Promocja zasobów reklamowych w Internecie. Najlepsze najlepsze strony i sekrety darmowej reklamy w Internecie

Pojawienie się globalnego systemu wzajemnie połączonych sieci komputerowych wpłynęło i zmieniło wszystkie sfery ludzkiej działalności. Sieć WWW wciągnęła całą naszą planetę w swoje sieci i utworzyła globalną przestrzeń komunikacji i informacji. Koncentrując w sobie społeczeństwo konsumpcyjne, stało się integralnym narzędziem reklamy. W tym artykule porozmawiamy o tym, jakie rodzaje reklam online istnieją obecnie.

To istotne zjawisko dla rynku reklamowego i reklamy w ogóle datuje się na połowę lat dziewięćdziesiątych, jednakże reklamodawcy internetowi nie uznawali reklamy internetowej za obszar warty uwagi z wielu powodów, między innymi ze względu na:

  • niemożność zakupu komputera przez zwykłych ludzi;
  • wysoki koszt przekazów reklamowych;
  • niemożność przewidzenia przyszłej popularności Internetu itp.

Część z nich zdecydowała się jednak na wsparcie asortymentu sprzedawanego w Internecie i miała rację. Wkrótce polityka reklamowa w Internecie uległa radykalnej zmianie i już w połowie XXI wieku sieć WWW znalazła się na liście głównych kanałów reklamowych służących promocji i oddziaływaniu na konsumentów.

Czym jest reklama umieszczana w Internecie?

Porozmawiajmy o tym, jakie cechy ma reklama umieszczona w Internecie. Jest reprezentowany przez następujące rodzaje materiałów:

  • graficzny;
  • tekst.
  • prasa;
  • radio;
  • telewizja.

Wszystkie powyższe obszary mają charakter relatywnie pasywny w porównaniu z Internetem, co wymusza na użytkowniku „zaangażowanie się” w reklamę i branie aktywnego udziału w procesie interakcji z nią. Żadna akcja w Internecie nie nastąpi, jeśli użytkownik nie da mu znaku, na przykład nie wykona pożądanego kliknięcia myszką lub po prostu nie najedzie kursorem na interaktywny przekaz reklamowy.

Poważnie zwiększa efektywność Internetu jako narzędzia prowadzenia kampanii reklamowych i wysokiej jakości kontaktu z konsumentami, a także zwiększa możliwości:

  • wymieniać różnego rodzaju informacje w czasie rzeczywistym;
  • otrzymać informację zwrotną.

Obecnie najbardziej rozpowszechnione są trzy główne rodzaje wykorzystania sieci w tym obszarze:

  • Informacje reklamowe oparte na stronach internetowych;
  • promowanie strony internetowej firmy reklamowej poprzez przyciąganie odwiedzających;
  • poszukiwanie potencjalnego nabywcy lub konsumenta usług wśród odbiorców Internetu.

To, który typ zostanie wybrany, zależy od formatów nośników reklamowych, rodzaju samego przekazu reklamowego, możliwości finansowych i technologicznych firmy, której produkt jest reklamowany, zatrudnianych przez nią specjalistów, wybranych platform reklamowych i tak dalej. O skuteczności reklamy w Internecie decyduje tylko kombinacja wielu czynników, wśród których najważniejsze to:

  • prawidłowe określenie grupy docelowej i jej cech jakościowych;
  • stopień pokrycia wybranej grupy docelowej;
  • kontekst prezentowanego przekazu reklamowego;
  • miejsce umieszczenia ogłoszenia;
  • charakterystyka nośników reklamowych;
  • cechy przekazu (treść i oprawa wizualna).

Cechy wykorzystania Internetu jako kanału promocji

Internet niemal od chwili swego powstania stał się globalnym rynkiem skutecznych nośników reklamy. Codziennie napływa do niego znaczny strumień przekazów reklamowych, który nie zamierza się zatrzymać. Faktem jest, że zasoby prezentowane w sieci są tak różnorodne, a poza tym podlegają dużym możliwościom podziału na segmenty docelowe, mając naprawdę ogromną widownię. Umiejętność maksymalnego wykorzystania możliwości, jakie daje rynek internetowy, pozwala na realizację kampanii reklamowych o tak różnych kierunkach, ostatecznym koszcie i skali, że efekt końcowy jest niezwykle skuteczny.

Aby zaplanować takie kampanie, a jednocześnie przeprowadzić je w oparciu o sieć wirtualną, trzeba poznać jej istotne cechy. Przyjrzyjmy się niektórym z nich bardziej szczegółowo.

Interaktywność środowiska, jakim jest Internet, może poważnie zaangażować konsumenta, który natknie się na reklamę. Każdy odwiedzający Internet może być informowany nie tylko tradycyjnie (czytany biernie), ale także poprzez aktywną interakcję z nim, zgodnie z zainteresowaniami i istniejącymi preferencjami, identyfikując odpowiednie dla niego pod względem treści zasoby wirtualne, na których może komunikować się z braćmi o podobnych zainteresowaniach . To samo dotyczy przekazów reklamowych online. Po obejrzeniu ogłoszenia można przejść do bardziej szczegółowych informacji klikając lewym przyciskiem myszy na wiadomość lub link w niej zamieszczony. Przechodząc do kolejnej przestrzeni, gdzie szczegółowo opisano produkt lub usługę, użytkownik nie tylko otrzymuje informację, ale potencjalnie przybliża się do podjęcia docelowej dla przedsiębiorcy dającego reklamę akcji.

Rosnąca publiczność– kolejna ogromna cecha wyróżniająca. W przeciwieństwie do mediów tradycyjnych, takich jak prasa drukowana i telewizja, z których wręcz przeciwnie następuje odpływ społeczeństwa, Internet z każdym dniem przyciąga coraz więcej nowych użytkowników. Nie 10-20 osób dziennie, ale dziesiątki tysięcy i więcej. Ta rosnąca publiczność cieszy się dużym zainteresowaniem reklamodawców. Ludzi jest nie tylko dużo, ale także spędzają znacznie więcej czasu w Internecie niż oglądając telewizję, słuchając radia czy czytając gazety. Tym samym przeciętny człowiek, według statystyk, spędza w Internecie co najmniej 237 minut dziennie (łącznie z gadżetów i komputerów), czyli prawie 4 godziny. Co ciekawe, publiczność skupiona w Internecie charakteryzuje się:

  • działalność;
  • wypłacalność;
  • Edukacja.

Krótko mówiąc, idealna klientela. Jednakże ogranicza go także brak pewnych segmentów społeczeństwa, które nie są wystarczająco wykształcone, aby nauczyć się obsługi komputera lub dostępu do sieci. W rezultacie regiony charakteryzujące się słabą infrastrukturą mogą stanowić poważne wyzwanie dla dystrybucji reklam kierowanych do Internetu. To samo można powiedzieć o niektórych grupach społeczeństwa, na przykład o osobach starszych, które mają trudności z opanowaniem technologii elektronicznych. Na terenie naszego kraju czynnik ten w dalszym ciągu ogranicza liczbę mieszkańców w korzystaniu z Internetu, co uniemożliwia umieszczanie reklam skierowanych do określonych grup społecznych.

Mechanizmy targetowania umożliwiają wybranie spośród istniejących użytkowników Internetu konkretnej części, która spełnia określone wymagania reklamodawcy pod względem cech. Istnieją dwa rodzaje targetowania. Przyjrzyjmy się każdemu z nich w tabeli porównawczej.

Jak widać targetowanie bezpośrednie ma na celu współpracę z osobami, które są bezpośrednio zainteresowane reklamowanym produktem. Pośrednie koncentruje się na grupie docelowej, która jest pośrednio zainteresowana produktem, faktycznie chce zakupić jakieś produkty z nim związane.

Istnieje podział odbiorców Internetu na grupy, według pewnych cech charakterystycznych dla każdego konkretnego zbioru.

  1. Pokrycie geograficzne– ogranicza wyświetlanie przekazów reklamowych osobom mieszkającym w określonych regionach.
  2. Czas demonstracyjny– mówimy o konkretnych porach dnia, dniach tygodnia, które wskazuje klient reklamy.
  3. Preferencje i zainteresowania odbiorców– przekaz reklamowy jest wyświetlany lub nie na podstawie zainteresowań użytkownika, które zazwyczaj są obliczane na podstawie jego historii przeglądania i aktywności na portalach społecznościowych.
  4. Charakterystyka społeczna i demograficzna– ograniczenia wyświetlania ustalane są według:
    1. płeć;
    2. poziom przychodów;
    3. wiek;
    4. zajmowane stanowisko itp.
  5. Ograniczenia parametrów technicznych– wyświetlanie komunikatu zawierającego reklamy jest ograniczone ze względu na różne parametry techniczne.
  6. Ograniczenie liczby wyświetleń przekazu reklamowego każdemu użytkownikowi.

Oprócz parametrów opisanych powyżej, do koncentracji stosuje się wiele innych kryteriów. Jednak, aby je zastosować, konieczne jest zgromadzenie znacznej ilości informacji o użytkownikach w Internecie, co wymaga wstępnego przeprowadzenia różnego rodzaju badań.

Zalety reklamy internetowej

Internet, jako rodzaj mediów, implikuje większy stopień wymierności niż kanały tradycyjne. Ponadto daje naprawdę szerokie możliwości oceny i zrozumienia zachowań konsumenckich grupy docelowej, przy jednoczesnym zastosowaniu precyzyjnych metod analizy skuteczności reklamy.

Do analizy kanałów tradycyjnych wykorzystuje się technikę taką jak ankieta. Ma na celu poznanie atrakcyjności każdego rodzaju reklamy. Dane uzyskane w wyniku badania sygnalizują stopień skuteczności danej reklamy. Ponadto można to ocenić pośrednio, po wysokości wpływów, odwiedzających i osób zainteresowanych produktem, a także wielu innych czynnikach.

Aby obliczyć i zrozumieć reakcję konsumenta, a także powiązać ją z określonymi działaniami reklamowymi, specjaliści stworzyli narzędzia określające, które charakteryzują się dużą dokładnością, zliczając liczbę pokazów nośnika reklamy użytkownikom zasobów Internetu, kliknięć w wiadomość, odmowa lub potwierdzenie docelowej akcji, trasy użytkownika itp.

Wszystkie informacje opisane powyżej są gromadzone, następnie przetwarzane przez analizatory i stają się cennym zasobem wykorzystywanym do ukierunkowanego i ukierunkowanego oddziaływania przekazów reklamowych. Analizując otrzymane dane, klient reklamowy może w odpowiednim czasie wyciągnąć wnioski na temat skuteczności działania danej kampanii reklamowej, w przypadku jednej osoby, w przypadku każdego klienta jako całości. Zaletą pozyskiwania informacji w ten sposób jest możliwość szybkiej reakcji, np. wymiana nieskutecznych nośników reklamowych, poprawienie treści, zwiększenie częstotliwości wyświetleń itp. Główną różnicą między reklamą w Internecie a jakąkolwiek inną jest możliwość śledzenia wszystkich kontaktów reklamowych, dlatego jej wykorzystanie jest optymalne w różnych sytuacjach.

Reklama internetowa: rodzaje i koszty

Zrozumiała nazwa tego rodzaju reklamy jasno pokazuje, że jej demonstracja jest bezpośrednio powiązana z pewnym kontekstem. Obecnie reklama kontekstowa jest uważana za jedną z najwygodniejszych i najskuteczniejszych opcji promocji, sugerującą możliwość uzyskania wartościowego wyniku przy minimalnych nakładach finansowych.

Promocja produktu odbywa się za pomocą reklamy kontekstowej w ten sposób: potencjalny konsument widzi wiadomości, które początkowo korelują z prośbami o przeczytanie tej osoby. Wyboru dokonuje się w następujący sposób:

  1. Wyszukiwarka reaguje na słowa wpisywane przez użytkownika w ciąg znaków, podając mu interesujące go odpowiedzi, odnoszące się do różnego rodzaju zasobów Internetu. Dodatkowo wspomagane są komunikatami reklamowymi, których treść odpowiada podanemu tematowi.
  2. Osoba odwiedza stronę internetową, która pojawia się dla wyszukiwarki, przegląda znajdujący się na niej komunikat zawierający informacje reklamowe, biorąc pod uwagę specyfikę zasobu i zapytania wpisywane w Internecie przez tę osobę. Na przykład, jeśli niedawno szukałeś wysokiej jakości masażu, prawdopodobnie natkniesz się na słowa pochwały dla jednego z miejskich uzdrowisk na stronie internetowej.

Ta metoda promocji pozwala na możliwie najskuteczniejsze filtrowanie użytkowników zainteresowanych produktem.

Oto lista pozostałych zalet reklamy kontekstowej.

  1. Za wszystko na tym świecie, łącznie z reklamą kontekstową, trzeba płacić. Jednak w tym przypadku płatność następuje dopiero wtedy, gdy internauta, który ją zobaczy, kliknie, aby przejść do wiadomości. Okazuje się, że płacisz tylko za wykonanie pożądanej akcji, a nie tylko tak.
  2. Prezentowanie reklamy zgodnej z zainteresowaniami użytkowników, którzy zgłosili określone żądania w wyszukiwarce, minimalizuje poziom odrzucenia zawartego w niej komunikatu, ponieważ dana osoba jest początkowo zainteresowana opisywanym przez nią produktem.
  3. Reklama kontekstowa oprócz dopasowania zainteresowań minimalizuje swoją nachalność, co pozytywnie wpływa na jej odbiór.
  4. Akceptowalny wynik z reklamy kontekstowej można uzyskać za bardzo niewielkie pieniądze, nawet kwota kilkuset rubli przyniesie owoce.
  5. Obecnie sieci reklamowe oferują szeroką gamę opcji dostosowywania reklam. Mówiąc najprościej, klient ma możliwość stworzenia własnej metody reklamy, biorąc pod uwagę wszystkie cechy charakterystyczne dla konkretnego produktu.
  6. Szybki zwrot przy dokonywaniu płatności, wynik uzyskiwany jest niemal natychmiastowo, gdyż zaraz po umieszczeniu linku ktoś w niego kliknie.
  7. Szeroka gama narzędzi pomagających analizować skuteczność eksponowanych elementów.
  1. Krótkoterminowy czas trwania powstałego pozytywnego efektu. Aby go utrzymać, musisz stale inwestować pieniądze w swoją pracę.
  2. Jeśli system reklamowy nie zostanie zbudowany prawidłowo, może dojść do straty pieniędzy. Istnieje ogromne ryzyko utraty znacznej inwestycji.
  3. Nie da się przewidzieć dokładnej kwoty wydatków na promocję, ponieważ płatność następuje po fakcie, za już zrealizowane kliknięcia w reklamę.

Koszt każdego kliknięcia reklamy przez użytkownika jest obliczany w następujący sposób. Na przykład kilku reklamodawców reklamuje to samo kluczowe zapytanie „Masaż tajski Moskwa” i okazuje się, że wszyscy rywalizują o to samo miejsce. Ich spór rozwiązuje się w ten sposób: ten, kto zapłaci najwięcej, otrzymuje najlepsze miejsce na stronie i tak dalej w dół. W rzeczywistości biorą udział w aukcji.

W zależności od tego, do jakiej niszy produktowej należy przekaz reklamowy, zmieni się także jego koszt. Na przykład za kluczowe „dziergane czapki dziecięce” jedno przejście będzie kosztować od 10 do 50 rubli, a za zamówienie „przeszklenie balkonów oknami z podwójnymi szybami” będzie kosztować dziesięć razy więcej.

  1. Kliknięcie nie powinno kosztować zbyt wiele, gdyż uzyskany efekt, choć zauważalny, może nie być wart wydanych pieniędzy.
  2. Nie warto też płacić za przejście za mało, bo te wydatki też zostaną zmarnowane i nie przyniosą pożądanego efektu.

Podobnych pułapek w systemie może być kilka, każdy jest inny, dlatego nie należy ślepo wierzyć w perswazję i samemu dokonywać konfiguracji, nie mając odpowiedniego doświadczenia. Najlepiej zatrudnić specjalistę.

Zobaczmy, jakie są obecnie najpopularniejsze usługi wyszukiwarek umożliwiające łączenie reklam kontekstowych

AdWords

Lider wśród wyszukiwarek, prezentuje rozbudowany system reklamowy do zamieszczania wiadomości, posiadający następujące możliwości.

  1. Dostęp do dokładnej personalizacji, narzędzia są rozbudowane i bardzo elastyczne. Możesz podzielić reklamy na grupy lub zastosować dla każdej z nich własną strategię.
  2. Określanie rozmieszczenia geograficznego informacji do promocji w Internecie. Możesz wybrać lokalizację, region, a nawet promień w obrębie miejscowości, którego wielkość może wynosić od kilometra. Opcja ta będzie szczególnie interesująca dla klientów firm, których produkty lub usługi skierowane są do mieszkańców kilku pobliskich ulic.
  3. Środowisko konkurencyjne w usłudze Google AdWords jest ograniczone ze względu na liczbę zasobów dostępnych na reklamę, dlatego za jedno kliknięcie zapłacimy niski koszt. Jednak porównując tę ​​usługę z systemem reklamowym Yandex, należy zauważyć, że płatność dokonywana jest również za puste, nierentowne przejścia.

Złożony system profesjonalnej konfiguracji wszystkich parametrów wyświetlania przekazu reklamowego w serwisie sprawia, że ​​doświadczeni klienci, którzy wypróbowali usługi Yandex, będą korzystać z Google AdWords. Jeśli mimo to zdecydujesz się od tego zacząć, skorzystaj ze wsparcia kogoś, kto ma doświadczenie.

Yandex.Direct

Wyszukiwarka Yandex w RuNet jest między innymi najczęściej używaną i popularną. Zapewnia również możliwość połączenia swoich zasobów z wykorzystaniem reklamy kontekstowej jako narzędzia promocji. Aby to zrobić, musisz wybrać usługę Yandex.Direct.

Baza narzędziowa serwisu jest solidna i pozwala na ustawienie niezbędnych parametrów kampanii promocyjnej, zgodnie z dostępnym kapitałem i strategią reklamodawcy.

Bardzo ciekawym dodatkiem do głównej funkcjonalności będzie wbudowana usługa pozwalająca na wyselekcjonowanie zapytań specjalistycznych – kluczy, dla których w określonym przedziale czasu złożono najwięcej zapytań. Dodatkowo koszt kliknięcia jest przewidywany przez program jeszcze przed rozpoczęciem współpracy. Obliczany jest na podstawie wybranego regionu ekspozycji reklam, a także popularności kluczowego zapytania.

Zautomatyzowane ustawianie parametrów technicznych kampanii przez usługę zakłada obecność wielu rodzajów strategii dystrybucji komunikatów reklamowych w celu zaprezentowania ich klientowi. Ogranicz koszt przejścia i planuj z wyprzedzeniem dostępne środki na każdy okres.

Baner reklamowy

Wykorzystanie wirtualnych banerów do promocji produktów przypomina wykorzystanie tradycyjnej reklamy w prasie, gdy na jednej ze stron magazynu lub gazety umieszczana jest kontrastowa reklama z kuszącym hasłem.

Baner to obraz, jednostka graficzna wyświetlana użytkownikom na różnych stronach internetowych. Do zalet reklamy banerowej zalicza się:

  • różnorodność formatów dostępnych do umieszczenia;
  • interaktywność;
  • skuteczność.

Zamiast statycznego obrazu na banerze możesz zastosować „ruchomy obraz” w formacie .gif, krótką animację lub film zapętlony w specjalnej aplikacji. Udział multimediów w promocji poważnie zwiększa skuteczność banera.

Jeśli chodzi o interaktywność, oprócz standardowego sposobu interakcji z banerami poprzez kliknięcie i przejście, istnieją opcje takie jak gry flash z szybkim przejściem i małym zadaniem. Baw się dobrze, jednocześnie zwracając uwagę na produkt oferowany w reklamie. Taki dyskretny przekaz przyciąga i od razu budzi pewne zaufanie do produktu.

Co ciekawe, banery nie zawsze są linkami przenoszącymi użytkownika na stronę reklamującego się klienta, gdzie sprzedawany jest chwalony produkt, chociaż to zadanie jest zazwyczaj priorytetem w tego typu reklamach. Czasami jednak działają wyłącznie po to, aby zwrócić uwagę na produkt lub markę, zwiększyć ich rozpoznawalność i utrwalić określoną liczbę skojarzeń.

Istnieją tylko dwie kategorie reklam banerowych:

  • zachęcanie do działań pożądanych przez reklamodawcę;
  • stworzenie portretu organizacji, budowanie wizerunku i zwiększanie rozpoznawalności.

Aby umieścić baner reklamujący jakąkolwiek kampanię, przedsiębiorca musi zawrzeć umowę z właścicielami stron internetowych. Po uzgodnieniu warunków baner zaczyna działać na stronie, pokazując odwiedzającym wideo lub zdjęcie i przyciągając ich.

  • stopień popularności platformy internetowej, na której umieszczana jest reklama;
  • rozmiar wirtualnego obszaru banerowego;
  • dokładne położenie komunikatu informacyjnego na stronie.

Płatności można dokonać zarówno za przejście, jak i po prostu za wyświetlenia reklam. Czasami nie płacą za wyświetlenia i przejścia, ale za czas przebywania banera w zasobie internetowym. Metodę tę najczęściej stosuje się w przypadku witryn o dużym ruchu przez krótki okres czasu, w przeciwnym razie proces ten staje się mniej opłacalny zarówno dla właścicieli witryn, jak i dla klienta reklamowego, ponieważ jest mało prawdopodobne, aby użytkownicy zwracali uwagę na tę samą animację przez długi czas czas. Nie sposób podać średniej ceny za opisaną usługę, ponieważ zakres jest zbyt szeroki: od 1000 rubli do 1000 dolarów i więcej.

Reklama zwiastuna

Ta obca koncepcja przyszła do nas z języka angielskiego, jednak tak samo jak sama technologia narodziła się za granicą. Użycie zwiastuna w tłumaczeniu oznacza „dokuczać”. Tak naprawdę pomiędzy zwiastunem a banerem nie ma zasadniczych różnic zewnętrznych, są one pod wieloma względami podobne. Jest to jednocześnie reklama wraz z animacją, zamieszczona w źródle internetowym.

Jednak jest między nimi różnica i to dość znacząca. Aby dowiedzieć się, co reklamuje zwiastun, należy w niego kliknąć i przejść do strony reklamodawcy. Tak, to takie tajemnicze. Teaser to tak naprawdę przynęta, która zmusza użytkownika do podjęcia ukierunkowanej akcji, zaintrygowanej treścią tekstu.

Reklama ta jest bardzo skuteczna, ale niestety ma złą reputację, ponieważ powoduje skojarzenia z fałszywymi witrynami i witrynami pornograficznymi, na które zwykle zostaje przeniesiona po kliknięciu. Dlatego nie zaleca się używania go samodzielnie w celach promocyjnych.

Aby przyciągnąć klientów, zwiastun zawiera nie tylko tekst, ale także migający i zmieniający się obraz. Niestety, odwiedzając strony z takimi obrazami, wielu użytkowników szybko ucieka, co powoduje szkody nie tylko dla kampanii reklamowej, ale także zasobu, na którym się ona odbywa.

Jednak nawet agresywna i wulgarna reklama zawsze znajdzie swojego odbiorcę. Dzieci, młodzież, dorośli i osoby starsze, które stopniowo opanowują wirtualną sieć, natrafiają na kuszące zdjęcia i wpadają w ich sieci reklamowe. Robią to z braku doświadczenia, wpadając dalej w różnego rodzaju nieprzyjemne sytuacje, na zawsze tracąc zaufanie do zwiastuna reklamy.

Teasery należy umieszczać na stronach partnerskich i płacić za nie w taki sam sposób, jak za reklamę banerową; jedyną różnicą będzie niechęć najbardziej potencjalnie skutecznych platform, aby ich umieszczenie zepsuło ich reputację.

Możesz dodatkowo zaoszczędzić na kosztach zwiastuna, tworząc materiał niskiej jakości, ponieważ nie ma tego rodzaju wymagań dla zwiastunów.

Ukierunkowane reklamy w sieciach społecznościowych

Na szczególną uwagę zasługują kampanie reklamowe przygotowane do realizacji w sieciach społecznościowych. Popularność tego typu treści można łatwo wytłumaczyć znaczną ilością czasu, jaką ludzie spędzają w Internecie, a także kompletnością i różnorodnością reprezentowanej w nim grupy docelowej.

Ponadto budowanie profili osobowych na portalach społecznościowych odbywa się w taki sposób, aby użytkownik mógł przekazać informacje o sobie, a mianowicie:

  • płeć;
  • rodzinne miasto;
  • miasto faktycznego zamieszkania;
  • wiek;
  • zainteresowania i preferencje itp.

To znacznie ułatwia segmentację grupy docelowej i wskazanie przydatnych kontaktów wewnętrznych.

Oto lista głównych możliwości postów reklamowych w sieciach społecznościowych.

  1. Możesz umieścić tekst reklamowy na swoim profilu, na ścianie lub w swoim statusie, bez wydawania pieniędzy.
  2. Organizowanie grupy lub społeczeństwa i promowanie jej. Aby go utworzyć i administrować, będziesz potrzebować trochę wolnego czasu lub pieniędzy, aby zapłacić zewnętrznemu administratorowi.
  3. Wymiana zdań z inną społecznością postów reklamowych.
  4. Umieszczanie reklam za pieniądze.
  5. Promocja poprzez konkursy o różnej tematyce. Uczestnictwo zwykle oznacza polubienie lub ponowne opublikowanie postu, a także subskrypcję społeczności.
  1. Użytkownik nie musi przełączać się na zasób strony trzeciej ze swojej bieżącej lokalizacji w sieci, co pozwala mu zachować pewien stopień komfortu.
  2. Informacje zwrotne, oprócz bezpośrednich zamówień produktów, są bardzo żywo przedstawiane w następujący sposób:
    • lubi;
    • reposty;
    • uwagi.
  3. Aby zamieścić ogłoszenie nie trzeba posiadać specjalnych umiejętności, wystarczy piękna fotografia i tekst maszynowy.

W kontakcie z

Lider wśród rosyjskich portali społecznościowych, z którym konkurowanie przypomina rywalizację z mitycznymi Atlantydami z mitologii greckiej. Na jego bazie przeprowadzanych jest najwięcej transakcji handlowych spośród wszystkich notowanych platform. Oprócz wygody komunikacji między użytkownikami twórcy zasobu doskonale opracowali system reklamowy, podobny pod względem funkcjonalności do słynnego pomysłu Google i Yandex. W zależności od dostępnych środków konfigurowane jest także wyświetlanie komunikatu reklamowego.

Cena ustalana jest za tysiąckrotność wyświetlenia komunikatu, przez samego reklamodawcę, zwykle zaczyna się od rubla, a kończy na dwóch dziesiątkach.

Koledzy z klasy

Mniej popularna sieć społecznościowa Runeta, w której jednak umieszczanie reklam jest również całkiem opłacalne, a ponadto jej koszt jest niższy niż w przypadku słynnego konkurenta. Publiczność Odnoklassników jest starsza niż VKontakte, ale to nie pogarsza sytuacji. Wręcz przeciwnie, obecność kolejnego ważnego kryterium – wypłacalności – staje się coraz częstsza, dlatego platforma ta daje możliwość promowania usług o wyższym koszcie.

Na jakie cechy warto zwrócić uwagę:

  • W narzędziach sieci reklamowej platformy istnieje możliwość ustawienia konkretnego czasu wyświetlania;
  • wyświetlenia są również dystrybuowane do usług Mail.ru, takich jak „My World”;
  • ponowne pozyskanie klientów online jest również możliwe poprzez śledzenie działań klientów;
  • negatywną cechą jest wyjątkowo niska elastyczność systemu ze względu na jego podział na grupy.

Instagrama

Praca z siecią Instagram różni się zasadniczo od powyższych platform. Faktem jest, że ma specjalną specjalizację, która polega na publikowaniu przez użytkowników:

  • nagrania wideo;
  • fotografie.

Te dwa obiekty będą głównymi, a treść tekstowa będzie ich uzupełnieniem.

Posty użytkowników oceniane są jednak przy pomocy systemu podobnego do innych sieci społecznościowych – wykorzystującego polubienia i komentarze.

Wcześniej w oparciu o Instagram możliwe było jedynie tworzenie wyspecjalizowanych społeczności i wysyłanie zaproszeń do dołączenia do nich, subskrybowanie użytkowników sieci lub polubienie ich zdjęć w celu uzyskania wzajemnej aktywności subskrypcyjnej i oceniającej. Możesz także za opłatą umieszczać posty reklamowe na stronach popularnych zewnętrznych społeczności lub osób.

Ale dziś dostępna jest również reklama ukierunkowana, która jednak nie jest tak skuteczna ze względu na brak standardowego kwestionariusza danych osobowych na każdym koncie. System pobiera wszystkie dane dotyczące targetowania z Facebooka, jeśli jest z nim powiązany konkretny profil na Instagramie. W przeciwnym razie wyświetlanie reklam będzie niemożliwe i po prostu nie dotrze się do ogromnej części grupy docelowej.

Treść tekstowa zawarta w wiadomości odgrywa niewielką rolę, ponieważ większość użytkowników Instagrama od razu ocenia produkt jedynie na podstawie jego wyglądu na zdjęciu. Nawiasem mówiąc, ich podejście jest błędne, co stanowi doskonałą podstawę do masowych oszustw internetowych. Jeśli chodzi o podział ze względu na płeć, większość Instagramu jest reprezentowana przez żeńską publiczność, ale męska część publiczności również jest dość liczna.

Opłata za kliknięcie przekazu reklamowego w tej sieci za kliknięcie waha się od półtora do pięćdziesięciu rubli. Za pojedynczy przekaz reklamowy w cudzej społeczności lub na stronie popularnej osobowości trudno jest wskazać średnią cenę, gdyż zależy ona od:

  • liczba abonentów;
  • popularność zasobu lub osoby;
  • udział gwiazdy w filmie lub wydarzeniu publicznym itp.

Można powiedzieć, że cena zaczyna się od 2 tysięcy rubli, ale prawie nie ma pułapu.

Facebook

Oryginalna sieć społecznościowa, która stała się protoplastą wszystkich istniejących platform o podobnym sposobie organizacji. W Rosji nie jest tak popularny jak za granicą, ze względu na to, że mamy Vkontakte, jednak jak pokazuje praktyka, elita konsumencka skupia się na Facebooku, czyli głównie osobach zamożnych, korzystających z drogich produktów, co może być bardzo skuteczne użyte na nim promują.

Użytkownicy tej sieci mają jeszcze jedną cechę: nieprzenikalność. Ich reakcja na przekazy reklamowe jest zazwyczaj negatywna i większość z nich jest ignorowana.

Wymaga to bardziej subtelnego podejścia niż w przypadku innych platform elektronicznych. Najlepiej jest tutaj najpierw promować strony, aby móc uczestniczyć w życiu, które trzeba subskrybować, a następnie reklamować produkt w społecznościach.

Bardzo ciekawym sposobem na realizację promocji na Facebooku jest umieszczenie w aktualnościach wpisu tematycznego, który przyciągnie uwagę internetowych znajomych Twojego profilu.

Powiadomienia push

Ten rodzaj reklamy pojawił się stosunkowo niedawno, ale zyskał już poważną popularność na całej planecie Ziemia. Ten rodzaj reklamy reprezentują powiadomienia pojawiające się na ekranie, informujące o zachodzących zmianach w dowolnej społeczności.

Regularnie obserwujemy podobną technologię na komputerze osobistym, czytając powiadomienia z systemu antywirusowego i pobierając aktualizacje. W sieciach społecznościowych powiadomienia push informują nas o dodaniu nowej osoby do listy znajomych, opublikowaniu nowych zdjęć itp.

Powiadomienia od samego początku miały służyć użytkownikom jako przypomnienie o aplikacjach, które prowokują do ich użycia, później znalazły zastosowanie jako narzędzie reklamowe. Wiadomości takie możesz wysyłać nie tylko przez Internet, ale także za pośrednictwem operatorów komórkowych.

Możesz skonfigurować powiadomienia push, korzystając z usług hostowanych w sieci. Ich praca będzie przebiegać w następujący sposób: ludzie będą subskrybować interesujące ich biuletyny, a następnie zaczną otrzymywać informacje bezpośrednio na pulpit swojego komputera lub ekran gadżetu. Aby uzyskać wysokiej jakości wyświetlacz i pozytywny efekt, musisz spełnić następujące wymagania:

  • akceptowalna częstotliwość wyświetlania komunikatów, tak aby nie drażnić użytkownika;
  • powiązanie tematu powiadomień z grupą lub społecznością, do której subskrybujesz;
  • obecność linku do żądanego profilu w sieci społecznościowej, aby umożliwić użytkownikowi przekazanie informacji zwrotnej;
  • możliwość rezygnacji z subskrypcji w dowolnym momencie, w przeciwnym razie stale napływające powiadomienia zostaną uznane za spam;
  • możliwość obsługi powiadomień push nie tylko na komputerach PC, ale także na gadżetach, takich jak tablet czy smartfon.

Reklama w aplikacjach na gadżety na systemy operacyjne iOS i Android

Ciągłe doskonalenie technologii komunikacji bezprzewodowej przyczyniło się do zastąpienia głównego urządzenia służącego do surfowania po Internecie – komputera – innymi, bardziej mobilnymi. Stały się tabletami, smartfonami, a nawet inteligentnymi zegarkami. Każdy gadżet wyposażony jest w dużą liczbę aplikacji. Część z nich przeznaczona jest do zakupu towarów od firm, więc ich główną funkcją jest sprzedaż. Z otrzymanego zysku prowadzony jest dalszy rozwój aplikacji i rozwija się.

Co jednak z platformami rozrywkowymi czy informacyjnymi, które umożliwiają bezpłatne korzystanie ze swoich zasobów? Oczywiście umieść reklamy. To właśnie jego przeglądanie jest dla użytkownika wyjątkowym sposobem płacenia za pracę z witryną.

  • poprzez wyłączenie opcji blokowania reklam;
  • dać użytkownikowi różne bonusy za jego oglądanie.

Reklamy umieszczane w filmach YouTube

Niektóre filmy zamieszczane na popularnej platformie YouTube na szczególnie popularnych kanałach uzyskują w sieci miliony wyświetleń w rekordowo krótkim czasie. To właśnie za ich pomocą oraz mniej popularnych obiektów wideo przyciąga się ogromną liczbę potencjalnych klientów. W ten sposób możesz osiągnąć naprawdę wysokie zarobki.

  • film opublikowany osobno, na Twoim kanale lub na kanale kogoś innego;
  • krótki film umieszczony przed głównym;
  • tekst, który można przeczytać podczas oglądania wideo;
  • link umożliwiający obejrzenie filmu w odpowiedzi na wyszukiwane hasło.

Podobnie jak poprzednie metody promocji, ten rodzaj reklamy oferuje wybór cech grupy docelowej, aby wyświetlać reklamy tylko jej. Główną zaletą prezentowanej metody jest wysoka skuteczność reklamy wizualnej, zwłaszcza formatu wideo, co pozwala znacząco poszerzyć grono odbiorców. Ma to jednak również wadę: aby osiągnąć maksymalny efekt, konieczne jest umieszczenie reklam na najpopularniejszych kanałach, które pobierają za tę usługę całkiem spore pieniądze. Między innymi na kontach płatnych nie można wyświetlać reklam, ponieważ powoduje to poważną irytację użytkowników.

Wyskakujące okna

Reklama ta działa według następującego schematu. Człowiek wchodzi na stronę internetową, zaczyna czytać interesujące go informacje i nagle na ekranie pojawia się okno zasłaniające część lub całość tekstu. Aby się go pozbyć, kliknij krzyżyk w prawym lub lewym rogu płótna.

Medium reklamowe zyskało poważną niechęć ze względu na nieuczciwość niektórych reklamodawców, którzy stosują nieprzyjemne sztuczki, aby zwabić odwiedzających do witryny. Na przykład krzyżyk zamykający wiadomość można ukryć za pomocą jasnego koloru, a użytkownik będzie mógł go znaleźć tylko przez przypadek. Ponadto okresowo okazuje się ona fałszywa, a prawdziwa pojawia się dopiero po pewnym czasie od przejrzenia wiadomości i interakcji z nią. Kliknięcie fałszywego symbolu powoduje przekierowanie na stronę reklamodawcy, która, nawiasem mówiąc, czasami zawiera nieprzyjemne treści dla osób powyżej 18 roku życia itp. Taka agresywna promocja powoduje, że użytkownik odrzuca wiadomości pop, a klient nie tylko przestaje je klikać, ale także trwale opuszcza zasób sieciowy, na którym jest hostowana.

Tylko prawidłowe użycie tego rodzaju reklamy pomoże poradzić sobie z sytuacją, a wtedy będzie korzystne. Głównym warunkiem jest możliwość wyłączenia przekazu reklamowego i zgodność treści w nim zawartych z tematyką reklamowanego zasobu.

Mailing promocyjny drogą e-mailową

Aby być w pełni funkcjonalną jednostką użytkownika w sieci, musisz posiadać elektroniczną skrzynkę pocztową i adres. Korzystając z tego wygodnego narzędzia, możesz prowadzić działalność gospodarczą, komunikować się i otrzymywać biuletyny dowolnego rodzaju. Przeczytanie maila do niczego Cię nie zobowiązuje, co utrzymuje popularność tej metody promocji na pożądanym poziomie.

  • sklepy, w których użytkownik dokonał już zakupu produktu;
  • informacje dla przedsiębiorców sprzedających za pośrednictwem list mailingowych.

W pierwszym przypadku wysyłanie maili do stałych klientów pełni raczej rolę wizerunkową. W listach możesz przekazywać bonusy i rabaty, tworząc korzystne warunki dokonania zakupu. Aby je otrzymać, czasami trzeba przekazać informację zwrotną, np. wypełnić formularz, w którym należy wskazać minimum:

  • Adres e-mail.

Następnie Klient na bieżąco jest informowany o promocjach odbywających się w sklepie, uzupełnianiu asortymentu, otrzymuje indywidualne oferty itp.

Ponieważ listy wysyłane są do osoby, która przeprowadziła już ukierunkowaną akcję w stosunku do ogłoszeniodawcy, okazuje się, że potencjalnie ma ona pewien poziom lojalności wobec przedsiębiorstwa, co powoduje, że ciągłe powiadomienia pocztą nie będą odbierane jako irytujące dokuczanie, ale jako troska i chęć pozostania w kontakcie.

W drugim przypadku biznes informacyjny promuje produkty w sposób główny dla tego typu biznesu - mailing. To się dzieje w ten sposób. Klient trafia na stronę internetową, gdzie otrzymuje ofertę bezpłatnego wypróbowania prostego kursu lub szkolenia lub wersji demonstracyjnej bardziej złożonego. Aby móc skorzystać z tych materiałów, należy pozostawić swój adres e-mail. W przyszłości otrzymasz e-mail z ofertami wypróbowania innych bezpłatnych wersji, a także zakupu za pieniądze produktów informacyjnych wyższego poziomu.

Nikt nie będzie wysyłał serii listów ręcznie, bo jest to działanie mało efektywne. Do tego służą specjalne narzędzia internetowe, na przykład zasób Unisender. Pomagają ustawić parametry automatycznej wysyłki, jednocześnie konfigurując w narzędziach osobisty apel do każdego z nich.

Na koszt wysyłki składa się opłata za pracę doświadczonego copywritera oraz korzystanie z usługi automatycznego mailingu. W pierwszym przypadku cena waha się od 80 do 200 rubli za tysiąc znaków, w drugim - od 0,05 centa za literę.

Podsumujmy to

Jak widać promocja w Internecie jest różnorodna ze względu na całą gamę dostępnych narzędzi reklamowych, a jej cena jest w miarę przystępna, jeśli zaczynasz od małego i stopniowo zwiększasz kapitał finansowy na prowadzenie biznesu.

Wybór konkretnego rodzaju reklamy zależy bezpośrednio od charakterystyki otwartej firmy. Niektórym wystarczy reklama kontekstowa, innym będzie zależało na objęciu zasięgiem wszystkich popularnych społeczności portali społecznościowych. Musisz być przygotowany na to, że będziesz musiał ciężko pracować nad strategią kampanii reklamowej, w przeciwnym razie nawet najdroższa promocja nie opłaci się Twojej firmie, a pieniądze zostaną zmarnowane. Przypominamy, że sukces przychodzi wraz z doświadczeniem. Pracuj ciężko, a on nie będzie kazał ci czekać! Powodzenia!

Wideo – reklama internetowa

Reklama internetowa obejmuje każdy rodzaj reklamy, której głównym kanałem dystrybucji jest Internet. I tutaj wszystko nie jest tak proste, jak mogłoby się wydawać na pierwszy rzut oka. Przy umiejętnym podejściu jego wykorzystanie może przyczynić się do rozwoju biznesu, ale jeśli zachowasz się nieostrożnie, możesz wręcz przeciwnie, szybko uszczuplić cały budżet, nie otrzymując odpowiedniego zwrotu.

Większość reklam w Internecie nie jest kierowana do konkretnej osoby, lecz opiera się na określonej kategorii danych, takich jak dane demograficzne i geograficzne (wiek, płeć, lokalizacja), zainteresowania (samochody, podróże itp.) oraz liczba innych.

U podstaw wszystkiego leży koncepcja „trafności”, czyli reklamy zarówno w pasku wyszukiwania wyszukiwarek, jak i na odwiedzanych witrynach są wyświetlane w taki sposób, aby były jak najbardziej przydatne i najlepiej odpowiadały zainteresowaniom użytkownika.

Abyś mógł lepiej zrozumieć, jak to wszystko dzieje się w Internecie, postanowiłem przygotować ten artykuł, w którym szczegółowo przeanalizujemy takie rzeczy, jak najpopularniejsze modele cenowe w reklamie internetowej, jej rodzaje, a także główne zalety i Cons.

Podstawowe modele cenowe w reklamie internetowej

Jest ich wiele, ale tak naprawdę 90% (jeśli nie więcej) wszystkich transakcji odbywa się w oparciu o dwa główne modele cenowe.

CPM (koszt tysiąca wyświetleń)
Płatność jest obliczana na podstawie tego, ile razy reklama lub baner została wyświetlona odbiorcom, niezależnie od tego, czy użytkownicy ją kliknęli, czy nie. Rozumie się, że za przejścia nie są pobierane żadne dodatkowe opłaty. Najczęściej płatność za wyświetlenia następuje przy umieszczaniu reklam w mediach, np. banerach.

Zalety modelu CPM:

  • zazwyczaj niska cena;
  • łatwość prognozowania budżetu, ponieważ stawka za tysiąc wyświetleń jest stała;
  • gwarantujemy, że Twoja reklama będzie wyświetlana tyle razy, ile potrzebujesz.

Wady:

  • wyświetlenia nie gwarantują konwersji, w związku z czym budżet może zostać wykorzystany nieefektywnie;
  • trudno jest przewidzieć ilość ruchu, jaki można uzyskać przy określonej liczbie wyświetleń;
  • niski współczynnik konwersji i „ślepota banerowa” wśród odbiorców.

PPC (płatność za kliknięcie)
Już sama nazwa wskazuje na to, że idea jest jasna – płacisz tylko wtedy, gdy użytkownik kliknie Twoją reklamę i przejdzie na stronę docelową. Oznacza to, że niezależnie od liczby wyświetleń płacisz tylko za fakt przejścia. Ten schemat cenowy jest stosowany w reklamach kontekstowych i zwiastunach.

Do zalet modelu PPC zalicza się:

  • W przeciwieństwie do wyświetleń, liczbę przejść można łatwo śledzić: kto i kiedy kliknął reklamę oraz jakie były jego późniejsze działania na stronie;
  • mniejsze ryzyko nadmiernych wydatków, ponieważ kupujesz tyle kliknięć, ile potrzebujesz;
  • możliwość ograniczenia wydatków budżetowych na określony czas;
  • możliwość targetowania według parametrów demograficznych, geograficznych i innych;
  • Pod względem ROI reklama PPC może być znacznie skuteczniejszym narzędziem generowania ruchu niż płacenie za wyświetlenia.

Istnieją również wady:

  • koszt kliknięcia kształtowany jest najczęściej na podstawie aukcji pomiędzy reklamodawcami, co w tematach mocno konkurencyjnych może sprawić, że koszt pozyskania użytkowników będzie bardzo kosztowną przyjemnością;
  • przejście potencjalnego klienta na stronę nie gwarantuje zakończenia akcji konwersji z jego strony. Być może jest po prostu zainteresowany, ale nie zamierza niczego kupować;
  • Dopóki nie nauczysz się prawidłowo optymalizować kampanii, możesz wydać dużo pieniędzy na eksperymenty;
  • Jak pokazują statystyki, pewna część kliknięć w reklamy ma charakter losowy ze strony użytkownika. Nadal będziesz musiał za nie zapłacić.

Modele cenowe inne niż dwa omówione powyżej są stosowane bardzo rzadko. Dlatego nie ma sensu o nich pisać w tym artykule.

Rodzaje reklamy w Internecie

W sumie istnieje 5 głównych rodzajów reklamy online, z których każdy ma swoje własne cechy, zalety i wady. Przyjrzyjmy się im bliżej, na przykładach.

reklama kontekstowa

Ten rodzaj reklamy ma swoją nazwę, ponieważ reklamy są dostosowane do zainteresowań użytkownika. Na przykład, gdy czyta artykuł o wyborze kosiarki, wyświetlają mu się reklamy z ofertami sklepów internetowych, które sprzedają te same kosiarki.

To samo dotyczy witryn będących częścią sieci afiliacyjnej dostawcy. Przykład z Google AdWords:

Zaletą reklamy kontekstowej jest to, że możesz w przejrzysty sposób zarządzać budżetem kampanii, wyświetlając reklamy wyłącznie docelowej grupie odbiorców. To świetny sposób na szybkie przyciągnięcie odwiedzających i wygenerowanie sprzedaży, co jest istotne np. w przypadku sklepów internetowych i innych tego typu biznesów.

Reklama displayowa

Nazywana jest także reklamą banerową i jest bez przesady najstarszym obecnie stosowanym rodzajem reklamy internetowej. Oprócz bezpośredniego umieszczania reklam w Google AdWords dostępne są także reklamy displayowe. Przykład umieszczenia banera na jednym z popularnych serwisów:

Płatność w tym przypadku dokonywana jest za wyświetlenia, przez co nie jest tak skuteczna jak np. PPC. Ponadto daje się zauważyć rozprzestrzenianie się programów blokujących reklamy, co dotyczy przede wszystkim tradycyjnych banerów.

Niemniej jednak ten rodzaj reklamy nie traci na znaczeniu, ponieważ doskonale nadaje się do rozwiązywania wielu problemów marketingowych. Np. zwiększenie świadomości marki, wprowadzenie nowego produktu na rynek, czy np. remarketing. Wykazuje również dobre wyniki w promowaniu niektórych rodzajów usług.

Reklama zwiastuna

Dość specyficzny rodzaj reklamy, której istotą jest zestawianie i wyświetlanie docelowej grupie odbiorców reklam z atrakcyjnymi obrazami, intrygującymi i chwytliwymi nagłówkami. Głównym celem jest przyciągnięcie uwagi użytkownika i popchnięcie go do zmiany, nawet jeśli można to nazwać celem z dużą rezerwą.

Reklama taka jest umieszczana za pośrednictwem specjalnych sieci afiliacyjnych, a koszt kliknięcia jest zwykle dość niski zarówno dla reklamodawcy, jak i webmastera. Biorąc pod uwagę specyfikę formatu, zwiastuny są aktywnie wykorzystywane do promowania produktów, które charakteryzują się większym popytem emocjonalnym. Jest mało prawdopodobne, że z ich pomocą uda Ci się skutecznie sprzedać coś drogiego.

Reklama w sieciach społecznościowych

Biorąc pod uwagę, ile informacji Facebook i VKontakte wiedzą o swoich użytkownikach, nie jest zaskakujące, że targetowanie jest możliwe w najdrobniejszych szczegółach, co jest prawie niemożliwe przy użyciu innych narzędzi.

W zależności od rodzaju miejsca docelowego i zastosowanego formatu można płacić za kliknięcia, wyświetlenia lub konkretną akcję docelową (subskrypcja itp.). Na przykład Facebook wyświetla reklamy typu pay-per-click na prawym pasku bocznym:

A w aktualnościach użytkowników reklamy płatne za liczbę wyświetleń:

Retargetowanie

Znany również jako remarketing, może być bardzo skutecznym narzędziem reklamowym. Aby jednak zastosować to w swojej strategii marketingowej, Twoja witryna musi mieć określony ruch, co najmniej 5 tysięcy odwiedzających miesięcznie i więcej.

Technologia ta opiera się na wykorzystaniu plików cookies, czyli prostego kodu napisanego w języku Javascript, który jest niewidoczny dla osób odwiedzających witrynę i nie wpływa na szybkość jej działania. Kod ten „osiada” w przeglądarce użytkownika, który raz odwiedził Twoją witrynę i jest tam przechowywany przez określony czas.

Następnie, gdy użytkownik odwiedza inne witryny w sieci reklamowej, wyświetlają mu się reklamy prowadzące do Twojej witryny z wezwaniem do działania. W ten sposób przyciągniesz osoby, które już odwiedziły Twoją witrynę, co oznacza, że ​​z dużym prawdopodobieństwem zainteresują się Twoją ofertą.

wnioski

Reklama w Internecie jest bardzo skutecznym narzędziem marketingowym, które we właściwych rękach może zamienić się w prawdziwy przenośnik taśmowy przyciągający klientów dla firmy. Najważniejsze jest tutaj pragnienie wydajności i trzeba zacząć od małych rzeczy, eksperymentować i mierzyć wyniki.

Płatną reklamę w formie ruchu zakupowego należy jednak traktować jako krótkoterminowy sposób na zwiększenie ruchu w witrynie i sprzedaży, ale nie należy jej umieszczać w centrum strategii marketingowej. Zamiast tego skup się na technikach rozwoju biznesu online, które przydadzą Ci się na dłuższą metę.

Przykładowo poprawianie błędów i pracy, regularne wypełnianie ich wysokiej jakości i unikalnymi treściami przyczyni się do wzrostu darmowego ruchu organicznego, który w dłuższej perspektywie jest znacznie bardziej opłacalny.

Porozmawiajmy o tym, co daje Reklama internetowa, jakie to interesujące dla obu stron (reklamodawcy i właściciela platformy reklamowej), co rodzaje reklamy w Internecie są teraz istotne, czym się od siebie różnią i który z nich lepiej wybrać, ponownie dla obu stron.

Dziś niemal każda branża potrzebuje reklamy: przemyślane i skuteczne kampanie reklamowe stymulują rozwój biznesu, a co za tym idzie – przychody, jakie przynosi.

To stwierdzenie można w pełni zastosować do biznesu online. Notabene, pod względem tempa rozwoju w ostatnich latach, zajmuje wiodącą pozycję wśród wszystkich innych obszarów zarobków przedsiębiorców. Codziennie powstają tysiące, wiele z nich z sukcesem rozwija się i generuje dochód dla swoich twórców.

Zamieszczenie reklamy w Internecie ma za główny cel zapewnienie przejścia na stronę reklamodawcy przez użytkownika, który będzie mógł wówczas zamówić produkt lub usługę lub po prostu spędzić trochę czasu w serwisie (nawet druga opcja będzie przydatna, aby pewnym stopniu).

Reklama w Internecie: cena.

1. Płatność za wyświetlenia (okres)– naliczany jest określony czas zamieszczenia reklamy (zwykle 1 miesiąc, ale może to być dowolna inna liczba dni, godzin, miesięcy).

2. Płatność za wyświetlenia (dokładna liczba)– stawka ustalana jest na 1000 wyświetleń bloku reklamowego i licznik jego wyświetleń, dokładna liczba wyświetleń płatna jest na podstawie ustalonej taryfy.

3. Płatność za przejścia– stawka ustalana jest na 1 przejście (kliknięcie w reklamę) i licznik konwersji, reklamodawca płaci tylko za rzeczywistą liczbę osób, które weszły na jego stronę poprzez reklamę.

4. Płać za akcję– płatne są tylko te przejścia, w wyniku których użytkownik wykonał określoną akcję (zapłacił za produkt lub usługę, zarejestrował się itp.).

Ta ostatnia opcja jest najbardziej płatna (w niektórych przypadkach cena za 1 akcję może sięgać nawet 100 dolarów lub więcej), ale często na taką akcję można czekać w nieskończoność i nigdy jej nie otrzymać.

Rodzaje reklamy internetowej.

Przyjrzyjmy się teraz najpopularniejszym rodzajom reklam online, które są dziś aktualne.

1. Reklama banerowa w Internecie. Banery reklamowe to graficzne lub animowane obrazy, które po kliknięciu przenoszą użytkownika na stronę reklamodawcy. Banery najlepiej sprawdzają się w przypadku reklamy wizerunkowej mającej na celu popularyzację marki, ponieważ nawet jeśli użytkownik nie kliknie w baner, to i tak ma w głowie obraz, logo, nazwę firmy, rodzaj produktu/usługi itp., a zatem, gdy w przyszłości będzie mu potrzebny ten produkt lub usługa, będzie mógł znaleźć reklamowaną firmę poprzez wyszukiwarkę wpisując jej nazwę zapamiętaną z banera.

W Internecie obowiązują ustalone formaty (rozmiary) banerów reklamowych, dla których wstępnie przygotowywane są powierzchnie reklamowe na stronach internetowych. Najpopularniejsze z nich to 728*90, 468*60, 160*600, 200*200, 250*250, 300*250 itd. Chociaż oczywiście każda witryna ma swoją własną charakterystykę i jeśli chcesz, zawsze możesz zgodzić się na umieszczenie banera o niestandardowym rozmiarze.

2. Reklama zwiastuna w Internecie. Teasery reklamowe to graficzne lub animowane obrazy o charakterze szokującym lub intrygującym, którym towarzyszy tekst zachęcający użytkownika do kliknięcia w reklamę. Cóż, na przykład: „Zarabiam 100 dolarów dziennie! Na to wystarczy...” lub „Schudłem 15 kg w miesiąc tylko dlatego, że codziennie piję…”. Z pewnością każdy z Was widział je nie raz.

04Zniszczyć

Etapy internetowej kampanii reklamowej

  • Informuje konsumenta o Twoim produkcie, jego cechach i zaletach;
  • Szkoli konsumenta w zakresie korzystania z Twojego produktu;
  • Bawi;
  • Sprzedaje.

Przedsiębiorcy mają dziś szeroki wybór kanałów dystrybucji reklam: telewizja, radio, zasoby drukowane, billboardy. Jednak Internet jest słusznie uważany za najbardziej obiecujący kanał dystrybucji komunikatów komunikacyjnych.

Rozważmy etapy rozwoju reklamy internetowej w Rosji:

  1. Najpierw był spam. Początek lat 90-tych ubiegłego stulecia. Wszyscy pamiętamy te irytujące listy sprzedażowe w naszych skrzynkach e-mailowych. Nadawcy nie mieli możliwości personalizacji listów, więc wysyłali je do wszystkich. W rezultacie reklamodawcy w większości przypadków spotykali się jedynie z gniewną reakcją użytkowników.
  2. Lata 2000 – pojawienie się i wykorzystanie sieci społecznościowych do promowania produktów. Rozwój przeglądarek i wyszukiwarek umożliwił prowadzenie spersonalizowanych kampanii reklamowych w Internecie.
  3. W 2010 roku pojawiły się powiadomienia i wyskakujące okienka.

Zanim przejdziemy do studiowania rodzajów reklamy online, rozważymy główne etapy prowadzenia kampanii reklamowej w Internecie:

  1. Formułowanie celów internetowej kampanii reklamowej;
  2. Określenie grupy docelowej. Tutaj musisz opisać czynniki demograficzne i psychograficzne, zainteresowania i preferencje.
  3. Opracowanie strategii i programu promocji. Tutaj musisz wziąć pod uwagę grupę docelową i budżet kampanii reklamowej;
  4. Realizacja;
  5. Kontrola w oparciu o wskaźniki wydajności.

Przewaga reklamy internetowej nad innymi metodami

Nie wszystkie firmy dysponują ogromnymi budżetami marketingowymi. Niedawno był to główny powód niepowodzeń małych nowych organizacji, ich wysiłki nie były zauważalne na tle wielkich kampanii reklamowych starych graczy na rynku.

Wraz z pojawieniem się reklamy w Internecie wszystko się zmieniło. Reklama w Internecie nie jest tak droga jak reklama w telewizji, radiu i mediach drukowanych. Może sobie na to pozwolić nawet gospodyni domowa Masza, która produkuje domowe mydło, a następnie sprzedaje je na swoim portalu społecznościowym.

Internet pozwala dostosować Twój przekaz w taki sposób, aby wyświetlał się tylko tym użytkownikom, którzy są nim zainteresowani, czyli tylko Twoim potencjalnym odbiorcom. Jednocześnie możesz indywidualnie dostosować reklamę produktu do każdego klienta, zgodnie z jego potrzebami i zainteresowaniami.

Rodzaje i koszty reklamy w Internecie

Tak naprawdę obecnie w Internecie istnieje ogromna liczba rodzajów reklam. Dla wygody przekazywania informacji połączymy je w grupy.

reklama kontekstowa

To najsłynniejsza metoda promocji w sieci WWW.

Na przykład sprzedajesz domowe mydło, więc kontekstowa reklama Twoich produktów będzie umieszczana na forach dla kobiet i stronach z poradami dla kobiet.

Plusy:

  • Personalizacja;
  • Skoncentruj się na grupie docelowej;
  • Oszczędność czasu i pieniędzy;
  • Widoczna skuteczność.

Wady:

  • Reklama kontekstowa działa dokładnie tak długo, jak zapłaciłeś;
  • Niestabilna cena;
  • Konieczność regularnej optymalizacji komunikatów, aby zapewnić „klikalność”;
  • Brak zaufania ze strony grupy docelowej;

Od razu zastanówmy się, jakie narzędzia reklamy kontekstowej istnieją i jak je umieścić za pomocą każdego z nich.

Yandex Direct– jedno z najbardziej znanych i skutecznych narzędzi reklamy kontekstowej. Konfiguracja jest dość prosta, opiszemy sekwencję działań podczas umieszczania reklamy kontekstowej w Yandex Direct.

  • Zarejestruj się w systemie Yandex. Podczas rejestracji wybierz interfejs usługi profesjonalnej. Kliknij link „Reklama”.
  • Konfigurowanie parametrów kampanii reklamowej. Tutaj musisz wybrać nazwę firmy, podać swoje imię, nazwisko i patronimię oraz datę urodzenia. To nie jest takie ważne. Trzeba zwrócić uwagę na pięć punktów: strategię, targetowanie czasowe, region, zakładanie na platformach tematycznych i dodatkowe frazy.

Kierowanie na czas wyświetla godzinę, o której Twoja wiadomość będzie wyświetlana w wyszukiwarce Yandex oraz dni tygodnia. Wybierając kierowanie czasowe, zalecamy oprzeć się na rodzaju produktu i budżecie.

Region zależy od tego, gdzie sprzedajesz swój produkt. Na przykład, jeśli oferujesz domowe mydło tylko w Moskwie i nie oferujesz usług dostawy do regionów, powinieneś wskazać Moskwę w tym polu ustawień.

Ustawienia na stronach tematycznych są potrzebne, aby ograniczyć zasoby, w których będzie wyświetlana Twoja wiadomość. Wielu ekspertów zaleca wyłączenie wyników wyszukiwania na stronach tematycznych, aby wiadomość była wyświetlana wyłącznie w samej wyszukiwarce na odpowiednie żądanie użytkownika.

Frazy dodatkowe to takie frazy, dzięki którym, oprócz głównych słów kluczowych, będzie wyświetlana Twoja wiadomość. Z reguły są to synonimy i słowa o bliskim znaczeniu. Eksperci zalecają również wyłączenie tej opcji, aby wyniki były bardziej trafne.

  • Musisz wybrać tytuł i tekst reklamy, a także wybrać słowa kluczowe. Ten etap jest najważniejszy.

Aby wybrać tytuł i tekst, należy wypełnić pole „link do witryny”. W to pole należy skopiować link, w naszym przypadku - stronę, na której sprzedajemy nasze domowe mydła. Po tej akcji tytuł i tekst zostaną wpisane automatycznie.

Słowa kluczowe są wybierane za pomocą usługi wyboru słów kluczowych Yandex. Przeniesiesz się do niego klikając na link „Wybierz słowa” znajdujący się obok pola nowych słów kluczowych.

W ustawieniach usługi wskazujemy region i wpisujemy kolejno frazy, które odnoszą się do naszego zadania - sprzedaży mydła. Na przykład kup domowe mydło, domowe mydło w prezencie i tak dalej.

Po wpisaniu frazy i kliknięciu przycisku „Wybierz” otworzy się przed Tobą strona z częstotliwością wpisanego zapytania w określonym przedziale czasu w określonym regionie, a także zapytaniami o podobnym znaczeniu i ich częstotliwość. Nie wybieraj fraz i słów o częstotliwości wyszukiwania większej niż 1000, będziemy odpowiadać zapytaniom o częstotliwości od 500 do 1000 miesięcznie.

Jeśli chcesz, aby cała fraza lub słowo identyfikowała Twoją reklamę tylko w takiej formie, w jakiej ją wpisałeś, to ująj tę frazę lub słowo w cudzysłów. Na przykład, jeśli nie umieścisz wyrażenia „domowe mydło” w cudzysłowie, to w ogłoszeniu o jego sprzedaży pojawi się również pytanie „jak zrobić domowe mydło”, czego nie chcemy.

  • W następnym kroku zobaczysz swoje słowa kluczowe i ich ceny. Możemy odfiltrować zbyt drogie żądania, korzystając z ustawienia na górze strony.
  • Zgłoszenie reklamy do moderacji i opłacenie kliknięć. Jeśli Twoja kampania nie przeszła moderacji, radzimy skontaktować się z obsługą techniczną Yandex Direct, dzwoniąc pod numer 8 800 333-9639, podać numer kampanii reklamowej i poznać przyczynę. Reklamy są często odrzucane przez pomyłkę.

Ale oto sekwencja działań:

  • Pierwszym krokiem jest rejestracja w Google.
  • Drugim krokiem jest wybranie rodzaju reklamy kontekstowej, czyli serwisów, w których będzie wyświetlana Twoja reklama: strona z wynikami wyszukiwania Google, strony internetowe. Dodatkowo na pierwszym etapie wskazujemy nazwę kampanii reklamowej, która nie będzie wyświetlana użytkownikom.

Tutaj wybieramy platformy, na których reklama będzie wyświetlana, region i strategię. Wszystko jest takie samo jak w Yandex Direct.

Ale są też różnice. Pierwszą z nich jest możliwość ustawienia maksymalnego współczynnika klikalności oraz budżetu. Drugą różnicą jest możliwość dodania linków do dodatkowych zasobów. Wreszcie trzecią różnicą jest możliwość określenia daty rozpoczęcia i zakończenia kampanii reklamowej.

  • Trzecim krokiem jest wybór słów kluczowych. Usługa wyboru słów kluczowych Google jest podobna do usługi Yandex. Zasady są takie same.
  • Czwartym krokiem jest wysłanie ogłoszenia do moderacji, płatności i umieszczenia.

Baner reklamowy

Plusy:

  • Zapamiętywalność;
  • "Widoczność";
  • Szeroki zasięg wśród odbiorców;
  • Zwiększanie świadomości firmy/marki;

Wady:

  • Użytkownik szybko się nudzi (trzeba często zmieniać);
  • Może być natrętny i negatywnie odbierany przez użytkownika.

Zastanówmy się teraz, jak umieścić reklamę banerową. Aby to zrobić, możesz wybrać jeden z dwóch sposobów: samodzielne wyszukiwanie zasobów i rozmieszczanie lub umieszczanie za pomocą usług banerowych.

Oto tabela porównawcza tych dwóch metod.

Charakterystyka

Zakwaterowanie we własnym zakresie

Korzystanie z usług umieszczania banerów (na przykładzie usługi Rotaban)

Jakość witryn hostingowych

Wysoki

Średnio zaawansowany)

Zemsta

Wysoki

Cena

Zależy od witryny hostingowej

Zależy od witryny hostingowej

Krótki

Czas kosztuje

Wysoki
  • Wyszukaj witryny i zasoby do publikowania. Aby znaleźć odpowiednie źródło do umieszczenia banera, należy złożyć zapytanie na ten temat w dowolnej wyszukiwarce. W naszym przypadku domowe mydło. W wyszukiwarkę wpisujemy „blog o kosmetykach naturalnych” i klikamy w pięć pierwszych linków.

Po wejściu na witrynę musisz zwrócić uwagę na pięć elementów: projekt witryny, obecność i ilość reklam, zawartość witryny, ruch w witrynie, zasięg wśród odbiorców. Jeśli wszystkie wskaźniki są wystarczająco wysokie, możesz poszukać sekcji „Reklama” i negocjować miejsce docelowe z właścicielem witryny.

  • Tworzenie banera. Powinien zapadać w pamięć i odnosić się do Twojego produktu. Zalecamy umieszczenie na banerze informacji o zaletach produktu. Na przykład domowe mydło uwolni Cię od suchej skóry dłoni i otuli aromatem dojrzałych brzoskwiń. Niezbędne jest także umieszczenie logo oraz wizerunku produktu. Resztę informacji użytkownik otrzyma po kliknięciu w link.

Tworząc baner trzeba zwrócić uwagę na standardy. Rozmiar obrazu określa właściciel serwisu, na którym zostanie umieszczone ogłoszenie. Omów tę kwestię wcześniej. Ale format może być JPEG dla obrazów statycznych i gif lub flash dla animacji.

  • Płacimy i umieszczamy.

Teasery i filmy wirusowe

Istotą tych narzędzi jest stworzenie filmu, obrazu lub wiadomości tekstowej, która od razu zainteresuje użytkownika i stanie się swego rodzaju „wirusem”, czyli rozprzestrzeni się w sieci samodzielnie przy pomocy samych użytkowników. Lepiej jest umieszczać takie reklamy w sieciach społecznościowych i forach.

Plusy:

  • Nie trzeba wydawać pieniędzy na dystrybucję;
  • Szeroki zasięg wśród odbiorców;
  • Łatwość wykonania;
  • Personalizacja.

Wady:

  • Wysokie ryzyko niepowodzenia całej kampanii reklamowej;
  • Wysoka konkurencja;
  • Błędna interpretacja wiadomości przez użytkownika.

Ukierunkowane reklamy w sieciach społecznościowych

Ukierunkowana reklama w sieciach społecznościowych jest najbardziej dostępnym narzędziem reklamowym w Internecie. Targetowanie to mała reklama w sieci społecznościowej, która po kliknięciu przekieruje użytkownika do Twojej witryny lub strony.

Plusy:

  • Wysoki stopień dotarcia do grupy docelowej (targeting);
  • Niska cena;
  • Łatwy w konfiguracji.

Wady:

  • Sieci społecznościowe udostępniające reklamy ukierunkowane nie mają na celu sprzedaży;
  • Publikowanie jest możliwe wyłącznie w sieci społecznościowej.

Struktura reklamy targetowanej musi zawierać następujące elementy:

  • Link do Twojego zasobu;
  • Nagłówek;
  • Podstawowe informacje, które chcesz przekazać konsumentowi (jedno lub dwa zdania);
  • Obraz (jeśli Twoja marka jest znana, możesz umieścić logo, w pozostałych przypadkach lepiej jest użyć wizerunku produktu);
  • Parametry grupy docelowej: dane demograficzne, zainteresowania.

Zgodność z tą strukturą umożliwi Ci skonfigurowanie skutecznej reklamy ukierunkowanej w dowolnej sieci społecznościowej.

Reklama w sieciach społecznościowych

Umieszczenie takiego ogłoszenia jest bardzo proste. Wystarczy uzgodnić z właścicielem strony lub grupy miejsce docelowe za określoną cenę.

Plusy:

  • Personalizacja;
  • Niska cena;
  • Łatwość umieszczenia;
  • Możliwość ustalenia informacji zwrotnej z konsumentami.

Wady:

  • Potrzeba ciągłej aktualizacji;
  • Sieci społecznościowe nie mają na celu sprzedaży, więc reklama w sieciach społecznościowych ma raczej charakter informacyjny.

Tablice ogłoszeń jako platforma reklamy

Tablice ogłoszeń jako platforma reklamowa są często wykorzystywane przez małe firmy. Taka reklama to proste ogłoszenie o sprzedaży z linkiem do strony. Ponadto tablice ogłoszeniowe to miejsce, w którym można całkowicie bezpłatnie zamieścić ogłoszenie w Internecie.

Plusy:

  • Niski koszt (może być bezpłatny);
  • Personalizacja;
  • Koncentracja na sprzedaży.

Wady:

  • Mały zasięg;
  • Nieufność użytkownika.

Wyskakujące okna

Wyskakujące okna Są to okna wyskakujące nad zasobem i utrudniające użytkownikowi przeglądanie witryny.

Tworzenie wyskakujących okienek wymaga wiedzy programistycznej, dlatego radzimy zwrócić się o pomoc do specjalistów IT.

Jeśli nie masz tej opcji, możesz skorzystać z jednej z następujących usług tworzenia okien wyskakujących:

  • Witaj Barze– dość prosta usługa. Podczas rejestracji otrzymasz specjalny kod, który należy wstawić w szablonie swojej witryny. Następnie zostaniesz poproszony o skonfigurowanie zadań usługi (zbieranie danych kontaktowych użytkownika, dzwonienie, przekierowanie na inną stronę, reklama), typu pop-upu, tekstu i obrazu reklamy. To zakończy tworzenie okna wyskakującego. Usługa jest płatna.
  • Uzyskaj kontrolę witryny. Ta usługa całkowicie powtarza proces konfiguracji okna wyskakującego w usłudze Hello Bar, więc nie będziemy się nad tym rozwodzić. Usługa jest również płatna.
  • Mailmuncha ma bezpłatną wersję z ograniczoną funkcjonalnością. Dodatkowo usługa ta oprócz ustawienia typu okna umożliwia wybór szablonu, zaprojektowanie oraz dodanie dodatkowych pól. Kolejność działań podczas tworzenia okna jest podobna do poprzednich usług.
  • Sumome ma również bezpłatną wersję. Konfiguracja usługi przebiega identycznie jak poprzednie.

Plusy:

  • Wysoka rozpoznawalność marki;
  • Szeroki zasięg.

Wady:

  • Stosunkowo wysoki koszt;
  • Możliwość ich zablokowania w ustawieniach przeglądarki;
  • Wysoka złożoność rozmieszczenia;
  • Nadmierna natrętność;
  • Mieszane reakcje użytkowników.

Powiadomienia push

Jednak w odróżnieniu od okien Popup, powiadomienia Push również wymagają dokładnego opracowania treści przekazu reklamowego. Przede wszystkim powinno zainteresować użytkownika i zmusić go do kliknięcia w link.

Plusy:

  • Personalizacja;
  • Szeroki zasięg;

Wady:

  • Nieufność użytkownika;
  • Wysoka złożoność rozmieszczenia;
  • Stosunkowo wysoki koszt.

Reklama w aplikacjach mobilnych

Reklama w aplikacjach mobilnych opartych na systemach Android i iOS składa się również z wyskakujących okienek. W takim przypadku użytkownik nie może wyłączyć reklamy, dopóki jej nie obejrzy. Dopiero po tym sama aplikacja będzie dostępna dla użytkownika.

Zawiadomienie takie można umieścić za obopólnym porozumieniem z właścicielem aplikacji. Techniczną stroną tworzenia reklam zajmuje się zwykle twórca aplikacji.

Plusy:

  • 100% gwarancji, że użytkownik zobaczy Twoją reklamę;
  • Zapamiętywanie marki;
  • Szeroki zasięg.

Wady:

  • Niejednoznaczna reakcja użytkownika;
  • Nienastawione na sprzedaż;
  • Wysoka złożoność rozmieszczenia;
  • Stosunkowo wysoki koszt noclegu.

Filmy promocyjne na YouTube

Jednocześnie należy dążyć do tego, aby użytkownik „podzielił się” tym, co widzi, ze znajomymi. Pozwoli nam to uzyskać tzw. efekt wirusowy, w ramach którego potencjalni konsumenci sami dystrybuują Twoją reklamę.

Tworząc wirusowe wideo, należy przestrzegać kilku zasad:

  • Musisz stać się „niewidzialny”. Zdaniem autora reklama wirusowa nie powinna narzucać produktu, jej zadaniem jest jedynie zasugerowanie konsumentowi produktu.
  • Cierpliwość, po prostu cierpliwość. Reklama wirusowa często potrzebuje dużo czasu, aby zyskać sławę i zarobić.
  • „Zainfekuj” konsumenta! Konsument musi chcieć rozmawiać o reklamie i produkcie.
  • Wirus jest „panem” sytuacji. Myśli i działania konsumenta muszą znajdować się pod kontrolą wirusa.
  • Wykorzystanie siły słabych więzi. W rozprzestrzenianiu się reklamy wirusowej w Internecie większe znaczenie mają użytkownicy posiadający dużą liczbę przypadkowych powiązań społecznościowych niż osoby regularnie komunikujące się z określonym kręgiem bliskich osób.
  • aby dotrzeć do punktu zwrotnego. Aby reklama wirusowa osiągnęła określoną skalę, należy zainwestować w nią czas, pracę i pieniądze.

Doskonałym przykładem filmu wirusowego jest reklama usługi dostawy Delivery Club. Firma opublikowała serię krótkich filmów o wojowniczych żółwiach ninja pozostających w domu, korzystających z internetowej usługi dostawy jedzenia, aby rozwiązać problem strachu przed kontaktami społecznymi podczas zakupu pizzy. Każdy film ma swoją własną fabułę, której centrum stanowi Klub Dostaw. Jeden film kosztował firmę średnio 5000 rubli, a sprzedaż podwoiła się.

Innym przykładem wirusowego filmu wideo jest reklama czekolady Cadbury. W 1,5-minutowym filmie widać ogromnego goryla grającego na perkusji, a na końcu reklamy pojawia się tabliczka czekolady. Wirus ten kosztował firmę prawie milion rubli. Nie przyniosło to jednak efektów ekonomicznych.

Przyjrzyjmy się, dlaczego film kosztujący 5000 rubli okazał się skuteczniejszy niż film kosztujący 1 milion rubli.

  • Twój produkt powinien być centralnym elementem historii;
  • Postacie w filmie powinny być kojarzone z Twoim produktem/firmą/marką (wszyscy pamiętamy kreskówkę o Wojowniczych Żółwiach Ninja, które naprawdę kochały pizzę);
  • Film nie powinien obrażać uczuć widzów.

Biuletyny e-mailowe

Stało się to możliwe w dużej mierze dzięki rozwojowi przeglądarek i Internetu w ogóle. Możesz pozyskiwać informacje o zainteresowaniach i preferencjach użytkowników na podstawie ich ostatnich zapytań w wyszukiwarkach. A to z kolei pozwala na tworzenie spersonalizowanych newsletterów.

W takim przypadku list musi spełniać kilka kryteriów:

  • Jasny, interesujący tytuł;
  • Oferta spersonalizowana (produkt musi rozwiązywać problem konkretnego konsumenta). Dla każdego potencjalnego klienta konieczne jest napisanie indywidualnego pisma!
  • List musi zawierać link do Twojej strony internetowej;
  • Pamiętaj, aby na dole listu załączyć przycisk umożliwiający wypisanie się z listy mailingowej.

Plusy:

  • Spersonalizowane podejście;
  • Koncentracja na sprzedaży;
  • Łatwość wdrożenia;
  • 100% gwarancji, że użytkownik zobaczy Twoją reklamę.

Wady:

  • Wysokie koszty pracy;
  • Trudności w uzyskaniu danych kontaktowych potencjalnych klientów;
  • Nadmierna ingerencja.

Artykuły eksperckie w magazynach internetowych

Pierwszą rzeczą, którą musisz zrobić, to wynegocjować z redaktorem czasopisma możliwość opublikowania artykułu (za określoną opłatą lub nawet bezpłatnie).

Artykuł będziesz musiał napisać sam. W takim przypadku artykuł musi odpowiadać tematyce magazynu i stylowi pisania.

W artykule eksperckim należy jak najpełniej opisać swój produkt, jego zalety oraz wskazać jego wartość konsumencką. Warto potwierdzać swoje słowa danymi naukowymi lub badaniami eksperckimi.

Plusy:

  • Wysoki stopień zaufania potencjalnych konsumentów;
  • Niski koszt (zwykle);
  • Poprawia wizerunek firmy;
  • Informuje konsumenta;
  • Łatwość wdrożenia.

Wady:

  • Mały zasięg (w zależności od magazynu);
  • Nie jest przeznaczony do sprzedaży.

CPA i marketing afiliacyjny

CPA, czyli koszt działania, przetłumaczony z języka angielskiego oznacza „Płać za działanie”. Rzeczywiście, CPA jest narzędziem promocyjnym, które polega na płaceniu za reklamę internetową dopiero po wykonaniu przez potencjalnego klienta ukierunkowanej akcji. Docelową akcją może być kliknięcie linku, rejestracja w serwisie lub zakup produktu – sam wyznaczasz cel reklamodawcom.

Jeżeli ustalona czynność nie została wykonana, płatność za usługi promocyjne nie jest dokonywana. W przypadku CPA obie strony – klient i wykonawca – są zainteresowane maksymalnym rezultatem kampanii reklamowej, ponieważ ich zysk jest bezpośrednio zależny od jej powodzenia. Stają się partnerami, dlatego marketing CPA nazywany jest także marketingiem afiliacyjnym.

Korzyści z marketingu CPA

  • Płacisz tylko za prawdziwych klientów;
  • Twoje wydatki są stałe (sam je ustalasz);
  • Zainteresowanie platform reklamowych pozyskiwaniem klientów;
  • Oszczędność czasu i zasobów pracy;
  • Szeroki zasięg wśród odbiorców.

Wady marketingu CPA

  • Konieczność zawarcia umowy;
  • Wysokie bariery wejścia dla małych organizacji: zakłady nie chcą przyjmować „małych” zamówień;
  • Wysoka konkurencja o powierzchnię reklamową;
  • Istnieje możliwość oszustwa ze strony platform reklamowych.

Tym samym CPA pozwala płacić tylko za prawdziwych klientów (leadów) przywiezionych do Ciebie przez reklamodawcę. Aby zastosować marketing CPA w praktyce, wykorzystuje się sieci CPA lub programy partnerskie. Są to usługi, w ramach których reklamodawcy wybierają odpowiednie platformy do reklamowania swoich produktów.

Sieci CPA działają w następujący sposób: reklamodawca zawiera umowę z siecią, ustala parametry kampanii reklamowej (cena, same pobiera materiały reklamowe, ustala docelowe działanie), uzupełnia budżet określoną kwotą, a następnie otrzymuje swoich klientów.

Reklama natywna

Reklama natywna jest często wykorzystywana przez specjalistów PR w swoich działaniach. Ten rodzaj reklamy reprezentuje treść witryny platformy, która jest interesująca dla czytelników. To właśnie sprawia, że ​​reklama natywna jest atrakcyjna dla specjalistów PR, zasoby internetowe często publikują taką reklamę za darmo, a nawet dziękują reklamodawcy za interesującą treść.

  • Niski koszt (możliwość bezpłatnego stażu);
  • Możliwość delegowania odpowiedzialności za napisanie samego artykułu zewnętrznym specjalistom;
  • Żywe zainteresowanie treścią.
  • Niski stopień personalizacji;
  • Ma na celu informowanie, a nie sprzedawanie;
  • Ryzyko „utraty” produktu ze względu na ciekawą treść.
  • Jego czytelnicy powinni być Twoją grupą docelową;
  • Jej treść powinna odpowiadać tematyce Twojego artykułu reklamowego.

SEO + Twoja witryna informacyjna

Aby to zrobić, wybierz słowa kluczowe (te frazy i słowa, których użytkownicy używają jako zapytania w wyszukiwarkach) związane z Twoim tematem. Lepiej zrobić to w dwóch usługach jednocześnie: Yandex Wordstat i Google Adwords, aby podnieść witrynę w wynikach wyszukiwania Google i Yandex. Następnie napisz artykuł zawierający te słowa i wyrażenia. Artykuł powinien być interesujący i pouczający. Jednocześnie jego temat powinien promować Twój produkt.

Zalety:

  • Promowanie własnej strony internetowej;
  • Pozytywny odbiór ze strony czytelników;
  • Żywe zainteresowanie treścią;
  • Niski koszt kampanii (może być przeprowadzona bezpłatnie);
  • Pozyskiwanie nowych klientów z wyszukiwarek.

Wady:

  • Niski stopień personalizacji;
  • Ryzyko tworzenia zbyt „reklamowych” treści (odrzucenie przez strony i negatywna reakcja konsumentów);
  • Ryzyko „utraty” produktu ze względu na ciekawą treść;
  • Funkcja sprzedażowa witryny może zostać utracona.

Porównanie wszystkich rodzajów reklam w Internecie

Średni koszt miejsca docelowego Orientacja

Złożoność wdrożenia

200 rubli dziennie Obroty
Zależy od zasobu, na którym jest zamieszczony, rozmiaru banera i lokalizacji banera na stronie.

Można wdrożyć niezależnie

Zwiastuny

300 rubli dziennie. Zależy od zasobu, obliczanego na podstawie kosztu kliknięcia Obroty/

Można wdrożyć niezależnie

200 rubli dziennie. Zależy od zasobu, obliczanego na podstawie kosztu kliknięcia (przejście)

Można wdrożyć niezależnie

20 rubli dziennie. Zależy od zasobu Zwiększanie świadomości marki, informowanie konsumentów

Można wdrożyć niezależnie

Tablice ogłoszeń

Możliwość bezpłatnej reklamy Obroty

Można wdrożyć niezależnie

Wyskakujące okna

Zależy od wielu czynników Sprzedaż/świadomość marki

Potrzebna jest pomoc specjalistów (programistów). Możliwe jest skorzystanie z usług specjalnych (Hello Bar, GetSiteControl, Mailmunch, Sumome, AddThis, Witget, Picreel, Optimonk)

Powiadomienia push

Zależy od wielu czynników Sprzedaż/świadomość marki

Potrzebujesz pomocy specjalistów (programistów)

Zależy od wielu czynników Zwiększanie świadomości marki

W porozumieniu z właścicielem aplikacji

Możliwość bezpłatnego umieszczenia Zwiększanie świadomości marki

Zależy od pomysłu na wideo

Bezpłatnie, jeśli masz dane kontaktowe Sprzedaż, informacja konsumencka

Można wdrożyć niezależnie

Artykuły eksperckie

100 rubli dziennie

Można wdrożyć niezależnie

CPA i marketing afiliacyjny

Procent sprzedaży Obroty

Korzystanie z usług / może być realizowane niezależnie

Zależy od wielu czynników Informowanie konsumentów/poprawa wizerunku organizacji Można wdrożyć niezależnie
SEO + Twoja witryna informacyjna Zależy od wielu czynników Informowanie konsumenta / poprawa wizerunku organizacji / sprzedaż

Możesz to wdrożyć samodzielnie, ale lepiej skontaktować się ze specjalistami

Obliczanie efektywności kampanii reklamowej w Internecie

Po wybraniu najodpowiedniejszych dla nas narzędzi promocji w Internecie należy przystąpić do oceny skuteczności każdego z nich. Istnieją trzy uniwersalne sposoby oceny skuteczności kampanii reklamowej w Internecie: CPM, CTR i CPC. Przyjrzyjmy się każdemu z nich.

Współczynnik klikalności (CTR) – współczynnik klikalności. Wyświetla liczbę użytkowników, którzy kliknęli link po zobaczeniu Twojej reklamy.

CTR definiuje się jako stosunek liczby kliknięć w reklamę do całkowitej liczby wyświetleń reklamy pomnożony przez 100%.

Przykład. Twoja reklama została wyświetlona 2,5 tysiąca razy i kliknęło w nią 200 osób. Zatem CTR = 200/2500*100% = 8%.

Oznacza to, że Twoja reklama przyciągnęła do Twojej witryny 8% użytkowników, którzy ją zobaczyli. Zazwyczaj współczynnik CTR waha się w granicach 1%-2%.

Aby zwiększyć ten wskaźnik, konieczne jest wykonanie następujących prac z reklamą:

  • Personalizuj tak bardzo, jak to możliwe;
  • Spraw, aby był jaśniejszy i bardziej kontrastowy;
  • Zmień rozmiar (powiększ);
  • Zmień lokalizację ogłoszenia (umieść je w obszarze centralnym).

Koszt kliknięcia (CPC) - Cena za kliknięcie. Ten wskaźnik pokazuje koszt jednego kliknięcia reklamy.

Korzystając z CPC, możesz ocenić swoją reklamę pod kątem zwrotu z inwestycji jednego potencjalnego klienta, który trafi na Twoją witrynę.

Przykład. Twój baner kosztuje 6000 rubli miesięcznie. W tym miesiącu 500 potencjalnych klientów przeszło za jego pośrednictwem na Twoją stronę internetową. CPC = 6000/500 = 12 rubli. Zatem jedno przejście na stronę z banera kosztuje 12 rubli.

Aby zwiększyć CPC należy:

  • Spersonalizuj swoją reklamę tak bardzo, jak to możliwe;
  • Skonfiguruj filtr geograficzny wyświetleń;
  • Ustaw filtr czasowy wyświetleń (pora dnia, o której będzie wyświetlana Twoja reklama);

Koszt za milę (CPM) – wyświetla koszt stały za 1000 wyświetleń bez kliknięć.

Oblicza się go jako iloczyn tysiąca wyświetleń, CTR i kosztu kliknięcia.

Przykład. Twoja reklama została wyświetlona 2500 razy i kliknęło ją 200 osób. Jego koszt wynosi 400 rubli dziennie.

CTR = 200/2500*100% = 8%;

CPC = 400/200 = 2 ruble dziennie;

Zatem CPM = 1000*8%*2 = 160 rubli kosztuje 1000 wyświetleń Twojej reklamy.

Jak najlepiej przeprowadzić kampanię reklamową w Internecie

Nadszedł czas, aby porozmawiać o tym, jak najlepiej przeprowadzić kampanię reklamową w Internecie: samodzielnie lub przy pomocy specjalistów ds. reklamy internetowej z zewnętrznych organizacji.

To dość skomplikowane pytanie. Odpowiedź zależy od czynników takich jak:

  • Dostępność czasu wolnego;
  • Twoja edukacja;
  • Wybrane rodzaje reklamy w Internecie;
  • Twój produkt;
  • Grupy docelowej.

Mimo to porównaliśmy te dwa sposoby prowadzenia kampanii reklamowej w Internecie, dane analityczne przedstawiono w tabeli.

Indeks

Na własną rękę Freelancerzy
Niski (możliwość dowolnego umieszczenia) Od 1000 rubli za jeden rodzaj reklamy w Internecie

Od 3000 rubli

Koszt czasu

Wysoki Niski

Koszty pracy

Wysoki Przeciętny
Wysoki Wysoki

Szerokość wyboru narzędzi promocji online

Nie wszystkie narzędzia są dostępne Wszystkie narzędzia dostępne

Wszystkie narzędzia dostępne

Często zadawane pytania dotyczące promocji w Internecie

  1. Jaki rodzaj reklamy w Internecie uznawany jest za najskuteczniejszy?

Nie ma czegoś takiego jak najskuteczniejsze narzędzie promocji. Wszystko zależy od celu kampanii reklamowej, szczegółowości i jakości pracy. Jednak z punktu widzenia efektywności ekonomicznej w chwili obecnej można wyróżnić reklamę kontekstową.

  1. Czy można przeprowadzić kampanię reklamową w Internecie bez wydawania pieniędzy?

Tak, możesz. Ale w tym przypadku będziesz musiał spędzić dużo czasu i własnej pracy. Jednocześnie będziesz mieć dostęp do ograniczonego zestawu narzędzi: reklamy na forach dyskusyjnych, filmów promocyjnych na YouTube i biuletynów e-mailowych.

  1. Jak najlepiej połączyć narzędzia promocji online? Czy mogę używać tylko jednego narzędzia?

Nie da się stworzyć uniwersalnego media planu. Kombinacja niektórych narzędzi zależy od Twoich celów, możliwości i produktu. Ale jednocześnie można jednoznacznie stwierdzić, że stosowanie tylko jednego narzędzia promocji w Internecie nie przyniesie znaczących rezultatów.

W ostatnich latach nastąpił duży wzrost wolumenu reklam umieszczanych w sieci globalnej. Dzieje się tak za sprawą szybkiego rozwoju Internetu, a także wzrostu liczby jego użytkowników. Obecnie istnieje wiele formatów reklamowych. Występują w formie tekstowej i graficznej, animacji i wideo. Jednak nie tylko właściciele laptopów i komputerów mogą teraz zobaczyć reklamy na stronach internetowych. Zasięg odbiorców użytkowników znacznie się poszerzył wraz z rozwojem mobilnego Internetu. Reklama umieszczana na stronach internetowych jest dziś dość dostępna dla użytkowników tabletów i smartfonów. Ale reklamy można zobaczyć nie tylko tutaj.

Dość skuteczną reklamę w Internecie można znaleźć w sieciach społecznościowych, a także na YouTube w postaci filmów. Dwie ostatnie metody są najbardziej obiecujące pod względem przyciągnięcia grupy docelowej, ponieważ mają elastyczne targetowanie. Ustawienia tego ostatniego wybierają z całej grupy odbiorców tylko tę jej część, dla której będzie istotna dana reklama oraz wymienione w niej towary lub usługi.

Skuteczna reklama w Internecie może przybierać różne formy. Są to wyskakujące (agresywne) okna pop-under i wyskakujące okienka, banery animowane i graficzne, reklamy multimedialne w filmach, zwiastuny, kontekstowe reklamy tekstowe, pojedyncze linijki, a także informacje na listach mailingowych. Przyjrzyjmy się bliżej rodzajom najskuteczniejszej reklamy w Internecie.

Transparent

Ten rodzaj reklamy odnosi się do zwykłego obrazu. Najczęściej występuje w formie animacji i zawiera aktywny link do strony wymagającej promocji. Czasami jednak reklama banerowa w Internecie jest reprezentowana przez statyczny obraz. Głównym celem tego typu reklam jest zwiększenie świadomości marki firmy.

Baner ma ściśle określone wymiary. Najpopularniejsze z nich to 240 x 400, a także 468 x 160. Obraz statyczny wykonywany jest w formacie png lub ipeg, a animacja w formacie flash lub gif.

Reklamę banerową w Internecie można zobaczyć w najskuteczniejszych z marketingowego punktu widzenia miejscach serwisu. Zwykle znajduje się z boku tekstu głównego lub w nagłówku zasobu. Czasami tego typu reklamy umieszczane są pomiędzy logicznymi sekcjami informacji znajdującymi się na stronie.

Reklama banerowa w sieci globalnej jest publikowana w witrynach o podobnej tematyce. Takie posunięcie marketingowe pozwala przyciągnąć do reklamy dokładnie tych odbiorców, którzy są najbardziej zainteresowani oferowanym produktem lub usługą.

Jeśli weźmiemy pod uwagę techniczną stronę reklamy banerowej, to jest to nic innego jak kod HTML. Jest on wkomponowany w strukturę strony internetowej, a następnie reprodukowany w formie plakatu dostarczającego niezbędnych informacji.

Uruchomienie reklamy w Internecie następuje w momencie otwarcia przez użytkownika określonej witryny informacyjnej. Jednocześnie widzi baner prezentowany w postaci ciekawej i dochodowej oferty handlowej. Tak skuteczna reklama w Internecie pozwala odwiedzającym witrynę rozwiązać ich problemy życiowe. I to na profesjonalnym, dość wysokim poziomie.

Dla tych, którzy nie wiedzą jak zamieścić reklamę w Internecie, swoje usługi oferują firmy pośredniczące. Są to specjalne platformy reklamowe. Główną cechą takich jednostek banerowych jest to, że webmasterzy przechodzą przez procedurę rejestracji, a następnie otrzymują do wykorzystania określoną listę reklamodawców. Z tej listy możesz wybrać temat zasobu, który interesuje klienta, a następnie złożyć wniosek do ogłoszeniodawcy o zamieszczenie niezbędnych informacji. Każdy, kto pomyślnie przeszedł tę procedurę, otrzymuje kody HTML, które można wykorzystać do umieszczenia banerów w serwisie.

Taka reklama w Internecie przynosi właścicielom witryn internetowych znaczne zyski, sięgające niekiedy nawet 80% kosztów reklamowanego produktu lub usługi. Warto jednak zaznaczyć, że opisany powyżej proces nie jest tak prosty, jak mogłoby się wydawać na pierwszy rzut oka. Faktem jest, że przyzwoity dochód można uzyskać tylko w wyniku intensywnej pracy z ruchem w witrynie, co zwiększy zasięg grupy docelowej.

Warto też zaznaczyć: choć dzisiaj reklama banerowa w Internecie jest skuteczna, czasami nie przynosi efektów tak szybko, jak byśmy tego chcieli. Niemniej jednak wpływ takich informacji jest bardzo skuteczny z psychologicznego punktu widzenia. Faktem jest, że użytkownik może odwiedzać tę lub inną stronę sieciową przez długi czas, szczególnie nie zwracając uwagi na wskazane na niej dodatkowe informacje. Stopniowo baner zaczyna być postrzegany przez podświadomość osoby jako integralna część jego otoczenia. Następnie użytkownik zaczyna się zastanawiać, czy informacje, które są stale w pobliżu, są mu nieznane. Rodzące się zainteresowanie może odegrać decydującą rolę w odbiorze informacji banerowych. Wskazana w nim oferta handlowa najprawdopodobniej wyda się użytkownikowi bardzo atrakcyjna, a w przyszłości najprawdopodobniej stanie się on stałym klientem firmy.

Reklama banerowa w Internecie uznawana jest za bardzo skuteczną. Jednak ostatnio zaczął nieco tracić swoją pozycję. Przecież szybki rozwój technologii informatycznych i technik marketingowych trwa, obecnie oferując bardziej zaawansowane reklamy zwiastunowe i kontekstowe. Mimo to wielu reklamodawców w dalszym ciągu korzysta z banerów zapewniających wysokie i stabilne dochody.

Informacja kontekstowa

Takie reklamy trafiają na listę najlepszych reklam w Internecie. Są to informacje odpowiadające treści treści strony, na której są wyświetlane. To potężne narzędzie, które pozwala pozyskać nowych klientów w możliwie najkrótszym czasie.

Podobne artykuły

2023 Choosevoice.ru. Mój biznes. Księgowość. Historie sukcesów. Pomysły. Kalkulatory. Czasopismo.