personalizare.

Minusuri:

  • Risc ridicat de eșec al întregii campanii de publicitate;
  • Concurență ridicată;
  • Interpretarea greșită de către utilizator a mesajului.

Publicitate direcționată pe rețelele sociale

Publicitatea direcționată pe rețelele sociale este cel mai accesibil instrument de publicitate de pe Internet. Direcționarea este un mic anunț pe o rețea socială care, atunci când se dă clic, va redirecționa utilizatorul către site-ul sau pagina dvs.

Pro:

  • Grad ridicat de atingere a publicului țintă (targeting);
  • Cost scăzut;
  • Ușor de configurat.

Minusuri:

  • Rețelele sociale care găzduiesc publicitate direcționată nu au ca scop vânzări;
  • Postarea este posibilă doar pe o rețea de socializare.

Structura unui anunț de direcționare trebuie să conțină următoarele elemente:

  • Link către resursa dvs.;
  • Titlu;
  • Informații de bază pe care doriți să le transmiteți consumatorului (una sau două propoziții);
  • Imagine (dacă brandul tău este cunoscut, atunci poți plasa un logo, în alte cazuri este de preferat să folosești o imagine a produsului);
  • Parametrii publicului țintă: demografii, interese.

Respectarea acestei structuri vă va permite să configurați o publicitate țintită eficientă pe orice rețea socială.

Publicitate pe rețelele de socializare

Plasarea unui astfel de anunț este foarte simplă. Este suficient să fiți de acord cu proprietarul paginii sau grupului despre plasarea pentru un anumit preț.

Pro:

  • Personalizare;
  • Cost scăzut;
  • Ușurință de plasare;
  • Posibilitatea de a stabili feedback cu consumatorii.

Minusuri:

  • Necesitatea actualizării constante;
  • Rețelele de socializare nu au drept scop vânzări, așa că publicitatea pe rețelele de socializare este mai degrabă de natură informațională.

Panouri de buletine ca platformă de publicitate

Panourile de buletine ca platformă de publicitate sunt adesea folosite de întreprinderile mici. O astfel de publicitate este o simplă reclamă de vânzare cu un link către site. În plus, panourile de buletin sunt un loc în care puteți plasa reclame pe Internet absolut gratuit.

Pro:

  • Cost redus (poate fi gratuit);
  • Personalizare;
  • Concentrare pe vânzări.

Minusuri:

  • Acoperire mică;
  • Neîncrederea utilizatorilor.

Ferestre pop-up

Ferestre pop-up Acestea sunt ferestre care apar deasupra unei resurse și îngreunează vizualizarea site-ului de către utilizator.

Crearea ferestrelor Popup necesită cunoștințe de programare, așa că vă sfătuim să solicitați ajutor de la specialiști IT.

Dacă nu aveți această opțiune, puteți utiliza unul dintre următoarele servicii pentru a crea ferestre pop-up:

  • Salut Bar– un serviciu destul de simplu. La înregistrare, vi se va da un cod special care trebuie introdus în șablonul site-ului dvs. Apoi vi se va cere să configurați sarcinile serviciului (colectarea informațiilor de contact ale utilizatorului, apelarea, redirecționarea către altă pagină, reclamă), tipul pop-up-ului, textul publicitar și imaginea. Aceasta va finaliza crearea ferestrei Popup. Serviciul este platit.
  • GetSiteControl. Acest serviciu repetă complet procesul de configurare a unei ferestre pop-up în serviciul Hello Bar, așa că nu ne vom opri asupra lui. Serviciul este si platit.
  • Mailmunch are o versiune gratuită cu funcționalitate limitată. În plus, acest serviciu, pe lângă setarea tipului de fereastră, vă oferă să selectați un șablon, să proiectați și să adăugați câmpuri suplimentare. Secvența de acțiuni la crearea unei ferestre este similară cu serviciile anterioare.
  • Sumome are și o versiune gratuită. Configurarea serviciului este identică cu cele anterioare.

Pro:

  • Rechemare ridicată a mărcii;
  • Acoperire largă.

Minusuri:

  • Cost relativ ridicat;
  • Posibilitatea de a le bloca în setările browserului;
  • Complexitate ridicată a plasării;
  • Intruzivitate excesivă;
  • Reacții mixte ale utilizatorilor.

Notificări

Dar spre deosebire de ferestrele Popup, notificările Push necesită și o elaborare atentă a conținutului mesajului publicitar. În primul rând, ar trebui să intereseze utilizatorul și să-l oblige să urmeze linkul.

Pro:

  • Personalizare;
  • Acoperire largă;

Minusuri:

  • Neîncrederea utilizatorului;
  • Complexitate ridicată a plasării;
  • Cost relativ ridicat.

Publicitate în aplicații mobile

Publicitatea în aplicațiile mobile bazate pe Android și iOS constă și în ferestre pop-up. În acest caz, utilizatorul nu poate opri reclama până când nu o vede. Abia după aceasta, aplicația în sine va fi disponibilă utilizatorului.

O astfel de notificare poate fi plasată de comun acord cu proprietarul aplicației. Latura tehnică a dezvoltării reclamelor este de obicei îngrijită de dezvoltatorul aplicației.

Pro:

  • 100% garanție că utilizatorul vă va vedea anunțul;
  • Memorabilitatea mărcii;
  • Acoperire largă.

Minusuri:

  • Reacția ambiguă a utilizatorului;
  • Nu este destinat vânzărilor;
  • Complexitate ridicată a plasării;
  • Cost relativ mare de cazare.

Videoclipuri promoționale pe YouTube

În același timp, ar trebui să vă străduiți să vă asigurați că utilizatorul „împărtășește” ceea ce vede prietenilor. Acest lucru ne va permite să obținem așa-numitul efect viral, în care potențialii consumatori îți distribuie înșiși publicitatea.

Există mai multe reguli care trebuie urmate atunci când creați un videoclip viral:

  • Trebuie să devii „invizibil”. Potrivit autorului, publicitatea virală nu ar trebui să impună un produs; sarcina sa este doar de a sugera consumatorului despre produs.
  • Răbdare, doar răbdare. Publicitatea virală durează adesea mult timp pentru a deveni celebră și a obține profit.
  • „Infectează” consumatorul! Consumatorul trebuie să dorească să vorbească despre reclamă și produs.
  • Virusul este „stăpânul” situației. Gândurile și acțiunile consumatorului trebuie să fie sub controlul virusului.
  • Exploatarea puterii legăturilor slabe. În răspândirea publicității virale pe internet, utilizatorii cu un număr mare de conexiuni sociale ocazionale au cea mai mare importanță decât persoanele care comunică în mod regulat cu un anumit cerc de persoane apropiate.
  • pentru a ajunge la punctul de cotitură. Pentru ca publicitatea virală să atingă o anumită amploare, este necesar să investești timp, muncă și bani în ea.

Un exemplu excelent de videoclip viral este o reclamă pentru serviciul de livrare Delivery Club. Compania a lansat o serie de videoclipuri scurte despre Teenage Mutant Ninja Turtles care stau acasă, folosind un serviciu de livrare de alimente online pentru a-și rezolva problema de frica de contact social în timp ce cumpără pizza. Fiecare videoclip are propria poveste, al cărei centru este Clubul de livrare. Un videoclip a costat compania în medie 5.000 de ruble, iar vânzările s-au dublat.

Un alt exemplu de videoclip viral este o reclamă pentru ciocolata Cadbury. Videoclipul de 1,5 minute prezintă o gorilă uriașă care cântă la tobe și un baton de ciocolată apare la sfârșitul reclamei. Acest virus a costat compania aproape un milion de ruble. Cu toate acestea, nu a adus rezultate economice.

Să vedem de ce un videoclip care costă 5.000 de ruble s-a dovedit a fi mai eficient decât un videoclip care costă 1 milion de ruble.

  • Produsul dvs. ar trebui să fie esențial pentru poveste;
  • Personajele din videoclip ar trebui să fie asociate cu produsul/compania/marca dumneavoastră (cu toții ne amintim desenul animat despre Teenage Mutant Ninja Turtles, care iubea cu adevărat pizza);
  • Videoclipul nu trebuie să ofenseze sentimentele publicului.

buletine informative prin e-mail

Acest lucru a devenit posibil în mare parte datorită dezvoltării browserelor și a internetului în general. Puteți obține informații despre interesele și preferințele utilizatorilor pe baza ultimelor interogări ale acestora din motoarele de căutare. Și aceasta, la rândul său, vă permite să realizați buletine informative personalizate.

În acest caz, scrisoarea trebuie să îndeplinească mai multe criterii:

  • Titlu strălucitor, interesant;
  • Oferta personalizata (produsul trebuie sa rezolve o problema pentru un anumit consumator). Este necesar să scrieți o scrisoare individuală pentru fiecare potențial client!
  • Scrisoarea trebuie să includă un link către site-ul dvs. web;
  • În partea de jos a scrisorii, asigurați-vă că atașați un buton care vă permite să vă dezabonați de la lista de corespondență.

Pro:

  • Abordare personalizata;
  • Concentrare pe vânzări;
  • Ușurință de implementare;
  • Garanție 100% că utilizatorul vă va vedea anunțul.

Minusuri:

  • Costuri ridicate cu forța de muncă;
  • Dificultate în obținerea informațiilor de contact ale potențialilor clienți;
  • Intruzivitate excesivă.

Articole de experți în reviste online

Primul lucru pe care va trebui să-l faci este să negociezi cu editorul revistei pentru a publica articolul (pentru un anumit cost sau chiar gratuit).

Va trebui să scrieți singur articolul. În acest caz, articolul trebuie să corespundă temei revistei și stilului de scriere.

Într-un articol de expert, este necesar să oferiți cea mai completă descriere a produsului dvs., avantajele acestuia și să indicați valoarea acestuia pentru consumator. Este recomandabil să vă confirmați cuvintele cu date de cercetare științifică sau de specialitate.

Pro:

  • Grad ridicat de încredere al potențialilor consumatori;
  • Cost redus (de obicei);
  • Îmbunătățește imaginea companiei;
  • informează consumatorul;
  • Ușurință de implementare.

Minusuri:

  • Acoperire mică (în funcție de revistă);
  • Nu este destinat vânzărilor.

CPA și marketing afiliat

CPA sau Cost per Action tradus din engleză înseamnă „Plătiți pentru acțiune”. Într-adevăr, CPA este un instrument de promovare care implică plata pentru publicitate pe Internet numai după ce clientul tău potențial finalizează o acțiune vizată. Acțiunea țintă poate fi urmărirea unui link, înregistrarea pe site sau achiziționarea produsului; dvs. stabiliți singur obiectivul pentru agenții de publicitate.

Daca actiunea stabilita nu a fost efectuata, plata serviciilor de promovare nu se face. În cazul CPA, ambele părți, clientul și interpretul, sunt interesate de rezultatul maxim al campaniei de publicitate, deoarece profitul lor depinde direct de succesul acesteia. Ei devin parteneri, motiv pentru care marketingul CPA este numit și marketing afiliat.

Beneficiile marketingului CPA

  • Plătești doar pentru clienți reali;
  • Cheltuielile tale sunt fixe (le stabilești singur);
  • Interesul platformelor de publicitate pentru atragerea clienților;
  • Economisirea timpului și a resurselor de muncă;
  • Acoperire largă de audiență.

Dezavantajele marketingului CPA

  • Necesitatea încheierii unui acord;
  • Bariere mari la intrare pentru organizațiile mici: site-urile nu doresc să preia comenzi „mici”;
  • Concurență ridicată pentru spațiu publicitar;
  • Există o posibilitate de fraudă din partea platformelor de publicitate.

Astfel, CPA vă permite să plătiți doar pentru clienți reali (leads) adusi de agentul de publicitate. Pentru a aplica marketingul CPA în practică, sunt utilizate rețelele CPA sau programele de afiliere. Sunt servicii în care agenții de publicitate sunt selectați platforme adecvate pentru promovarea produselor lor.

Rețelele CPA funcționează după cum urmează: agentul de publicitate încheie un acord cu rețeaua, stabilește parametrii campaniei publicitare (prețul, descarcă ele însele materialele publicitare, stabilește acțiunea țintă), completează bugetul cu o anumită sumă și apoi primește clientii sai.

Publicitate nativă

Publicitatea nativă este adesea folosită de specialiștii PR în activitățile lor. Acest tip de publicitate reprezintă conținut al site-ului platformei care este interesant pentru cititori. Acesta este ceea ce face publicitatea nativă atractivă pentru profesioniștii în PR; resursele de pe internet publică adesea o astfel de publicitate gratuit și chiar mulțumesc agentului de publicitate pentru conținutul interesant.

  • Cost redus (posibilitate de plasare gratuită);
  • Capacitatea de a delega responsabilitatea scrierii articolului în sine unor specialiști terți;
  • Interes viu pentru conținut.
  • Grad scăzut de personalizare;
  • Menit să informeze, nu să vândă;
  • Riscul de a „pierde” produsul din cauza conținutului interesant.
  • Cititorii săi ar trebui să fie publicul țintă;
  • Conținutul acestuia ar trebui să corespundă subiectului articolului dvs. publicitar.

SEO + site-ul dvs. de informații

Pentru a face acest lucru, selectați cuvinte cheie (acele expresii și cuvinte pe care utilizatorii le folosesc ca interogări în motoarele de căutare) pe tema dvs. Este mai bine să faceți acest lucru în două servicii simultan: Yandex Wordstat și Google Adwords, pentru a ridica site-ul în rezultatele căutării Google și Yandex. Apoi scrieți un articol care să includă aceste cuvinte și expresii. Articolul ar trebui să fie interesant și informativ. În același timp, tema sa ar trebui să vă promoveze produsul.

Avantaje:

  • Promovarea propriului site web;
  • Percepție pozitivă din partea cititorilor;
  • Interes viu pentru conținut;
  • Cost redus al campaniei (se poate desfășura gratuit);
  • Atragerea de noi clienți din motoarele de căutare.

Defecte:

  • Grad scăzut de personalizare;
  • Riscul de a crea conținut prea „publicitar” (respingerea site-urilor și reacția negativă a consumatorilor);
  • Riscul de a „pierde” produsul din cauza conținutului interesant;
  • Funcția de vânzare a site-ului poate fi pierdută.

Comparație între toate tipurile de publicitate pe Internet

Costul mediu de plasare Orientare

Complexitatea implementării

200 de ruble/zi Vânzări
Depinde de resursa pe care este postat, de dimensiunea bannerului și de locația bannerului pe pagină.

Poate fi implementat independent

Teasers-uri

300 de ruble/zi. Depinde de resursă, calculată pe baza costului pe clic Vânzări/

Poate fi implementat independent

200 de ruble/zi. Depinde de resursă, calculată pe baza costului unui clic (tranziție)

Poate fi implementat independent

20 de ruble/zi. Depinde de resursă Creșterea gradului de conștientizare a mărcii, informarea consumatorilor

Poate fi implementat independent

Panouri de informare

Publicitate gratuită posibilă Vânzări

Poate fi implementat independent

Ferestre pop-up

Depinde de mulți factori Vânzări/Conștientizarea mărcii

Este nevoie de ajutor de la specialiști (programatori). Este posibil să utilizați servicii speciale (Hello Bar, GetSiteControl, Mailmunch, Sumome, AddThis, Witget, Picreel, Optimonk)

Notificări

Depinde de mulți factori Vânzări/Conștientizarea mărcii

Aveți nevoie de ajutor de la specialiști (programatori)

Depinde de mulți factori Creșterea gradului de cunoaștere a mărcii

Prin acord cu proprietarul aplicației

Posibil plasare gratuită Creșterea gradului de cunoaștere a mărcii

Depinde de ideea video

Gratuit dacă aveți detalii de contact Vânzări, informații pentru consumatori

Poate fi implementat independent

Articole de experti

100 de ruble/zi

Poate fi implementat independent

CPA și marketing afiliat

Procentul vânzărilor Vânzări

Utilizarea serviciilor / poate fi implementată independent

Depinde de mulți factori Informarea consumatorilor/îmbunătățirea imaginii organizației Poate fi implementat independent
SEO + site-ul dvs. de informații Depinde de mulți factori Informarea consumatorului / îmbunătățirea imaginii organizației / vânzări

Puteți să o implementați singur, dar este mai bine să contactați specialiști

Calcularea eficacității unei campanii de publicitate online

După ce am ales cele mai potrivite instrumente de promovare online pentru noi, trebuie să începem să evaluăm eficacitatea fiecăruia dintre ele. Există trei moduri universale de a evalua eficacitatea unei campanii de publicitate online: CPM, CTR și CPC. Să ne uităm la fiecare dintre ele.

Rata de clic (CTR) – rata de clic. Afișează numărul de utilizatori care au făcut clic pe link după ce au văzut anunțul dvs.

CTR este definit ca raportul dintre numărul de clicuri pe anunțul dvs. și numărul total de afișări ale anunțului multiplicat cu 100%.

Exemplu. Anunțul dvs. a fost afișat de 2,5 mii de ori și 200 de persoane au dat clic pe el. Astfel, CTR = 200/2500*100% = 8%.

Aceasta înseamnă că anunțul dvs. a adus 8% dintre utilizatorii care au văzut acest anunț pe site-ul dvs. De obicei, rata CTR variază de la 1%-2%.

Pentru a crește acest indicator, este necesar să efectuați următoarele lucrări cu anunțul:

  • Personalizează cât mai mult posibil;
  • Fă-l mai luminos și mai contrastant;
  • Redimensionare (mărire);
  • Schimbați locația anunțului (plasați-l în zona centrală).

Cost pe clic (CPC) – cost pe clic. Această valoare arată costul unui clic pe anunțul dvs.

Folosind CPC, vă puteți evalua anunțul în ceea ce privește rentabilitatea investiției unui client potențial care vine pe site-ul dvs.

Exemplu. Bannerul tău costă 6.000 de ruble pe lună. În această lună, 500 de clienți potențiali au trecut la site-ul tău prin intermediul acestuia. CPC = 6000/500 = 12 ruble. Astfel, o tranziție către site de la un banner te-a costat 12 ruble.

Pentru a crește CPC-ul, trebuie să:

  • Personalizați-vă anunțul cât mai mult posibil;
  • Configurați un filtru geografic pentru afișări;
  • Configurați un filtru de timp pentru afișări (ora din zi la care va fi afișat anunțul dvs.);

Cost pe mile (CPM) – afișează un cost fix pentru 1000 de afișări, excluzând clicurile.

Este calculat ca produsul a o mie de afișări, CTR și cost pe clic.

Exemplu. Anunțul dvs. a fost afișat de 2.500 de ori și 200 de persoane au dat clic pe el. Costul său este de 400 de ruble pe zi.

CTR = 200/2500*100% = 8%;

CPC = 400/200 = 2 ruble pe zi;

Astfel, CPM = 1000*8%*2 = 160 de ruble costă 1000 de afișări ale anunțului dvs.

Cum să desfășoare cel mai bine o campanie de publicitate pe internet

Acum este momentul să vorbim despre cum să desfășurăm cel mai bine o campanie de publicitate online: pe cont propriu sau cu ajutorul specialiștilor în publicitate online de la organizații terțe.

Aceasta este o întrebare destul de complicată. Răspunsul depinde de factori precum:

  • Disponibilitate de timp liber;
  • Educatia ta;
  • Tipuri selectate de publicitate pe Internet;
  • produsul dvs.;
  • Publicul țintă.

Dar totuși, am comparat aceste două metode de realizare a unei campanii de publicitate pe Internet, datele de analiză sunt prezentate în tabel.

Index

Pe cont propriu Freelanceri
Scăzut (posibil plasare gratuită) De la 1.000 de ruble pentru un tip de publicitate pe internet

De la 3.000 de ruble

Costul de timp

Înalt Scăzut

Costurile forței de muncă

Înalt In medie
Înalt Înalt

Lățimea de alegere a instrumentelor de promovare online

Nu toate instrumentele sunt disponibile Toate instrumentele disponibile

Toate instrumentele disponibile

Întrebări frecvente despre promovarea online

  1. Ce tip de publicitate pe internet este considerată cea mai eficientă?

Nu există cel mai eficient instrument de promovare. Totul depinde de scopul campaniei de publicitate, de detalii și de calitatea muncii. Totuși, din punct de vedere al eficienței economice, în momentul de față se poate distinge publicitatea contextuală.

  1. Este posibil să desfășurăm o campanie de publicitate pe internet fără a cheltui bani?

Da, poti. Dar, în acest caz, va trebui să petreceți mult timp și propria muncă. În același timp, veți avea acces la un set limitat de instrumente: publicitate pe panouri de mesaje, videoclipuri promoționale pe YouTube și buletine informative prin e-mail.

  1. Care este cel mai bun mod de a combina instrumentele de promovare online? Pot folosi un singur instrument?

Nu puteți crea un plan media universal. Combinația anumitor instrumente depinde de obiectivele, capacitățile și produsul dvs. Dar, în același timp, se poate afirma fără echivoc că utilizarea unui singur instrument de promovare online nu va duce la rezultate semnificative.

În ultimii ani, sa înregistrat o creștere mare a volumului de publicitate plasată în Rețeaua Globală. Acest lucru se datorează dezvoltării rapide a Internetului, precum și creșterii numărului de utilizatori. Astăzi, există o varietate de formate de publicitate. Ele vin în text și grafică, animație și video. Cu toate acestea, nu numai proprietarii de laptopuri și computere pot vedea acum reclame pe site-uri web. Raza de acoperire a audienței utilizatorilor s-a extins semnificativ odată cu dezvoltarea internetului mobil. Publicitatea plasată astăzi pe site-uri web este destul de accesibilă utilizatorilor de tablete și smartphone-uri. Dar puteți vedea reclame nu numai aici.

Publicitatea destul de eficientă pe Internet se găsește pe rețelele sociale, precum și pe YouTube sub formă de videoclipuri. Ultimele două metode sunt cele mai promițătoare în ceea ce privește atragerea publicului țintă, întrucât au o direcționare flexibilă. Setările acestuia din urmă selectează din întreaga audiență a utilizatorilor doar acea parte a acestuia pentru care acest anunt anume va fi relevant, precum și acele bunuri sau servicii menționate în acesta.

Publicitatea online eficientă poate lua mai multe forme. Acestea sunt ferestre pop-up (agresive) pop-under și pop-up, bannere animate și grafice, anunțuri media în videoclipuri, teasere, anunțuri text contextuale, rânduri individuale, precum și informații din listele de corespondență. Să aruncăm o privire mai atentă asupra celor mai eficiente tipuri de publicitate de pe Internet.

Banner

Acest tip de publicitate se referă la o imagine obișnuită. Cel mai adesea vine sub formă de animație și are un link activ către pagina care necesită promovare. Dar, uneori, bannerul publicitar pe Internet este reprezentat de o imagine statică. Scopul principal al unor astfel de reclame este de a crește gradul de cunoaștere a mărcii companiei.

Bannerul are dimensiuni strict fixe. Cele mai populare dintre ele sunt 240 x 400, precum și 468 x 160. O imagine statică este realizată în format png sau ipeg, iar animația este în flash sau gif.

Bannerul publicitar pe Internet poate fi vazut in cele mai de succes locuri de pe site din punct de vedere al marketingului. De obicei, este situat în partea laterală a textului principal sau în antetul resursei. Uneori, acest tip de publicitate este situat între secțiuni logice de informații aflate pe site.

Bannerele publicitare pe Rețeaua Globală sunt publicate pe site-uri cu subiecte similare. O astfel de mișcare de marketing vă permite să atrageți către anunț exact publicul de utilizatori care sunt cel mai interesați de produsul sau serviciul oferit.

Dacă luăm în considerare latura tehnică a publicității banner, atunci nu este altceva decât cod HTML. Este încorporat în structura paginii web și apoi reprodus sub forma unui poster care oferă informațiile necesare.

Lansarea reclamei pe Internet are loc în momentul în care utilizatorul deschide un anumit site de informații. În același timp, vede un banner prezentat sub forma unei oferte comerciale interesante și profitabile. O astfel de publicitate eficientă pe Internet permite vizitatorilor site-ului să-și rezolve problemele vieții. Și fă-o la un nivel profesional, destul de înalt.

Pentru cei care nu știu să plaseze reclame pe internet, serviciile de intermediar își oferă serviciile. Sunt platforme speciale pentru reclame. Principalul punct al unor astfel de unități de bannere este că webmasterii parcurg procedura de înregistrare și apoi primesc o anumită listă de agenți de publicitate pentru utilizare. Din această listă, puteți selecta subiectul resursei care îl interesează pe client și apoi să trimiteți o cerere agentului de publicitate pentru a posta informațiile necesare. Oricine a finalizat cu succes această procedură primește coduri HTML, care pot fi folosite pentru a plasa bannere pe site.

O astfel de publicitate pe Internet aduce profituri semnificative proprietarilor de site-uri web, ajungând uneori până la 80% din costul produsului sau serviciului promovat. Cu toate acestea, merită remarcat faptul că procesul descris mai sus nu este atât de simplu pe cât ar părea la prima vedere. Cert este că poți obține un venit decent doar ca urmare a muncii intense cu traficul pe site, ceea ce îți va crește acoperirea publicului țintă.

De asemenea, merită remarcat: în ciuda faptului că astăzi publicitatea pe internet este eficientă, uneori nu produce rezultate atât de repede pe cât ne-am dori. Cu toate acestea, impactul unor astfel de informații este foarte eficient din punct de vedere psihologic. Cert este că un utilizator poate vizita această sau acea pagină de rețea pentru o lungă perioadă de timp, mai ales fără a fi atent la informațiile suplimentare indicate pe ea. Treptat, bannerul începe să fie perceput de subconștientul persoanei ca parte integrantă a mediului său. După aceasta, utilizatorul începe să se întrebe dacă informațiile care se află în mod constant în apropiere îi sunt necunoscute. Interesul care apare poate juca un rol decisiv în percepția informațiilor banner. Oferta comercială indicată în ea va părea cel mai probabil foarte atractivă pentru utilizator, iar în viitor acesta va deveni cel mai probabil un client obișnuit al companiei.

Bannerul publicitar pe internet este considerat foarte eficient. Cu toate acestea, recent a început să-și piardă oarecum poziția. La urma urmei, dezvoltarea rapidă a tehnologiilor informaționale și a tehnicilor de marketing continuă, oferind în prezent reclame teaser și contextuale mai avansate. În ciuda acestui fapt, mulți agenți de publicitate continuă să folosească bannere care oferă venituri mari și stabile.

Informații contextuale

Astfel de reclame sunt incluse în lista celor mai bune reclame de pe Internet. Acestea sunt informații care corespund conținutului conținutului paginii pe care este afișată. Este un instrument puternic care vă permite să atrageți clienți noi în cel mai scurt timp posibil.

Articole similare

2024 selectvoice.ru. Treaba mea. Contabilitate. Povesti de succes. Idei. Calculatoare. Revistă.